Canibus - Rip the Jacker (2003)

Label: Babygrande

1. Intro (0:32)
  2. Genabis (4:12)
  3. Levitibus (4:00)
  4. M-Sea-Cresy (3:50)
  5. No Return (4:53)
  6. Spartibus (4:00)
  7. Indibisible (3:59)
  8. Showtime at the Gallow (4:41)
  9. Psych Evaluation (3:51)
  10. Cemantics (3:40)
  11. Poet Laureate II (7:18)
Damn Canibus, zo goed,
Niemand ken het zo goed om met intelligente lyrics achter elkaar te flippen.
Niemand ken een heel woordenboek onthouden maar canibus wel.
Geweldig en zeer meesterlijk.

Heb nu heel veel zin in een nieuw album van Canibus, tenzij het irak/soldaat gebeuren voorbij is met canibus.

Music
Canibitch oh Canibitch where u from Los angeles .....je weet de rest wel MUWUHAUHUHA

avatar van Word_Play
Music spoort niet helemaal...:|

Canibus Rip the Jacker *****

Fantastisch hiphopalbum. Canibus z'n spit-skills op fantastische beats naar het exotische toe is een lust voor het oor.

Word_Play schreef:

Music spoort niet helemaal...:|

Achhjah..Canibus vind ik gewoon triest hoe die zig presenteert
maar ik zeg niet dat het een slechte MC is ..

Music schreef.
Achhjah..Canibus vind ik gewoon triest hoe die zig presenteert
maar ik zeg niet dat het een slechte MC is ..
__________________________________________________

canibus is gewoon niet commercieel.
daarom waardeer ik hem en ook de manier van rappen, hij neemt amper adem en dat ook nog met solide en intelligente rijm woorden.

Music
Canibus is NIET commercieel nee maar probeerde het wel jah dat vind ik juist zo triest..
en dus ga je ruzie zoeken met LL Cool J ..

wtf maakt het uit of hij nu commercieel is of niet ? De kwaliteit telt , niets anders ..... zucht ( Canibus is gewoon erg goede mc )

avatar van Jordy
Het probleem is denk ik (ken deze cd niet) dat een knieval naar de commercie in 99% van de gevallen gepaard gaat met slechtere muziek

In sommige gevallen , idd , in andere niet ... de sound wordt meestal gewoon anders en de nadruk wordt dan , bij hiphop dan , vaak bij de beats en producties gelegd en niet de lyrics .... (ben niet algemeen bezig). Het is dan maar een kwestie waar je het meest belang aan hecht.

Canibus z'n oudere albums ken ik niet maar naar het schijnt heeft hij hier endelijk de perfecte beats gevonden door de producer. Ik kan enkel vaststellen dat het erg goed klinkt maar technisch is hij zeker ook goed. Begin Music en A3 Operation P gewoon wat moe worden met quotes zoals " canibus is gewoon niet commercieel.
daarom waardeer ik hem " ...

en dus ga je ruzie zoeken met LL Cool J ..

ll cool j is niks, alleen dat ie perfect lichaam heeft maar als mc heb ik hem nooit wat aangevonden, in ieder geval niet voor pure hip hop en freestyle battles, canibus heeft hem naar mijn mening grandioos gedisst,

Wach out for a big humble ni..er with nippels.

avatar van Word_Play
Jordy schreef:

(ken deze cd niet)

Zonde, het is een ontzettend goede plaat. Elk nummer is sterk, met als hoogtepunten No Return (Elke verse is een verhaal waarin hij doodgaat) en Poet Laureate II (7 min lang aan een stuk door met twee keer een beatswitch). Productie is super, hij heeft met Stoupe eindelijk een goede beatmaker.

4,5*.

idd , erg goede productie van die Stoepe ...

Music
Die stoepe is toch van Jedi Mind Tricks???
ik heb het idee dat je Stoupe bedoelt..van Jedi Mind Tricks..

idd , producer ...

en dus ga je ruzie zoeken met LL Cool J ..

LL begon tegen canibus als ik het goed heb..... voor de rest weet ik niet meer precies hoe het gekomen was dat ze ruzie hadden. Maar in ieder geval wat jij zegt klopt niks van canibus had al lang bekend kunnen zijn maar daar heeft hij niet voor gekozen.

