Eric Clapton - From the Cradle (1994)

Blues
Label: Warner Bros.

1. Blues Before Sunrise (2:59)
  2. Third Degree (5:13)
  3. Reconsider Baby (3:24)
  4. Hoochie Coochie Man (3:20)
  5. Five Long Years (4:52)
  6. I'm Tore Down (3:06)
  7. How Long Blues (3:12)
  8. Goin' Away Baby (4:05)
  9. Blues Leave Me Alone (3:40)
  10. Sinner's Prayer (3:24)
  11. Motherless Child (3:01)
  12. It Hurts Me Too (3:22)
  13. Someday After a While (4:32)
  14. Standin' Round Crying (3:42)
  15. Driftin' (3:13)
  16. Groaning the Blues (6:06)
avatar van Ronald5150
Voornamelijk elektrisch Ricardo, en met een flink rauw randje. Heerlijke scheurende blues.

avatar van ricardo
Heb hem gelijk opgehaalt en klinkt overweldigend inderdaad.

Heb die uit 1966 ook gelijk gekocht met john mayall om te vergelijken.

Clapton is een geweldige artiest, prachtige gitarist, en ook een goede zangstem voor dit soort bluesplaten. Hoef alleen niet zijn hele collectie in de kast te hebben.

Heb slowhand en ocean boulevard niet eens, omdat ik dat meer popalbums vind, en de bekende nummers al op time pieces heb staan, en dat wel mooi genoeg vind van de popmuziek albums.

Had bij deze gelijk al een goed gevoel, en ben blij dat ik hem opgehaald heb.

Nu nog dat live album uit 1980 erbij en dan kan ik voorlopig wel weer even vooruit met clapton muziek.

Unplugged was mijn eerste album van hem, steengoed album, maar mag hem zelf niet zo graag opzetten.

WPE
Misschien is Eric hier op zijn best, back to basics, the blues, maar dit album doet mij toch niet zoveel als bijvoorbeeld 461 ocean boulevard of zelfs Pilgrim.

avatar van Deranged
Als je eens zin heb in een portie onvervalste klassieke blues dan is dit wel echt een zeer voortreffelijke van de allerbovenste plank.

avatar van nlkink
Idd een fantastisch album. Van begin tot eind. Heb ergens gelezen dat men vanwege de authenticiteit hele oude apparatuur heeft opgespoord/meegenomen en gebruikt. Instrumenten, versterkers, microfoons. Het tesultaat is er dan ook naar. Dit was in mijn kennissenkring ook meteen het album waarmee Clapton bijna alle nieuwe fans a.g.v. 'Unplugged' weer afschudde. Mijn exemplaar is dan ook afkomstig van zo'n nieuwe 'fan' die deze eerste release na 'Unplugged' helemaal ruk vond.
Als je 'From The Cradle' goed vind luister dan ook eens naar 'Me and Mr. Johnson' en 'Sessions For Robert J.'. Mooie pure blues.

avatar van heartofsoul
Blanken hebben over het algemeen niet de goede stem voor echte blues, en Eric Clapton al helemaal niet. Ik moest bijna overgeven toen ik het eerste nummer hoorde, dat Clapton ongelooflijk geforceerd zingt, maar ook voor de andere nummers ontbeert hij de echte blues feel. Dat geldt niet voor zijn gitaarspel, dat in sommige nummers prachtig is, al hoor ik dan toch liever iemand als Otis Rush of B.B.King. Voor alle nummers op dit album geldt: google en beluister de originelen die alle verre superieur zijn aan deze covers. Oh ja, het meeste heb ik genoten van het drumspel van Jim Keltner op dit album, dat mij verder gestolen kan worden.

avatar van Brutus
Aardig album van E.C. In sommige nummers een lekkere rauwe stem. Zo hoor ik hem het liefst.