Mötley Crüe - Shout at the Devil (1983)

Metal / Rock
Label: Elektra

1. In the Beginning (1:13)
  2. Shout at the Devil (3:16)
  3. Looks That Kill (4:07)
  4. Bastard (2:54)
  5. God Bless the Children of the Beast (1:33)
  6. Helter Skelter (3:09)
  7. Red Hot (3:21)
  8. Too Young to Fall in Love (3:34)
  9. Knock 'Em Dead, Kid (3:40)
  10. Ten Seconds to Love (4:17)
  11. Danger (3:51)
  12. Shout at the Devil [Demo Version] * (3:15)
  13. Looks That Kill [Demo Version] * (5:06)
  14. Hotter Than Hell [Demo Version] * (2:49)
  15. I Will Survive [Demo Version] * (3:19)
  16. Too Young to Fall in Love [Demo Version] * (3:03)
muziek-fan schreef:
Goede album. Ik vind de nummers goed maar mijn lievelings liedjes van motley crue zitten er niet bij.
*3.5

Nog één album wachten!

Rizz
Zitten die bij Theatre of Pain dan?

avatar van muziek-fan
Rizz schreef:
Zitten die bij Theatre of Pain dan?

1 daarvan wel.

Rizz
Home Sweet Home zeker? De rest vind ik maar matig op dat album.

avatar van muziek-fan
Rizz schreef:
Home Sweet Home zeker? De rest vind ik maar matig op dat album.

Je kunt me gedachten lezen.

avatar van Germ
Hier nog geen overdosissen, sterrenhuwelijken of sextapes. Nee zelfs geen gelikte Bob Rock producties of MTV faam....
Dit is Motley Crue op hun smerige best!

avatar van vielip
Ze waren hier volgens mij al wel hard aan het oefenen voor een overdosis

avatar van Germ
Inderdaad, een overdosis ligt bij de heren altijd op de loer. Toen al en volgens mij nu nog

avatar van Germ
Close My Eyes Forever van Lita Ford lijkt geïnspireerd op God Bless. De gitaarpartij lijkt er verdacht veel op. (Lita Ford was destijds het vriendinnetje van Nikki Sixx)

avatar van Kronos
Het gitaartje in God Bless is van '83, dat in Close My Eyes van '88...

avatar van Germ
Dat klopt, maar dat betekent toch niet dat het Close My Eyes niet op God Bless kan lijken?

avatar van Kronos
Ja, maar in je vorige bericht schreef je het omgekeerd.

Ha, scherp
Gelijk even aangepast.

avatar van Barfly
Bij het uitkomen van deze elpee was dit voor mij direct een 'guilty pleasure'-plaat. Als rechtgeaarde heavy-/speed- en thrashmetal fan was hairmetal 'not done' binnen de vriendenkring. Maar voor dit album, Twisted Sister en Dokken maakte ik graag een uitzondering. Zelfs nu is dit nog steeds een album dat gedraaid mag worden in huize Barfly... zonder schaamte en met de gordijnen open.

avatar van vielip
Tegenwoordig is die bekrompenheid van toen ook in geen velden of wegen meer te bekennen dus dat scheelt Hedentendage mag (bijna) alles mooi gevonden worden zo blijkt.

PriestMaiden schreef:
Shout at the Devil, Looks that Kill en Too Young to Die behoren tot hun bekendste hits. De Beatles cover vind ik ook niet zo goed. De drums knallen hier wel op. Wat zag de band er toch belachelijk fout uit in deze periode.
De vergelijking met Lick it Up gaat niet op; want KISS Lick it Up is beter dan deze

Iets van KISS, zal nooit beter zijn dan The Crue. KISS kom op zeg.

avatar van Brutus
ik2.0 schreef:

Iets van KISS, zal nooit beter zijn dan The Crue. KISS kom op zeg.
Je weet niet wat je zegt, verstand verloren

avatar van Brutus
Redelijk album, maar niet beter dan Lick it up van Kiss zoals hier veelal beweerd word.

avatar van Casino Boogie
Dat is natuurlijk subjectief, maar daar is het ook een forum voor. Ik vind Shout At The Devil gewoon frisser en zeker agressiever dan Lick It Up.

avatar van Kondoro0614
Een heerlijke tweede album en zeker een goeie verbetering van Mötley Crüe met toch wel erg veel mooie, heerlijke en stoute rock riffs er tussen. Toch begon ik bij deze band al snel te neigen naar 'Twisted Sister' en dat vooral dankzij hun debuut. Toch slaat Mötley Crüe hier de spijker op de kop en dit album wist mij zeker te interesseren.