Svena schreef:

LL begon tegen canibus als ik het goed heb
____________________________________

dat klopt, want in 1997 zoiets, was LL Cool J bezig met het album: Phenomenon, waarbij er een nummer was waarbij method man en canibus er ook aan mee deden.
Maar LL Cool J, voelde zich bedreigd door de intelligente rap-stijl van canibus, en LL was bang dat zijn fans hem dan niet meer zullen waarderen omdat canibus de hele track doorspitte, en hij was het hoogtepunt was van het hele album kwa rapstijl etc. maar LL wou dus dat canibus een andere rap (minder geniale lyrics) zou willen in voegen in het nummer, maar ik weet niet precies hoe het toen precies begon, maar in ieder geval daar begon de ruzie ongeveer.

Ken slechts een paar nummers van deze cd, vandaar het ontbreken van een stem. Maar Canibus was mij nooit echt opgevallen, totdat ik per ongeluk in aanraking kwam met Poet Laureate II. Wat een heerlijke beat(s) en hij spit er heerlijk op los. Echt een lichtpuntje in de hiphop van de afgelopen jaren!

A3_operation_P schreef:
en dus ga je ruzie zoeken met LL Cool J ..

ll cool j is niks, alleen dat ie perfect lichaam

Ja en Canibus mag wel naar de gymschool gaan.

avatar van psychonaatje
Volgens mij zat het zo: er waren al wat spanningen tussen de twee, maar op een gegeven moment heeft LL Cool J aan Canibus gevraagd een track mee te doen. Canibus kwam naar de studio, rapte zijn couplet in en dat was dat. LL Cool J nam later zijn couplet op en plaatste dit couplet na het couplet van Canibus. Toen het album uitkwam, werd Canibus kwaad, want hij had het gevoel dat LL Cool J in zijn couplet (het couplet van) Canibus belachelijk maakte. Canibus heeft toen Second Round KO uitgebracht (met Mike Tyson), een dis rechtstreeks aan het adres van LL Cool J. Dat nummer begint dan ook met de tekst: "Yo I'ma let the world know the truth/You don't want me to shine/You studied my rhyme, then you laced your vocals after mine/That's a bitch move, somethin that a homo rapper would do". LL Cool J kwam daarna met The Ripper Strikes Back (waarop LL Cool J niet alleen Canibus, maar ook Mike Tyson dist). Ik weet niet of er een vervolg is hierop, maar volgens mij zijn dit de bekendste tracks over en weer.

pfieeeuw wie wilt nou ruzie met Mike Tyson

rzn

Geproduceerd door Stoupe The Enemy of Mankind, dus dat moet wel een goede plaat zijn! Nummers als Levitibus, Spartibus en No Return zijn gewoon erg goed maar je merkt wel dat de CD redelijk saai wordt, de nummers zijn goed maar omdat alles door 1 man geproduceerd is wordt het wat eentonig, blijft toch een hele goede CD.

Mensen Canibus killed LL Cool J in rapper LL kan helemaal
niet rapper deze plaat is fantastisch wat je niet kan zeggen van LL als ik commentaar moet geven op dit album dan ben ik wel een lang tijdje bezig.

avatar van Cath
wat een angstaanjagende hoes..

Relax
Alweer zo'n album via [email protected] zijn top10 ontdekt.
Ja ik moet [email protected] gewoon mijn dank geven, prachtige stem, kan mischien ook in mijn Top10 komen.
Flow is sterk en tekst zeker ook.
4.0, kan stijgen.

Erg goed album,4* voor mij en wordt misschien nog hoger,maar over die ruzie met LL,is de titel ook niet richting LL,aangezien een van zijn bijnamen Jack The Ripper is?

Cath schreef:
wat een angstaanjagende hoes..

misschien iets voor je die kerel heeft respect voor Biggie.weet je uit andere trax.

A3_operation_P schreef:

groot gelijk man LL is egt niet zo goed terwijl Canibus mijn favo-levende rapper ooit is.die kerel maakt LL ZOOOO
in.you walk around showing off your body cuz it sells AND TO AVOID THA FACT THAT U AIN'T GOT SKILLS die is keihard.

Jammer dat die jongen zoveel bagger maakt, maar dit album is echt super. Met dank aan Stoupe natuurlijk, en de flow van Canibus. Over de lyrics kan ik niet altijd oordelen, zijn best ingewikkeld zo nu en dan.

avatar van MJ_DA_MAN
Dit album is inderdaad erg goed. De voorkant past perfect bij het album. De teksten zijn vaak dodelijk, de beats hard en hij maakt de flow van zijn leven. Ik vind de tijd van dit album, 45 min ook perfect gekozen. Genabis en Cemantics zijn toch wel mijn absolute favorieten. 4 dikke sterren. Nu maar eens het album 2000 B.C. gaan checken.