Voicst - A Tale of Two Devils (2008)

Label: GoodBusy

1. High as an Amsterdam Tourist (3:15)
  2. Feel Like a Rocket (2:24)
  3. Feelings Explode (2:51)
  4. Aha Erlebnis (3:09)
  5. A Year and a Bit (3:46)
  6. Everyday I Work on the Road (3:46)
  7. Don't Get Me Wrong (2:35)
  8. So Simple That It's Hard to Understand (3:07)
  9. Second Blow (3:42)
  10. E-Slick (3:21)
  11. Mixed Words (4:17)
  12. Two Devils (1:58)
avatar van bert
Dus eigenlijk zeg jij dat alleen bandjes uit engelstalige gebieden in het engels mogen zingen en bands uit niet engelstalige landen het bij hun eigen taal moeten houden?

avatar van Peter88
Erg goede plaat. De nummers zijn stuk voor stuk steen goed. Persoonlijke favoriete zijn So Simple That It's Hard To Understand en Second Blow

Larsch
Voicst in 't Nederlands zou denk ik niet werken. Laat Tjeerd maar mooi in het Engels zingen, ik vind het niet erg dat de uitspraak niet perfect is.

Ontopic: aardige plaat, maar minder dan de eerste. De nummers komen live wél verrassend goed uit de verf. Dit, naast mijn sympathie voor deze band, zorgt voor een score van 3,5*. Mijn favoriete nummer is Don't Get Me Wrong. Ik zie nog wel kans op verhoging though.

avatar van Xel
Xel
..... Tja, om eerlijk te zijn..... 't gaat 'm niet worden.
Na de eerste paar beluisteringen vond ik het nog zeer acceptabel en zat de potentie er nog goed in.
Echter na meerdere luisterbeurten kan ik niet anders concluderen: het beklijft niet!
Ik heb steeds meer het gevoel dat ik naar een verzameling b-kantjes zit te luisteren.........

avatar van Remuzzz
Hmm ik ervaar juist precies het tegenovergestelde. Naar mate ik hem vaker luister, valt me op hoe goed de nummers in elkaar zitten (en ook de aanvullende instrumenten gekozen zijn).

Favorieten: Aha Erlebnis (erg goed!!) en So simple that it's hard to understand

Voorlopig krijgt hij een 5. Fantastische plaat, raak er nog niet op uitgekeken.

avatar van Lennonlover
Commerciëel geluid vind ik maar het is echt wel een zeer degelijk album 3,5 sterren

Larsch
Halfje eraf, begin het album beu te worden. Hoop dat het niet weer vier jaar duurt voor ze met een nieuwe plaat komen en hoop dan ook dat ze terugkeren naar 'het oude geluid'.

avatar van oruiz
wie had dat gedacht: Orlando; de buitenlander met de meest gewaardeerde muzieksmaak ter wereld , geeft deze plaat een 5!

Sven Bersee
En dat is waar.

avatar van Max Payne
Everyday i work on the road blijft prachtig!!

avatar van Lennonlover
3* (- 0,5*) omdat het nieuwe er af is.

Lekker vrolijk album hoor! Lekker om naar te luisteren met het mooie weer van deze dagen en een relaxte stem om naar te luisteren. Ik begin er behoorlijk spijt van te krijgen dat ik niet naar hun optreden in het Bolwerk in Sneek ben geweest. Had ik toch graag mee willen maken.
3,5* voor dit album.

avatar van Drie Banaan Kan
een behoorlijk leuk plaatje! deze gasten zou ik graag nog een keer live willen horen
ben vooral fan van Every day i work on thr road

3.5 *, kan misschien nog iets groeien

avatar van Demolisher
Drie Banaan Kan schreef:
ben vooral fan van Every day i work on thr road

3.5 *, kan misschien nog iets groeien

Kom lekker naar Dijkpop in wereldstad Andijk?

Zag ze via tv op pinkpop, erg vet. "Echt" live komt dus 12 juli, steeds meer zin in.

12 juli ook van de partij, ik wil het stiekem toch wel even zien

Ik ben alleen bang dat het album na twee maanden zijn glans verliest.

In het begin vond ik hem een beetje tegenvallen, de nieuwe nummers konden me niet pakken. Na 2 keer live gezien te hebben begon de plaat echt te groeien en nu vind ik hem fantastisch.

avatar van SOAD
Live waren ze geweldig gister op het metropolis fetival.