Ook al kent dit album natuurlijk zo zijn mindere nummers, en sommige waren best achterhaald en simpel, de album weet ook een paar goeie nummers te brengen waarbij 'Shout at the Devil' en 'Looks That Kill' er toch vrij snel uit springen en die gelijk erg goed klinken. Echter zijn de nummers 'Helter Skelter', 'Red Hot' en 'Too Young to Fall in Love' klonken ook als een tierelier en zo weet Mötley Crüe toch een goed tweede album neer te zetten waarmee de heren laten horen wat ze daadwerkelijk in petto hebben.

Qua zang vind ik het toch echt wel meevallen bij deze groep, dit werd aangekaart in het vorig album en hoewel het natuurlijk wel iets beter klinkt bij dit tweede album als hun debuut vind ik het nog steeds erg mee vallen. In het algemeen mooie solo's, en gitaarwerk was ook goed en zo knalde dit album heerlijk door waarbij ik geen moeite had om hem af te luisteren.

Voorlopige tussenstand:

01. Shout at the Devil
02. Too Fast for Love

avatar van gigage
Bij het titelnummer breekt de stem van de zanger als hij de hogere noten moet halen. Tenenkrommend. Pas dan de song aan. Gelijk maar even doorschakelen naar dr. Feelgood vanavond.

ja natuurlijk dat is toch bij elke album van hard rock en heavy metal zo kijk voorbeeld een band dat je graag hoort ik zeg nu maar iron maiden ze hebben ook goede albums afgeleverd en zo zijn er naar mijn mening ook de beste album goede nummers en minder goede. maar dat is bij elke band zo en inderdaad bij dit album is dit ook maar ik vind deze toch wel beter dan de rest die kwam. de rest van de albums begonnen ze hen uiterlijk te veranderen en zo ook de muziek. ik weet niet het kan aan mij liggen maar het was gewoon anders. ik heb er redelijk veel bands gekend in mijn tijd dat ik zei waw deze moet ik hebben maar als je dan de plaat hebt gekocht dan zijn er enkele nummers dat toch erg dik tegenvallen zelfs als is het je lievelings groep of band er zitten altijd nummers bij die tegen vallen of minder heavy zijn dan de andere. ik herinner mei nog een groep Annihilator zeer wijze hoes titel nummer ongelooflijk knap. maar daar ook is niet alles op de plaat even goed. soms als ze beginnen dan is het alles geven en dan ben je misschiens binnen als de plaat goed verkoopt. en dat kan maar bij ene goede album zij en of ze daarna nog verder doen dat weet je niet je merkt het pas wanner ze een volgende album opnemen. maar ik koop zelden nieuwe albums van die groepen ik hou gewoon van oude werken. ik zal er wel eens naar luisteren maar niet meer kopen. gelijk zijn er vele die dat album van metallica zo goed vonden maar kijk ieder zijn smaak die van de jonge generatie zal anders zijn dan de die van de oude. maar drugs en alcohol dat is in deze wereld wel bekend met sommige van uitzondering.maar ik ga op zoek naar de oude want wat ik ook niet moet is die remaster cd's en die kartonnen doosjes in plaats van een gewoon plastiek.

avatar van Epitaph
Lekkere rockmusic met metal invloeden!

Bierna 'rock muziek met pop invloeden.

avatar van Zagato
Door de film 'The Dirt' ben ik na vele jaren weer eens een beetje in Motley Crue gedoken. Conclusie? Shout at the Devil is een prima werkje. Ik kan er van genieten. Ik moet er wel voor in de stemming zijn, het is pretentieloze rock met een metal sausje (dat metal sausje ging er later wel een beetje af). Shout at the Devil, Too Young to Fall in Love zijn gewoon lekkere nummers. Voor mij is dit het hoogtepunt van Motley Crue.