Slade - Slade Alive! (1972)

Alternatieve titel: The Live Anthology

Label: Polydor

1. Hear Me Calling (5:45)
  2. In Like a Shot from My Gun (3:33)
  3. Darling Be Home Soon (5:43)
  4. Know Who You Are (3:37)
  5. Keep on Rocking (6:29)
  6. Get Down and Get with It (5:33)
  7. Born to Be Wild (8:19)
  8. Get on Up * (6:01)
  9. Tak' Me Bak 'Ome * (4:20)
  10. My Baby Left Me * (2:41)
  11. Be * (3:51)
  12. Mama Weer All Crazee Now * (3:58)
  13. Burnin' in the Heat of Love * (3:46)
  14. Everyday * (3:35)
  15. Gudbuy T'Jane * (4:59)
  16. One-Eyed Jacks with Moustaches * (3:24)
  17. Cum on Feel the Noize * (4:21)
  18. Rock and Roll Preacher * (5:19)
  19. When I'm Dancin' I Ain't Fightin' * (3:43)
  20. Tak' Me Bak 'Ome * (4:33)
  21. Everyday * (3:18)
  22. Lock Up Your Daughters * (4:03)
  23. We'll Bring the House Down * (4:17)
  24. A Night to Remember * (8:10)
  25. Gudbuy T'Jane * (4:40)
  26. Mama Weer All Crazee Now * (2:56)
  27. You'll Never Walk Alone * (0:35)
  28. When I'm Dancin' I Ain't Fightin' * (3:59)
  29. Born to Be Wild * (2:58)
  30. Something Else / Pistol Packin' Mama / Keep a Rollin' * (6:16)
  31. Merry Xmas Everybody * (0:39)
  32. Okey Cokey * (3:25)
  33. Get Down and Get with It * (6:49)
EVANSHEWSON
Persoonlijk mijn all-time favoriet live-album, ik schat het qua sfeer en drive nog hoger in dan bvb. Made in Japan van Deep Purple of Live at Leeds van The Who.

De band is in optima forma, de schuur van Noddy Holder is in de rock ongeëvenaard, vele bands zouden een been geven om zo een zanger te hebben! Deze live plaat is één groot muzikaal oorgasme!

Een must voor liefhebbers van goede harde live rock!

tondeman
Inderdaad!

avatar van Hans Brouwer
Of ik "Slade Alive!" qua sfeer en drive hoger inschat dan mijn all-time-favorite-live-album "Made in Japan" durf ik te betwijfelen . Feit is wel dat ik het met EVANSHEWSON eens ben dat "Slade Alive!" een fantastisch live album is die de sfeer van een Slade optreden uitstekend weergeeft.
Als 14 jarige kocht ik dit album en vond het helemaal geweldig. Nu zoveel jaren beluister ik "Slade Alive! opnieuw dankzij de Centrale Discotheek in Rotterdam. (ook) Dit live-album heeft zoveel jaar na dato niets aan kracht verloren. I love SLADE !

Jeugdsentiment? hoezo jeugdsentiment!

Gish
Verreweg het beste live album ooit, als alle gebruikers dit album nog eens zouden kunnen luisteren.
Overigens mijn eerste LP, toen nog 21 gulden [wat een geld] maar nog steeds een tijdloze plaat.
Staat geen zwak nummer op en Born To Be Wild gaat helemaal los.

avatar van Oldfart
Leuke plaat, maar beste live album ooit??
Dat gaat me toch echt een stap te ver.

avatar van Hans Brouwer
Ik mocht vandaag voor de baas de gehele dag met de auto op pad. Als schrale troost (ik vind autorijden nog steeds niet leuk) had ik maar wat cd's meegenomen waaronder "Slade Alive! (1972)". Toen ik bij verkeersplein Ouderijn reed werd ik geflitst terwijl ik, totaal niet op de maximum snelheid lettend, meejoelde met Slade. Slade Alive! (1972) blijf ik een geweldig live album vinden maar U kunt 'm dus maar beter niet in de auto draaien. Bij het horen van zoveel moois kan het zo zijn dat U tijdens het rijden al uw concentratie verliest en U weer op zo'n klote prent wordt getracteerd. Met dank aan SLADE!!

