Deep Purple - Deepest Purple (1980)

Alternatieve titel: The Very Best Of

Label: Harvest

1. Black Night (3:28)
  2. Speed King (5:04)
  3. Fireball (3:25)
  4. Strange Kind of Woman (3:52)
  5. Child in Time (10:20)
  6. Woman from Tokyo (5:50)
  7. Highway Star (6:09)
  8. Space Truckin' (4:35)
  9. Burn (6:40)
  10. Stormbringer (4:07)
  11. Demon's Eye (5:23)
  12. Smoke on the Water (5:39)
avatar van Karma_To_Burn
Heerlijke verzamelaar van Deep Purple en tevens toen de tijd mijn eerste kennismaking met deze band toen mijn ouders deze cd hadden aangeschafd.
De cd is dan wel vrij kort maar juist daarom staan er geen missers op, dit is toch echt wel met uitstek het beste werk van de band met misschien wat missers van de jaren daarna maar ach, je kan niet alles hebben!

Beste nummers voor mij zijn toch wel: Highway Star, Stormbringer, Burn & natuurlijk de all time classic Child in Time. Wat een heerlijke solo!

Dit album is compleet. Het is een verzamelaar maar zo ontzettend goed! Van black knight tot smoke on the water gewoon helemaal compleet.

Dit album zet ik op en laat ik helemaal uitspelen zonder enig pardon. Ieder nummer weet mij te pakken.

De beste verzamelaar van deep purple!