Voicst - A Tale of Two Devils (2008)

Label: GoodBusy

1. High as an Amsterdam Tourist (3:15)
  2. Feel Like a Rocket (2:24)
  3. Feelings Explode (2:51)
  4. Aha Erlebnis (3:09)
  5. A Year and a Bit (3:46)
  6. Everyday I Work on the Road (3:46)
  7. Don't Get Me Wrong (2:35)
  8. So Simple That It's Hard to Understand (3:07)
  9. Second Blow (3:42)
  10. E-Slick (3:21)
  11. Mixed Words (4:17)
  12. Two Devils (1:58)
Live inderdaad een sensatie. Eén van beste NL bands van dit moment...en voor de toekomst.

Waitingforthesun
Scoort hoog in mijn lijstje van meest overschatte ( 3fm hype) band ooit. Dat je met zulke slechte nummers en zo'n matige zanger(wat een accent) je geld kunt verdienen is een wonder.

avatar van Erikpol
Waitingforthesun schreef:

Afval muziek vind ik dit in het rijtje blof, direct en krezip.
Wat overdreven negatief. Er zijn veel slechtere 3FM bandjes.

Ik kreeg het er wel weer warm van toen ze optraden op het Bevrijdingsfestival in Groningen. Niet superhoogstaand, maar Everyday I Work on the Road werd priiiima uitgevoerd Verder was het een enorme verademing na het bedroevende optreden van The Cinematics.

Waitingforthesun schreef:

Afval muziek vind ik dit in het rijtje blof, direct en krezip.

Heb je daadwerkelijk beide albums beluisterd? Ten tijde van 11:11 hadden ze er bij 3FM nog niet eens van Voicst gehoord.

Maar ik heb ook een rijtje:

Blof, UB40, di-rect, krezip ;-D

avatar van Guinness1980
Erikpol schreef:
Wat overdreven negatief. Er zijn veel slechtere 3FM bandjes.

Ja Racoon oa. maar dit is idd niet veel soeps.

zicos
A Year and a Bit is een geweldig nummer!!

Joy
wat me opvalt is dat deze band steeds meer op dEUS begint te lijken

avatar van Lennonlover
hahaha op dEUS????!!!! En wanneer is dat gebeurd?

zo vreemd is dat niet

let maar eens op songstructuren en melodielijnen

ik hoor daar dEUS in

je lacht er wel om waar het is slechts een observatie, geen mening over de muziek zelf, die prima in elkaar steekt ook al is het mijn ding niet echt

avatar van Arrie
Joy schreef:
zo vreemd is dat niet

let maar eens op songstructuren en melodielijnen

ik hoor daar dEUS in

Kan je er misschien een voorbeeld van geven? Want ik hoor het ook niet echt.

niet exact hetzelfde

ik overdrijf ook wat,maar als ik de stem van barman bij de muziek denk, en dat gaat vanzelf in mijn hoofd, vind ik het behoorlijk deus, niet alleen daarom natuurlijk

manier van zingen, instrumentengebruik, aparte geluidjes a la deus op bijv aha erlebnis,het ingetogen zingen

second below had zo op een deus plaat kunnen staan iig, 2 devils idem, al is het ook peppersachtig, E slick idem, al zou deus het wat zwaarder hebben gemaakt door nog meer instrumenten toe te voegen

ach, misschien zoek ik het te ver, het klinkt allemaal prima, viel me alleen op en leentjebuur is niet erg als je er iets origineels van brouwt

avatar van Sldghmmr
Guinness1980 schreef:

Ja Racoon oa. maar dit is idd niet veel soeps.

Tsja, ik moet me er ook bij aan sluiten...

avatar van stoepkrijt
Heel aparte stijl, nogal chaotische muziek, maar als je de nummers eenmaal kent blijkt t hele goeie muziek te zijn!

avatar van Frisoboei
Goede Cd's met een aantal prachtsongs.

A Year and a Bit is echt een heerlijk nummer. De remix van de Nederlandse Dj Tuna is ook geweldig; YouTube - Voicst - A Year and a Bit (Tuna Bootleg) DJTUNA.HYVES.NL

1 van de beste nederlandse albums aller tijden geniaal, fantastisch hier kan geen buitenlandse produktie tegen op.

avatar van huVILEub
Opzich aardige muziek. Alleen het verveeld wat snel, ik vind het wat eentonig. Wel staan er leuke tracks op. Maar het hele album hoeft voor mij niet.

avatar van Jay van Asten
Toen ik voor het eerst kennis maakte met Voicst was ik behoorlijk verrast door de stijl.
Ook de regelmatig terugkerende blaasinstrumenten bevielen me erg goed.
Gaf me een beetje dat oude Madness/Dexy's Midnight gevoel, maar dan uiteraard in een iets ander en moderner jasje...
Voor het uitkomen van ''A year and a bit'', dacht ik dat het een soort ADHD-Rock achtig album zou gaan worden.
Als ik het goed heb kwamen er 3 singles van dit album af.
''Feel like a rocket'', ''Every day I work on the road'' en ''A year and a bit''
Die laatste van dat rijtje, tevens de rustigste van de 3, was denk ik voor de meeste mensen dat welbekende 'laatste zetje' om het album aan te schaffen.
Zo ook voor mij...
En ik moet zeggen, ik heb er nooit spijt van gehad.
Het album begint met de eerste 3 nummers vrij tot erg energiek,....vervolgens bij nummer 4 ''Aha erlebnis'' wordt het voor het eerst rustig.
Dit nummer is trouwens vrij recent nog in een reclame spot gebruikt...
Vervolgens blijft het rustige karakter nog goed in tact met de topper ''A year and a bit''.
En zo wisselt het verder lekker af...
Het album bevat dus een goede mix van drukke en rustige(re) nummers.
En luisterd dus erg prettig weg.

Tjeerd Bomhoff, de leadzanger, is inmiddels ook al aan een solo project begonnen.
En wel onder de naam ''Dazzled Kid'',.. een naam die al bekend was van het debuut album.
Inmiddels zijn hier al 2 singles van uitgekomen.
Het rustige en licht melancholische ''Embrace'', en als 2de single ''Yes, no, maybe'', een plaat met een bekende/vrolijke dosis Voicst erin..
Ik ga binnenkort maar eens kijken of ik derest van het album ook wat vind....

Terugkerend naar het Voicst album waar het hier allemaal om draait.....
De echte topper van dit album vind ik (wat ik al liet doorschemeren) ''A year and a bit''.
Maar ook ''Aha erlebnis'' en ''So simple that it's hard to understand'' kan ik bovengemiddeld waarderen.
Ik vind dit album een vermakelijke 3 sterren waard.

avatar van Ronald5150
”A Tale of Two Devils” vind ik een aardig album. Het is zo’n album dat best prettig is om naar te luisteren, maar voor mij nergens blijft hangen of beklijft. Ik hoor alle liedjes wel, maar ben ze al weer vergeten als het volgende liedje begint. ”A Tale of Two Devils” heeft best catchy liedjes als ”Everyday I Work on the Road”, maar de eentonigheid slaat na verloop van tijd wel toe. Het klinkt allemaal nogal inwisselbaar in mijn oren en van sommige productionele foefjes word ik ook niet enthousiast. Al die bliepjes, belletjes en effectjes vind ik over het algemeen vrij overbodig. Slecht zal ik dit zeker niet noemen, maar ”A Tale of Two Devils” maakt op mij ook geen grootse indruk.