Roxy Music - The Best Of (2001)

Rock / Pop
Label: Virgin

1. Avalon (4:16)
  2. More Than This (4:18)
  3. Jealous Guy (4:57)
  4. Over You (3:27)
  5. Same Old Scene (3:58)
  6. Oh Yeah (On the Radio) (4:52)
  7. Angel Eyes (2:51)
  8. Dance Away (3:46)
  9. Both Ends Burning (5:15)
  10. Love Is the Drug (4:08)
  11. Out of the Blue (4:44)
  12. All I Want Is You (2:53)
  13. Mother of Pearl (6:34)
  14. Street Life (3:29)
  15. Do the Strand (4:02)
  16. Pyjamarama (2:52)
  17. Virginia Plain (2:57)
  18. Re-Make / Re-Model (4:52)
Geweldige verzamel cd van deze art-rock band.
Wat een briljante nummers staan hier op.
Wat deze cd zo leuk maakt is dat bij de meeste verzamel cd's eerst de oude nummers komen en dan de nieuwere, hier is het net andersom. Dat Bryan Ferry en co muziek maken als kunst zagen kun je vooral horen op 'Out of the blue', 'All I want is you' en natuurlijk de klassieker 'Do the strand'.
Ook de nieuwere nummers zijn fantastisch, zoals 'More than this' en 'Jealous guy', ....een echte klasse cd.

EVANSHEWSON
Dàt teruggaan in de tijd is inderdaad biezonder geslaagd. Net alsook de cover, die vanouds een mooie dame laat zien...

Prima compilatie, niets op aan te merken, de meeste sleutelsongs staan hier inderdaad op.

Mijn favorieten blijven Love is The Drug, Oh Yeah en Dance Away!

5 sterren jawel !

*****

avatar van rudiger
Goede verzamelaar van deze prachtige band ,
Jealous Guy vind ik veel beter van RM dan de versie van John Lennon , die ik `n beetje zeikerig vind.

avatar van Gert P
Alleen song for europe ontbreekt jammer genoeg verder een prima verzamelaar.

*Edit: En had ook graag If there is something op de plaat gezien, wat ik toch het allerbeste van ze vindt.

thebyrds69
Dit is een goede verzamelplaat van deze geweldige groep!
De twee beste nummers vind ik wel Pyjamarama ( als ik het goed spel ) en Virginia Plain. Dit is een uitstekend begin voor de mensen die de eerste keer kennis willen maken met de wereld van Roxy Music. De CD verdient zeker 5*

Music & Me
rudiger schreef:
Goede verzamelaar van deze prachtige band ,

Schandalig, je zou een schop onder je reet moeten hebben voor zo'n opmerking. Het was volgens mij een zeer persoonlijk nummer en daar had Roxy Music dus gewoon vanaf moeten blijven. Waar John Lennon mij met dat nummer tot in mijn diepste raakt doet Roxy Music met dat nummer het tegenovergestelde.

Maar goed smaken verschillen, maar ik vind dat Roxy Music het nummer heeft verpest.

ps. Eerste opmerking was een grapje natuurlijk, al blijft je opmerking schandalig

avatar van Man of Sorrows
Roxy Music heeft heel wat fijne deuntjes voortgebracht, en ik moet bekennen dat ik de -volgens sommigen- kitschperiode minstens even goed vind als de meer arty aanpak uit de early days. More Than This behoort onbetwist tot mijn favoriete songs allertijden, heel wat nummers tussen 1 en 10 zullen voor sommigen vandaag misschien wat te glad zijn; ik vind het zeer verfijnde popliedjes.

Uit de oude periode mis ik absoluut A Song For Europe, samen met More Then This Roxy's beste song.

avatar van Gert P
Nou Music & me, vindt de versie van Roxy Music ook vele malen beter en dat geld ook eigenlijk voor working glass hero van Marianne Faithfull.
John was een redelijk songwriter en de beste van the Beatles en deze 2 nummers kan ik dan ook waarderen in de cover versies de rest hoeft voor mij ook niet. Wil ze nog niet gratis hebben.

avatar van SoNick
Hoewel het muziek is die van ruim voor mijn tijd is, vind ik het geweldig. Nummers als Avalon, Dance Away, Oh Yeah en More Than This vind ik geweldig. Ik had er zelf graag nog graag de Bryan Ferry nummers Slave to Love en Let's Stick Together bij gehad, maar dat is geen Roxy Music. Al met al geweldige verzamelaar.

avatar van bikkel2
Dan is dit nog maar een beperkt overzichtje van alleen hun singles Nick.

De reguliere albums zijn over het algemeen meer dan de moeite waard.

De beginperiode is experimenteler dan de latere periode( de nummers die jij noemt stammen uit de latere periode.)

Maar het is een prima instapper deze.

Cured
Ik kan me voorstellen dat van de periode vanaf Manifesto dit wel kan, maar de albums uit de beginperiode zijn zo goed dat je die , als het je pakt, wel helemaal kunt hebben.

avatar van Tozifra
Bijna alle singles in omgekeerd chronologische volgorde van 1982 tot 1972. Met een duidelijke stijlverandering tussen 8 (Dance Away uit 1979) en 9 (Both Ends Burning uit 1975).
Zie Roxy Music discography - Wikipedia - en.wikipedia.org.

avatar van gigage
De langer de CD speelt des te geschifter het wordt. Hele goede keuze om met de 80's easy listening hits te beginnen en met het 70's gefreak te eindigen. Productioneel allemaal op elkaar afgestemd met een mooie sound overall en ik kan dan ook geen echt minpuntje bedenken voor deze verzamelaar. You're dressed to kill and I am dying. Aanrader voor een zo af en toe RM luisteraar.