Deep Purple - Deepest Purple (1980)

Alternatieve titel: The Very Best Of

Label: Harvest

1. Black Night (3:28)
  2. Speed King (5:04)
  3. Fireball (3:25)
  4. Strange Kind of Woman (3:52)
  5. Child in Time (10:20)
  6. Woman from Tokyo (5:50)
  7. Highway Star (6:09)
  8. Space Truckin' (4:35)
  9. Burn (6:40)
  10. Stormbringer (4:07)
  11. Demon's Eye (5:23)
  12. Smoke on the Water (5:39)
perfecte verzamelaar

avatar van avdj
Als dat zo is betekend dat dan dat Deep Purple niet meer dan 12 goede nummers gemaakt heb?

avatar van HiLL
avdj schreef:

Nee maar wel lekkere bekende.

avatar van Zavo
Dit was mijn eerste cd! Geweldige verzamelaar.

Duidelijk het beste album van Deep Purple

NavelstrenG schreef:
Duidelijk het beste album van Deep Purple
Pardon?

avatar van avdj
Het is een verzamelaar!

avatar van Hans Brouwer
Over ruim een week is deze superband live te aanschouwen op het Arrow Rock Festival ergens in de Achterhoek. Komt dat zien, komt dat zien!

avatar van Jan Wessels
Ik had eerst de 24 carat Purple cd maar ik zocht eigenlijk een verzamelaar met de studio-uitvoering van Smoke on the water. 24 carat verkocht en deze aangeschaft. Goede verzamelaar met de meest bekende nummers van de heren. Opvallend is wel dat de kwaliteit van de opnamen niet altijd geweldig is, veel ruis zo nu en dan. Da's soms wat vervelend bij een harder geluidsniveau. Mm, tijd voor een geremasterde versie? 4,0

Jan Wessels schreef:
Mm, tijd voor een geremasterde versie? 4,0
Jan, koop toch gewoon wat geremasterde studio albums . Voor relatief weinig € heb je ze te pakken. Begin bij "In Rock" en/of "Machine Head" en/of "Made in Japan". Veel luister plezier . Je zult je een gelukkig man voelen .

Dit zijn voor mij nu eens de Greatest Hits, ongelooflijke cd, een van de eerste die ik als kind gehoord heb.

avatar van c-moon
avdj schreef:

Inderdaad. En ze hebben er heus méér dan 12 goede gemaakt

Maar: wel een zéér goede verzamelaar natuurlijk !!!
En perfect als instap als je nog niets van de band in huis hebt.....

Heeft niemand er dan problemen mee, dat er een stuk van Speed King is afgehakt?

M.Nieuweboer schreef:
Heeft niemand er dan problemen mee, dat er een stuk van Speed King is afgehakt?
Op het originele "In Rock" album, waarop het nummer "Speed King" is te vinden, duurt dit nummer precies 5:49 minuten. 45 seconden zijn inderdaad weggelaten en dat is natuurlijk niet prettig . Anderzijds is "Deepest Purple" een prima verzamelaar met een doorsnee overzicht van het muzikale werk van de beste hardrockband allertijden. Ik weet dat sommige fans dankzij dit album kennis hebben gemaakt met de muziek van Deep Purple . De amputatie van "Speed King" is niet netjes maar mischien is het destijds wel gedaan om zo veel mogelijk Purple nummers op deze, oorspronkelijke, lp te persen

avatar van rudiger
als je alle deep purple cd`s bezit is dit weer zo`n overbodige verzamelaar .
heb je nog niets van dp , dan is dit wel een leuke plaat
voor echte fans is een verzamelaar niet intressant

avatar van Gert P
Jammer dat ze hier geen dubbelaar van gemaakt hebben met nummers erbij als you keep on movin, the mule, come sail away enz.
2 hiervan hadden er ook nog wel bij op gekund.

avatar van LeRoi
....toch wel muziek in de categorie 'ooit vond ik dit leuk'......en je wordt er elk jaar vanaf kerst er weer aan herinnerd (Top 2000)....toch is er veeel, heel veul betere muziek (rock) gemaakt...
Maarrrr: 'Smoke' blijft voor mij een All Time Classic!

avatar van The Scientist
Wat slowchat verwijderd

MICKJES
leuke Verzamelaar maar als dit het beste is wat deze band te bieden heeft hou ik het bij deze cd. Mijn favo's zijn Smoke on the water, Child in time(of course) en black night

avatar van sdr
sdr
Als dit je niet overtuigd heeft weet ik het ook niet meer

Wammel
Don't cry over spilt milk

MICKJES
Neej het overtuigt me inderdaad niet en dat komt omdat de nummers veel te veel op elkaar lijken met uitzondering van Smoke on the water en Child in time

Wolfgang1975
Fantastische compilatie van een fantastische band. Persoonlijke favorieten zijn Child In Time, Smoke On The Water en Stormbringer. Ik begrijp niet waarom laatstgenoemde niet een "echte" klassiekerstatus heeft, het is een zeer originele compositie. De enige reden dat deze verzamelaar niet 5 sterren krijgt is de hier en daar erbarmelijke geluidskwaliteit.

avatar van kaztor
Naast het m.i. toch wat beter samengestelde 24 Carat Purple heb ik deze omdat ze nauwelijks overlappen. Ik heb het altijd jammer gevonden dat Emmaretta niet op een van beiden staat. Ik had eens een keer een Deep Purple-verzamelaar te leen uit de bieb met de prijsnummers van Mark 2 en daar stond ook Emmaretta op (en dus ook Hush). En ik heb dat altijd een zeer goed nummer gevonden dat al een klein beetje in de latere stijl zit.

Speed King is hierop lelijk ingekort.

stuart
Uitstekende verzamelaar van de grootste 'hits' van Deep Purple van 1970 t/m 1974, hun beste periode.

avatar van kaztor
Hans Brouwer schreef:

Nou, ik heb dus die 'remastered' In Rock en wil met liefde weer de oude cd terug. Dat gezeik en die remixes als extra's vind ik verschrikkelijk. Het verpest een zeer goed album en de oude cd is gewoon eerlijk, zoals het hoort.

Hans Brouwer schreef:

Het is de single-versie (was het b-kantje van Black Night).

Ja, ik weet het, het is verschrikkelijk...

stuart
Ik heb deze en DPIR; voor mij is dit het beste/mooiste van Deep Purple, voor anderen misschien niet.

Sstttt
stuart schreef:
Ik heb deze en DPIR; voor mij is dit het beste/mooiste van Deep Purple.
Er is zoveel meer!!

stuart
Dat weet ik; ik ken de rest. De overige nummers van bijv. Fireball en Machine Head doen me niet zoveel, in de zin van dat ik ze moet hebben en van het overige werk ook niet echt.

avatar van ricardo
ik vind dit wellicht de beste verzamelaar van Deep Purple die op de markt gebracht is met hun beste studio nummers. ik vind ze live nog beter uit de verf komen, vooral het geluid klinkt een stuk beter, beste stuart ik zou je graag willen aanraden om zeker Made In Japan eens te gaan beluisteren, die heb je in een dubbel disc uitvoering al voor 10 euro, als je van Deep Purple houdt is dat album zeker niet te missen, want wat passie, geinspireerdheid en virtuositeit betreft is dat album onovertroffen het beste van Deep Purple, veel plezier alvast, met luistergroet ricardo.