avatar van DikkeDarm
dit zijn wel de beste

BORN TO BE WILD

avatar van rushanne
Meesterlijk Live album, ook ik heb eerst de LP helemaal grijs gedraaid, en heb via Marktplaats laatstelijk de cd mogen aanschaffen. Werelds! Holder's stem is natuurlijk geknipt om het volume een "tikkeltje" harder te zetten! Het enige probleem is de korte speeltijd.

beaster1256
ja, ferm album , was er vroeger ook zot van , wat een ambiance , en wat kon die noddy zijn scheur openzetten , geweldig

Father McKenzie
Jawel, ik zei het al in een vorig MuMe-leven en wil dit graag herhalen, ik ken echt geen enkel betere liveplaat dan deze. Het is voor een deel ook jeugdsentiment, maar het blijft na al die jaren gewoon overeind. Die stem, die band, alles! Nooit twijfelen, kopen!

avatar van PinkEclipse
Father McKenzie:
Hoezo? Vorig MuMe-leven? (Waarom een ander MuMe-leven?)
Ene ' EVANSHEWSON ' heeft mij dit album aangeraden. Ik ben daar zeer content over, en zet hem nog regematig op. Behoort tot mijn 24 beste live-albums aller tijden (zie mijn overzicht).
Zeer bedankt !!

Gish
Die gitaareruptie in "Darling Be Home Soon" is ongeevenaard.
Hij gaat echt door merg en been. Als er een top 10 zou bestaan van muziekfragmenten stond deze echt boven aan mijn lijst.

avatar van Chromlech
Prachtige plaat, en natuurlijk een prachtige sfeer door het "live geluid". Live GELUID inderdaad, want deze plaat is in de studio opgenomen met een zooi publiek erbij. Dat verklaard ook de directe en heldere sound.

Father McKenzie
Indien dit schitterend livedocument niet bestaan had, tja, dan was voor mij Deep Purple - Made In Japan OOK de beste liveplaat allertijden. Nu komt die hier nèt na, dus.
En voor wie dit prachtig energieke live-album niet zou kennen.... ooooohhh, wat jammer....

avatar van Hans Brouwer
Dit bericht plaatste ik op 5 mei jl. al bij "Slade - On Stage (1982)". Maar ik doe het graag nog een keer .

"Koop Slade Alive! the live anthology 2cd. Op deze cd vind je vier live albums van Slade, te weten: "Slade Alive!", "Slade Alive vol two", "Slade on Stage" en "Alive at Reading '80". Alle nummers zijn geremasterd. 160 minuten onvervalste rock. Slade heeft mij met dit live product in positieve zin versteld doen staan. Rauw en puur. En wat een strot heeft die Noddy Holder".

Father McKenzie
Wéét ik, Hans, weet ik, want die Live Anthology die heb ik, daarnaast ook nog het origineel album zoals hier afgebeeld.
Ik vind wel Alive vol. Two en On Stage en Reding '80 allen qua steer en bezieling een stuk minder dan dit origineel live album.

avatar van Hans Brouwer
Father, ik ben het niet met je eens. De live albums die jij noemt tonen m.i. net zoveel bezieling en sfeer als "Slade Alive! (1972)". Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen enkel kwaad woord over Slade kan horen .

Kosinski
De Slade versie van "Darling Be Home Soon" blijft toch een klassieker. Die climax is echt te gek.
En dat "boertje" blijft ook grappig.
Opvallend ook dat dit album nog steeds rockt als een klok en nergens gedateerd klinkt.

Hans Brouwer schreef:

En die Live Anthology 2cd box daar kom ik nu net mee thuis , ben benieuwd maar dat komt wel goed , Slade ben ik mee opgegroeid .
Reading `80 staat nog niet op MM zo te zien.
Beoordeling volgt later.

avatar van rudiger
Erg jammer dat veel te weinig mensen dit live spectakel niet kennen , tja Slade vierden hun hoogtijdagen in de 70er jaren .
Degene die deze cd nog niet in hun platenkast hebben staan , helaas hij is niet meer te koop .
Is alleen nog te krijgen in `n 2 cd uitvoering met 4 live opnames erop .
Wat een sfeer en beleving hoor je hier op zeg.
1 van de betere live cd`s die ik bezit .
5 dikke stars .