0,5
VOICST is nep

Opmerkelijk is dat in 2008 het groepje VOICST
op het album "A Tale Of Two Devils uit"
IVY GREEN - MOON RAISED nog eens nadoet

Wie IVY GREEN gezien heeft weet wel beter.....
Moon Raised (LP, 1987, Megadisc) is het voorbeeld en
verslaat nieuwelingen VOICST met gemak

IVY GREEN is altijd al goed geweest in ijzersterke composites
en arrangementen, kortom tijdloze goede liedjes

TIM MULLENS laat weer eens wat van je horen !

En wat bedoel je met deze reactie? Voicst maakt poprock zoals 100 bandjes er voor en nog 100 bandjes erna ook zullen doen. Ze beweren ook nergens dat ze de meest vooruitstrevende muziek maken dus waarom zou het dan nep zijn?

avatar van Nautilus
pornogram schreef:
VOICST is nep

Opmerkelijk is dat in 2008 het groepje VOICST
op het album "A Tale Of Two Devils uit"
IVY GREEN - MOON RAISED nog eens nadoet

Wie IVY GREEN gezien heeft weet wel beter.....
Moon Raised (LP, 1987, Megadisc) is het voorbeeld en
verslaat nieuwelingen VOICST met gemak

IVY GREEN is altijd al goed geweest in ijzersterke composites
en arrangementen, kortom tijdloze goede liedjes

TIM MULLENS laat weer eens wat van je horen !

Gast, take a chill pill.

Voicst nep? De muziek kan je niet aanstaan, maar nep? Ze houden alles zoveel mogelijk in eigen hand, reizen stad en land of om waar dan ook op te treden en werken keihard voor iets waar ze stellig in geloven. Noem dat maar nep.

Vind het album wel goed. En met "Everyday I Work On The Road" hebben ze volgens mij ook de perfecte single. Alleen jammer dat ie niet zo aanslaat.
Heb ze gezien op PinkPop en daar waren ze echt een van de beste acts.

Poppekontje
Ik heb ze voor eht eerst live gezien op het MTV Brand New Festival, en daar zetten ze een hele goede show neer. Dit album klinkt ook erg fijn, met een aantal nummers als uitschieters. 4* van mij.

avatar van kunz
voicst in paradiso!!!!!

trouwens, voor artrock fans is second blow ook zeker een aanrader!
heerlijk album, veel geluisterd op vakantie

Mark_Hijmans
Na wat luisterbeurten, het cijfer verhoogd naar 4 punten. Wat een heerlijke vrolijke plaat. Ik begin nu echte te wennen aan het multi-instrumentale in deze opnames.

avatar van sj0n88
Voicst - A tale of two devils.

Nr. 10 in de Oor top 50 2008. Voor Nederlands begrippen echt een topalbum en internationaal zouden ze naar mijn mening ook potten kunnen breken

avatar van midnight boom
Geweldig album had er veel verwachtingen van,
toen ik hem hoorde klonk ie nog veel beter dan ik dacht echt alle klopt aan deze plaat heerlijke pop-plaat als je hem nog niet kent moet je hem gewoon hebben!

avatar van Xel
Xel
sj0n88 schreef:
Voicst - A tale of two devils.

Tja, die positie heeft me toch verbaast...... Ik zal toch maar weer de cd eens beluisteren, maar het was voor mij met name dé tegenvaller van het jaar! En gekeken naar het gemiddelde cijfer van de stemmers hier is een top tien positie ietwat overdreven.

avatar van Janhero
Lekkere onnederlandse album. Zeer gevarieerd en van alles wat. Rock/punk klopt volgens mij niet. Meer vrolijke muziek en een hoog huppel gehalte. Fietst lekker weg op mij mp3tje.

avatar van joyce19791
Everyday I work on the Road

Sterk album! mooi en technisch hoog standje van deze heren.

Voicst is erg sterk begonnen met dit album, ik ben benieuwd
of ze dit niveau ook vol kunnen houden, en al helemaal benieuwd of ze
beter kunnen.

Aan hun Live performance zal het niet liggen, Allemachtig wat zijn deze gasten goed live, daar kunnen zelfs grotere namen een voorbeeld aan nemen!