Death Angel - Killing Season (2008)

Label: Nuclear Blast

1. Lord of Hate (4:23)
  2. Sonic Beatdown (3:28)
  3. Dethroned (4:04)
  4. Carnival Justice (3:08)
  5. Buried Alive (4:27)
  6. Soulless (5:06)
  7. The Noose (3:36)
  8. When Worlds Collide (4:24)
  9. God Vs God (4:42)
  10. Steal the Crown (2:56)
  11. Resurrection Machine (7:00)
MetalDex
De eerste metal-release waar ik dit jaar naar ga uitkijken. Sonic Beatdown is te horen op hun MySpace en dat klinkt veelbelovend, in de stijl van The Art of Dying maar dan weer een tandje bruter

Empyrium
Album ligt in het verlengde van The Art of Dying, maar qua songs wel een stukje overtuigender en ook iets steviger.

MetalDex
Dit is gewoon een solide 4. Precies wat je na The Art of Dying mocht verwachten, iets volwassener en harder. Iets minder 'vrolijk' ook dan TAoD, die m.i. wat gemakkelijker in het oor liggende riffs had zoals die van Thrown to the Wolves of Thicker Than Blood.
Dit album bevat wat inventievere riffs, die vooral op het begin (Lord of Hate en het fenomenale Sonic Beatdown) je van de speakers wegblazen. De lyrics heb ik nog niet helemaal doorgenomen/gevolgd, maar de sfeer is in ieder geval al een stuk zwaarder, zonder in genant gevoellige coupletjes te vervallen (*kuch* Spirit *kuch*) wat in ieder geval de groei van de band aantoont sinds 2004, maar zeker sinds de jaren '80.
Dit cd'tje zal net als z'n voorganger de weg naar mijn cd-speler vaak genoeg weten te vinden

avatar van Black Math
Volgens Oor is The Art of Dying slechts een opwarmertje voor dit album. Ik vond The Art of Dying al erg goed, dus ik kijk hier helemaal naar uit, vooral omdat het ook meer richting Act III gaat, een van mijn favoriete metalalbums ooit.

avatar van Tha)Sven
The Art Of Dying was een geweldig trash album en zat heerlijk veel agressie in. Zou een leuke verrassing zijn voor 2008 als deze hetzelfde niveau kan halen.

max en joep
Black Math, nu moeten we Oor natuurlijk ook weer niet al te serieus nemen....

avatar van AGE-411
Volgens aardschok is killing season ook een titel van een track op The Formation of Damnation. Toeval blijkt het.

avatar van paulisdik
Ik vind zelfs dat Killing Season beter is dan The Art Of Dying .

avatar van notsub
Ik ben nog niet overtuigd van de klasse van dit werkstuk. Ik heb na een luisterbeurt of vijf niet het idee dat deze het niveau van Act III en/of The Art Of Dying haalt. Het klinkt lekker en Lord Of Hate is een sterk nummer, maar de verwachtingen worden (nog) niet ingelost. Ik verwacht wel dat de plaat nog wat gaat groeien.

avatar van Dexter
Gaat iemand naar Dynamo op 5 april?

avatar van Black Math
Ja fijner dan de vorige, maar niet zo goed als Act III. Die is toch veelzijdiger en constanter van niveau. Deze heeft toch wat minder sterke nummers, vooral aan het begin.

MegaDennis
Ik heb 'm nu een keer of 5 geluisterd.
Vind het een fantastische plaat.

Sonic Beatdown is wel een lekker nummer. Ga maar eens achter dit album aan.

avatar van Dexter
Toch maar 4,5* gegeven. Hoe vaker ik het album hoor, hoe meer de nummers me overtuigen. Gisteren heb ik ze ook nog live gezien, en daar vond ik de nummers zomogelijk nog sterker over komen (niet alleen van dit album, maar vooral het oude materiaal). Superstrak, hoog meeschreeuw gehalte (FEEL NO PAIN!!, RESURRECT!! SONIC BEATDOWN!! om maar eens wat kreten op te noemen )
Met nog enkele thrashalbums in het verschiet waar ik veel van verwacht (Exodus, Testament, en in veel mindere mate, maar toch, Metallica) heb ik toch idee dat dit wel eens het (thrash)metal album van het jaar voor mij zou kunnen worden.

avatar van HammerHead
Zeer sterke plaat van Death Angel, wat ik eigenlijk niet meer verwacht had, aangezien een hoop old-school thrashmetal bands tegenwoordig menen te moeten uitpakken met enkel beukwerk en metalcore-achtig geschreeuw.
Dit is van een heel andere orde. Venijnig, hard en hakkend, maar ook buitengewoon melodieus: thrash zoals het hoort te klinken. Samen met Tempo of the Damned en Shovel Headed Kill Machine van Exodus het beste wat dit genre in het huidige decennium te bieden heeft.

avatar van snarf349

hatsikidee, ik doe ook mee

avatar van snarf349
een hele goeie, deze plaat, alleen... the art of dying vind ik toch beter.

avatar van Mr. Rock
Geweldige thrashplaat met topnummers als Lord of Hate, Sonic Beatdown, God vs. God en Resurrection Machine. Beste release van dit jaar tot nu toe imho.

MegaDennis
Er geeft gewoon iemand een 1,5 voor dit album.
Hoe is 't in godsnaam mogelijk.

avatar van snarf349
die houdt niet van dood metaal.

godlydevil7
Dat is geen excuus, dit is thras metal. En dit is een potje van het beste thrash dat ik in tijden heb gehoord. Jammer dat ik voor de rest vrij weinig van ze ken, maar deze gasten, die kunnen nou is thrash en melodie met elkaar verwikkelen! Geweldig, ik krijg er maar geen genoeg van!

avatar van Dexter
Ga de discografie maar eens achterstevoren af! De laatste albums vond ik namelijk het beste.

Empyrium
Ook al vind je Metal geen hol dan nog moet diegene toch kunnen horen dat het zeer goed in elkaar steekt? De songs en de muzikanten zijn dik in orde.

Thrash zit weer aardig in de lift, wel jammer dat het dezelfde bands betreft die 20 jaar geleden ook al meededen.

De nieuwe Anthrax klinkt ook hoopvol, 3 nieuwe songs zijn te vinden op het net.

avatar van wizard
Ik heb ze op Wâldrock gezien vorige week, en de maandag erop naar de platenboer gegaan om deze cd te kopen.
Draai hem nu minstens twee keer per dag.

avatar van Stijn_Slayer
Kan deze tippen aan The Art of Dying? of liever nog, overtreffen?

avatar van Dexter
Hoe goed ik The Art of Dying ook vind, deze overtreft 'm. De riffs zijn allemaal wat zwaarder, en de nummers als geheel klinken wat 'volwassener'. Het rockt van begin tot eind, zonder in kriebelige 'ballads' , zoals een Spirit van The Art of Dying te vallen. Beste metal-plaat van dit jaar, mi.

avatar van Devoo
Sterk album, met geweldige nummers, goede zang en zalige solo's. Mijn favoriete nummer van de plaat is Carnival Justice, dat zit zo geweldig in elkaar!

3.5

Empyrium
Eigenlijk het beste Metal album van dit jaar.

avatar van exodus
Goede nummers! Muzikaal! Maar geen RUIGE Thrash. Het klinkt allemaal wel heel erg MTV geschikt. Ik geef heel ernstig de voorkeur aan Death Angel uit de jaren '80! Objectief gezien deze plaat van mijn kant toch nog 3.5 punt.