avatar van ricardo
Deze plaat ben ik nog nooit tegengekomen. Hij is dus alleen nog maar leverbaar als 2 cd uitvoering. Ik hoop dit ooit nog wel eens tegen te komen, want ik heb het liefst live albums uit de jaren 70. En volgens de commentaren hierboven moet dit haast wel 1 van de beste live albums uit de jaren 70 zijn.

ricardo schreef:

Ricardo , deze moet je kopen , zie het bericht van Hans hierboven .
Jij als live muziek liefhebber mag deze Slade niet missen , krijg je geen spijt van.
De enkele cd is nog wel via MP te krijgen , de 2 cd box zal denk ik besteld moeten worden , hij staat 1 in mijn rotatielijst en vandaag weer 3 keer beluisterd , absolute klasseplaat.

avatar van ricardo
Waar is deze plaat mee te vergelijken, want ik ken de muziek van Slade totaal niet. Is het net zoiets als Made In Japan, of How The West Was Won, of is het meer de punk kant?

avatar van rudiger
Nee niet te vergelijken met DP en LZ , zijn heel andere bands .
Het is gewoon pure rock muziek met `n zanger waar je U tegen zegt , misschien wel de beste zanger die er te vinden is of was voor hardrock bands.

Slade en Sweet waren begin jaren 70 de toonaangevende groepen , Slade daarintegen klinkt wat harder.

avatar van ricardo
Deze heb ik nu ook als 2 cd set weten te scoren met 4 live opnamen. Met name dank aan Father Mc Kenzie, want die berichte zo postief over dit album, dat ik hem altijd in mijn achterhoofd heb gehouden. Ik was hem nog nooit tegengekomen, maar heb hem nu voor maar 12 euro in huis gehaald. 12 euro maar voor 160 minuten toplive muziek. Ik kende de band Slade in zijn geheel nog niet en heb eerst bij de platenboer de eerste cd aandachtig beluisterd. Ik had gelijk een klik. Want het klonk gelijk zo sprankelend en levendig, dat ik dacht die koop ik verder zonder nadenken. Ik heb de eerste 7 nummers inmiddels beluisterd op weg naar huis in de auto. Maar het klinkt als een klok. Het klinkt een beetje als een mix van Golden Earring en Status Quo, maar dan nog iets steviger en met een nog betere en steviger zanger. Ik wacht nog even met stemmen, maar dat die hoog gaat uitvallen is wel zeker. Thanx voor het goede berichten van dit zeer goede live album Father Mc Kenzie.

ricardo schreef:
Ik kende de band Slade in zijn geheel nog niet.
Tjeemig Ricardo en toch ben je al 76 jaar . Toen Slade echt populair was, midden jaren '70, had je je radio kennelijk niet op Veronica staan . Het doet mij deugd hier te lezen dat je Slade alsnog hebt ontdekt. Kan je er toch nog een paar jaartjes van genieten . "Slade Alive!" is één van de beste live albums die ik ken.

avatar van rudiger
Ricardo , 12 euro betaald , jemig ik heb er 2 weken geleden 17.95 voor moeten neertellen maar het is elke eurocent waard .

avatar van ricardo
Ik ben nu cd 2 aan het draaien, Slade On Stage dus, maar die vind ik net zo goed dan de eerste 7 nummers van cd 1.

@ rudiger: Als deze cd 25 euro gekost zou hebben had ik hem ook meegenomen. Meestal betaal ik vaak teveel voor een album, maar deze keer had ik gelukkig een keer mazzel.

Prachtig samenspel hierop, en je kunt horen dat deze artiesten erg goed op elkaar ingespeeld zijn, want alles is gewoon raak.

Ik zal ook nog een paar nummers van de studioalbums gaan pindakazen, kan ik mooi vergelijken met dit live album.

Edit: Ongelofelijk dat er mafkezen zijn die dit een 2 of 2.5* kunnen geven. Hoe wil je anders dan nog een live album horen. Ik hoor nu inmiddels ook dat dit zeker 1 van de beste live albums is. Een mooie aanwinst in mijn platenkast dat is zeker.

avatar van rudiger
Hoe is het mogelijk dat jij Slade compleet gemist hebt , waar was jij in de seventies ?
Slade is live idd beter dan op de studio albums alhoewel die natuurlijk ook prima zijn .
En wat `n zanger had deze band in huis .
Noddy Holder .