Muse - Origin of Symmetry (2001)

Label: Mushroom

10. Feeling Good (3:19)
  11. Futurism * (3:27)
  12. Megalomania (4:38)
avatar van Michiel Cohen
Vond dit album indertijd wel aardig. Heb hem een keer meegenomen naar een alternatieve bar en de toenmalige dj gevraagd om Bliss te draaien. Volgens hem zou het niets worden met deze band. Ik vertel het verhaal nog wel eens aan jonge Muse fans die dezelfde tent bezoeken.

Thekillers87327
Ben dit album steeds meer gaan waarderen. Eerst vond ik het iets te veel over de top ( wat juist muse geweldig maakt, het bombastische.....alleen ik dacht dat het teveel was. I was wrong!
Wat een fantastische powerhouse van muse zeg.
Plug in baby en futurism, daar zit zoveel gevoel in.. jezus..
De thema's die muse behandeld: complottheorieën bijv vind ik ook heel interessant en zie bijna geen artiest dit doen.
Conclusie, heerlijk bombastisch en experimenteel tegelijk!

Muse - Origin of Symmetry

Werkelijk een fantastisch album van Muse. Hier zijn de ademhalingen en de snerpende gitaren nog duidelijker dan op het debuut. De eerste zes nummers zijn eigenlijk perfect, waarvan ik New Born en Citizen Erased echt topmateriaal vind. Bij de eerste paar luisterbeurten vond ik de intro van Citizen Erased ook wel wat over the top, maar na vaker luisteren geniet ik er met volle teugen van.
Op Micro Cuts slaan ze mijn inziens wel een beetje door, maar op de tweede helft van dit album staan ook nog een leuk nummer genaamd Darkshines. De rest is allemaal goed luisterbaar, maar vooral de eerste 6 vind ik echt fantastisch.
Een zeer genietbaar album, maar je moet wel in de stemming zijn en van wat bombast houden, want dat is wel een van de belangrijke elementen dat dit album sterk maakt.

avatar van Cannabooze
Citizen Erased XX Anniversary RemiXX is werkelijk fenomenaal!

20 jaar mensen. Waar gaat de tijd heen? Wat heb ik dit kapot gedraaid 20 jaar geleden. En nog steeds geniet ik van dit album.
Enfin.. ik vermoed een Anniversary editie, gezien de remix.

avatar van Poles Apart
Cannabooze schreef:
Citizen Erased XX Anniversary RemiXX is werkelijk fenomenaal!

Enfin.. ik vermoed een Anniversary editie, gezien de remix.

Muse announce 20th anniversary "Origin Of Symmetry" remix album

avatar van Cannabooze

Bedankt voor de info!
Ik was te lui om het op te zoeken.
Geen liefhebber van het latere werk. Maar Origin heb ik kapotstuk gedraaid. Deze remixx editie zal ik zeker aanschaffen.

avatar van jellecomicgek72
Die nieuwe versie van Citizen Erased klinkt zeker anders, echt mega gedetailleerd gewoon, echt super vet. Die albumhoes is ook stuk mooier dan de originele. Deze wil ik zeker direct op vinyl hebben als die uitkomt.

avatar van Style.Girl
Het album voor het eerst geluisterd van de week. Ik denk het eerste complete album dat ik van Muse heb gehoord. Ik kende al wat nummers van de albums The 2nd Law, The Resistance en het nummer Unintended van het debuut, maar verder ook niet. Omdat ik Unintended één van de mooiste nummers ooit vind wil ik eigenlijk meer horen. Ook al ken ik dat nummer al 8 jaar denk ik (al is dat nog vrij laat haha).

Begonnen met dit album, omdat deze de hoogste score had. Hier kende ik nog geen één nummer van. Al ken ik het nummer Feeling Good wel. Ik weet niet of dat door Muse komt of door een andere artiest/band, omdat het nummer erg vaak is gecoverd. Het is een erg goed album. Eigenlijk geen één slecht nummer al is de eerste helft wel het sterkst. Vooral de singles zijn de moeite waard.

avatar van T.O.
Nummer 46 in de top 250 nu. Dit album stond toch jarenlang in de top 10?

avatar van jerome988
T.O. schreef:
Nummer 46 in de top 250 nu. Dit album stond toch jarenlang in de top 10?
Verbaasde ik me ook over toen ik gister weer eens de lijst bekeek.

avatar van crosskip
Van de 400+ gebruikers met dit album in de top 10 zullen er wel veel inactief zijn in dat geval. Dat gaat je plekken kosten.