The Moody Blues - Songs in White Satin (1989)

Label: Threshold

1. Nights in White Satin (4:25)
  2. Tuesday Afternoon (4:48)
  3. Voices in the Sky (3:28)
  4. Ride My See-Saw (3:38)
  5. Never Comes the Day (4:29)
  6. Lovely to See You (2:32)
  7. Watching and Waiting (4:03)
  8. Eyes of a Child (3:29)
  9. Gypsy (3:33)
  10. Question (4:54)
  11. Melancholy Man (5:38)
  12. The Story in Your Eyes (2:48)
  13. Isn't Life Strange (5:45)
  14. I'm Just a Singer (In a Rock and Roll Band) (4:11)
  15. Had to Fall in Love (3:40)
  16. Gemini Dream (3:41)
  17. The Voice (5:02)
  18. Talking Out of Turn (4:53)
  19. Running Water (3:18)
avatar van Gert P
Mooie verzamelaar en na deze kwamen er nog een paar voor de echte fan overbodig maar aks je nog niets hebt van ze is deze toch mooi genoeg.

avatar van musicfriek
Ik mis hier anders wel Go Now, een van hun betere songs.. Ik zie er zo al 3, 4 die beter (completer) zijn dan deze.

Father McKenzie
Mooie verzamelaar met een vreselijk kitcherige hoes, wie pleegde dit onding? (de hoes dan!).
De muziek spreekt voor zich. Tijdloos en meestal erg mooi.

avatar van bikkel
Het meeste van The Moody Blues heb ik al.De reguliere platen zijn de moeite waard tot The Present(1983)daarna wordt het slappe hap.
Go Now had er inderdaad wel op mogen staan,maar ik vermoed dat het iets met een ander label te maken heeft(rechten of iets dergelijks)
Ik vind het een aardig samengestelde plaat,maar her en der worden de nummers eerder afgebroken.Er waren een aantal albums in conceptvorm en dat ging nonstop door.
Als je de melodieuze zweverige sound van de groep uit de periode 1967/72 kan waarderen,zijn de cd's een must.
Mijn favorieten zijn:A Question Of Balance,Every Good Boy Deserves favour en Seventh Sojourn.
Octave(1878),Long Distance Voyager(1981)en het eerder genoemde The Present,zijn zonder meer aardige platen,maar de verassing is er wel een beetje af.

avatar van Gert P
musicfriek schreef:

Dit is ook al een oude verzamelaar, maar de laatste collected zijn veel geedite nummers, die kan je beter links laten liggen.
Beter is het gewoon de sacd's te kopen.

avatar van Fingertippie
Goede verzamelaar. Maar zoals bij elke verzamelaar zijn er altijd wel nummers die er ook op horen. Dit zal voor een ieder wel verschillend zijn. Ik heb deze wel in huis, maar ga toch liever voor de reguliere albums. Daar zijn zeer sterke bij en wat mindere, zeker de latere albums. De nummers van voor het album DOFP, zullen hier inderdaad niet op staan ivm ander label. Oa al het eerder genoemde Go Now en Boulevard de la Madeleine.

avatar van musician
Voor mij had het album mogen stoppen na I'm just a singer in a rock and roll band.

Er zijn 2 periodes Moody Blues. De eerste loopt van 1967 tot en met 1972, vandaar mijn idee dat dit overzicht beter na track 14 zou kunnen stoppen.
Go now uit 1965 is zo'n pre historische song, dat heeft muzikaal nog helemaal niets met het latere werk te maken en is dus ook terecht weggelaten.

En dan kan er natuurlijk ook nog een overzicht komen voor de periode ná 1978 als alles weer is vlot getrokken na een pauze van 6 jaar, alle verrassing en mooie composities wel zijn verdwenen en de Moody's op z'n gunstigst af en toe een aardig nummer hebben.

Er is een rare tussenfase in 1975 met een prima album van het duo Justin Hayward/ John Lodge. Dat kan van mij nog worden gerekend tot het eerste deel van The Moody Blues.