Mötley Crüe - Shout at the Devil (1983)

Metal / Rock
Label: Elektra

1. In the Beginning (1:13)
  2. Shout at the Devil (3:16)
  3. Looks That Kill (4:07)
  4. Bastard (2:54)
  5. God Bless the Children of the Beast (1:33)
  6. Helter Skelter (3:09)
  7. Red Hot (3:21)
  8. Too Young to Fall in Love (3:34)
  9. Knock 'Em Dead, Kid (3:40)
  10. Ten Seconds to Love (4:17)
  11. Danger (3:51)
  12. Shout at the Devil [Demo Version] * (3:15)
  13. Looks That Kill [Demo Version] * (5:06)
  14. Hotter Than Hell [Demo Version] * (2:49)
  15. I Will Survive [Demo Version] * (3:19)
  16. Too Young to Fall in Love [Demo Version] * (3:03)
avatar van Wolfmother
De titeltrack, Red Hot en Looks That Kill zorgen met z'n drieën voor de ruime voldoende, want voor de rest staat er niet veel interessants tussen.
Veel commentaar hier over het geluid, helaas zijn mijn oren niet op die manier getraind. Ik hoor gewoon saaie nummers. Ook jammer dat het debuut niet op m'n lijst kwam doordat het niet als metal aangegeven stond, maar heb die ondertussen al een paar keer gedraaid.

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)

Mötley Crüe - Encyclopaedia Metallum: The Metal Archives - metal-archives.com

Dan is het zaak een correctie mbt. genres in te dienen als het je hoog genoeg zit. Bands worden in de regel niet zomaar tot Metal Archives toegelaten, die willen daar wel een vorm van metal in horen en zijn daar streng in.

avatar van Eddie
Wolfmother schreef:

Ik vind het geluid inderdaad veel te mat, daardoor komen nummers als 'ten seconds to love' en 'red hot' niet tot hun recht. Deze bands zitten inderdaad in het grijze gebied voor wat betreft het genre. Voor mij is et wel degelijk metal, maar in Harde Rock kan ik me ook best vinden

B.Robertson schreef:

Mötley Crüe - Encyclopaedia Metallum: The Metal Archives - metal-archives.com

Ja ik bedoelde eigenlijk hier op musicmeter. Misschien niet de beste richtlijn nu ik erover nadenk.

Eddie schreef:

Ik zit me ook al weken af te vragen waarom Twisted Sister bijvoorbeeld geen enkele keer als gedeeltelijk metal wordt aangegeven.

avatar van B.Robertson
B.Robertson (crew)
Wolfmother schreef:

De link naar MA is ter illustratie dat Mötley Crüe tot de metal gerekend mag worden en dat debuut staat idd. onder alleen rock terwijl de tweede worp metal/rock krijgt. Dan mag dat debuut gecorrigeerd worden in mede metal, als dat dezelfde stijl is. Nou ken ik de band niet zo dus weet niet hoe Too Fast for Love klinkt.

avatar van Eddie
Dat heeft denk ik te maken met diegene die ze toegevoegd heeft. Beetje dichterlijke vrijheid

avatar van Kronos
Wolfmother schreef:

Zit zeker ook metal in en staat ook op Metal Archives. Gewoon een correctie indienen dus.