Triggerfinger - What Grabs Ya? (2008)

Belgiƫ
Label: Excelsior

1. Short Term Memory Love (4:17)
  2. First Taste (3:22)
  3. Soon (4:04)
  4. Halfway Town (4:40)
  5. Scream (5:37)
  6. Is It (3:08)
  7. All My Floating (3:33)
  8. What Grabs Ya (3:24)
  9. Lines (7:41)
  10. No Teasin' Around (4:53)
  11. Soon [Unplugged] * (4:41)
  12. Father of Night * (5:25)
  13. Scream [Live] * (5:51)
  14. First Taste [Remix] * (5:16)
avatar van captain scarlet
Op de platenbeurs in Utrecht bij de Exelsiorstand aangeschaft: LP op 180-grams vinyl plus CD voor €15.- De Duitse persing heeft bovendien een prachtige hoes.

avatar van Mr. Rock
Erwin.c schreef:
En wij hebben blof.......

Antagoon schreef:
En Frans Bauert.

Vergeet de Golden Earring niet he. Toch een prima band van Nederlandse bodem.

Maar goed, over Triggerfinger. Ik heb ze in november 2009 leren kennen toen ze in het voorprogramma stonden van Deep Purple in Amsterdam. Daar maakten ze een hele goede indruk op me en toen heb ik dit album maar eens beluisterd en ook dat beviel/bevalt me erg goed. 3,5* voor deze lekkere rockplaat van onze zuiderburen.

PriestMaiden
Samen met de Black Box Revelation, Channel Zero en dEUS sterkste Belgische band.

PriestMaiden
Mr. Rock schreef:

Zal wel zijn datte

avatar van midnight boom
First Taste en Short Term Memory Love zijn toch wel een van de beste rock nummers ooit, ze bijven heer-lijk!

avatar van NielsAp
Bijna net zo sterk als hun eerste SelfTitled album. First Taste en Is It zijn instant hits (voor de scene) en de rest is gewoon weer lekker hard en energiek. Effecten over de vocals zijn weer erg sterk en maakt voor mij dat Triggerfinger zich echt onderscheidt van de meute.

avatar van freakey

Cheech Wizard
Firetime
De Staat
Dewolff
The Mad Trist.... moet ik nog meer noemen?

Wat ik maar wil zeggen, Nederland is zwaar onderschat als Rocknatie, dat deze bands over het algemeen minder beluisterd/gewaardeerd worden ligt niet aan hun kwaliteit, maar meer aan de welwillendheid van de luisteraar zelf...

Ik wil hiermee natuurlijk niet zeggen dat Triggerfinger geen geweldige rockband zou zijn he....

avatar van oceanvolta
Degelijke rockplaat. De eerste nummers zijn het sterkst en dan met name Short Term Memory Love en First Taste. Als het tempo omlaag gaat vind ik het meteen wat minder worden. Het is de energie die een band als Triggerfinger leuk maakt. Gewoon keihard rocken!
No Teasin' Around had van mij drie minuten korter gemogen, nu skip ik dit nummer meestal.

Nog even een aanvulling op het vorige bericht:

Alamo Race Track
LPG
Coparck
Textures

avatar van SebastiaanQuekel
Qua productie kan opvolger 'All This Dancin' Around' een voorbeeld aan 'What Grabs Ya?' nemen. Wat een steengoede en bovenal lekkere rockplaat is dit geworden, zeg. Behalve het nietszeggende 'All My Floating' zijn alle nummers van deze Belgische rockers van topniveau. Short Term Memory Love is één van de lekkerste openers die ik tot heden heb mogen aanschouwen. Wat een klassieker!

Welverdiende 4 sterren.

Mijn eerste kennismaking met Triggerfinger. Klinkt best goed.
Heerlijke moddervette riffs, lekker zwaar aangezette baspartijen, en stevig drumwerk, een goede basis dus voor een pakkende rockband.
Vooral de eerste 4 nummers vind ik magistraal. Helaas word ik van het 5e nr 'scream' iets minder enthausiast, dit vind ik echt iets over the top, zeg maar gerust een bak teringherrie.
Gelukkig volgen er hierna weer goede nummers maar ik vind helaas dat het niveau dan niet meer constant is. Maar al bij al over de hele linie genomen zeker muziek naar mijn smaak.
Van deze band wil ik beslist meer gaan horen.

avatar van WesleyX16
Arrie schreef:
Dus? Hij zei: het enige waar wij Belgen echt trots op kunnen zijn.

De Belgen hebben meer artiesten waar ze trots op kunnen zijn hoor. Wat dacht je van Front 242, Viva La Fete of dEUS.

SoundWave schreef:

Kmoet zeggen dat ik dit album na een paar luisterbeurten vrij snel weggelegd heb. Enkel First Taste en What Grabs Ya boeiden me. Enkele jaren later toch maar eens terug bovengehaald, en toch nog wat pareltjes ontdekt: Short Term Memory Love, Soon, maar vooral Scream (het mag dan een beetje chaotisch klinken, het is nu toch al een tijdje m'n favoriete Triggerfinger nummer)

avatar van Arrie
WesleyX16 schreef:

Dat was precies mijn punt, en die twee bands noemde ik ook al. Ik heb het gevoel dat je me verkeerd begreep.

avatar van WesleyX16
Arrie schreef:

Ja, ik zie het. Het zijn de reactie daarvoor. Maar ik kan niet voorstellen dat de Belgen alleen trots op hun muziek kunnen zijn. Zij zijn prima in staat om anderhalf jaar zonder regering te leven.

Misschien ik begrijp ik je inderdaad niet.

avatar van Madjack71
Logge Belgische houthakkers muziek, die met de botte bijl aan de slag gaan. Mannen laat je baarden staan, pak je geruite blouse en drink uit een grote beugelfles, want dit hakt er lekker in.

avatar van Rinus
Opvolger die in het directe verlengde ligt van het debuut Dus wat daar gold, geldt hier weer. Fijn album.

avatar van Funky Bookie
oceanvolta schreef:

Dit is de spijker op de kop.
Het is nergens verrassend of origineel, maar als ze gas geven, klinkt het heerlijk.