Triggerfinger - What Grabs Ya? (2008)

Belgiƫ
Label: Excelsior

1. Short Term Memory Love (4:17)
  2. First Taste (3:22)
  3. Soon (4:04)
  4. Halfway Town (4:40)
  5. Scream (5:37)
  6. Is It (3:08)
  7. All My Floating (3:33)
  8. What Grabs Ya (3:24)
  9. Lines (7:41)
  10. No Teasin' Around (4:53)
  11. Soon [Unplugged] * (4:41)
  12. Father of Night * (5:25)
  13. Scream [Live] * (5:51)
  14. First Taste [Remix] * (5:16)
MichelDumoulin schreef:

En dan toch juist hun debuutplaat in je top 10 lijstje hebben staan.
(Tijd voor een update?)
Die is inderdaad niet representatief, ik heb gewoon een keer wat ingevuld omdat ik wat wilde hebben staan.

avatar van Lexicon Devil
Verhoogd naar 5. Ik ken geen rock dat beter rockt van de laatste paar jaar. Niet mogelijk, uitgesloten.

Kingsnake
Ik noem dit Rawk, want het is meer dan rock.
België en de nederlandse zuiderlingen rocken meer en beter dan alles boven de rivieren

Kut-music-business in Nederland.....

avatar van jeroenheinz
Kingsnake schreef:
Ik noem dit Rawk, want het is meer dan rock.

Kut-music-business in Nederland.....

Ben het helemaal met je eens! Gelukkig word er nog lekkere vuile rock gemaakt zoals deze mannen dat doen.

jeroenheinz schreef:

Het ergste is, dat er wel goede ruige en smerige muziek in de Randstad en omstreken gemaakt wordt, maar dat de business zich alleen maar richt op dance, R&B en tienerrock als Di-rect en Kane.

Al die andere bandjes, van punk tot metal tot garagerock, krijgen de kans de niet eens.

avatar van Lexicon Devil
Gelukkig bestaat er tegenwoordig internet om echte muziek ook een podium te kunnen geven.

Lexicon Devil schreef:

Exactemente! Anders was ik er bijvoorbeeld nooit achter gekomen dat er zulke bands als Astrosoniq en Gomer Pyle in Nederland rondlopen.

PriestMaiden
Plaat kickt toch stevig ass. Soon is een heerlijke meezinger, Scream, Is It en First Taste zijn ook sterke songs. Short Term Memory Love is een goede opener. En ook een toffe albumhoes

avatar van Daan0
Lekker album, zou ze graag eens live willen zien. Rock waarbij je mag spugen! 'Talk talk talk talk, and still no facking clue'

Scream, Is it, First Taste zijn toch wel mijn favorieten op dit album. Toch geef ik dit album een 3.5*, omdat sommige nummers me iets te veel naar de pop-richting opgaan. Denk aan Soon en Short term memory love.

avatar van Ampivinni
Daan0 schreef:

...?

avatar van Daan0
Wat ik ermee bedoel is dat ik had gehoopt dat het album verder zou gaan als mijn eerder genoemde favorieten. Het zijn zeker goede nummers, maar had liever andere gehad.

avatar van Ampivinni
ok klinkt... wat onlogisch in mijn oren...

ofja, ik kan niet echt een verband leggen tussen je laatste 2 berichten...

avatar van johanfcu
Oi, oi, oi. Wat klinkt dit lekker. Ik zag ze gisteren voor het eerst in de uitzending over Pinkpop en ik besloot toch maar om deze band te checken. Geen spijt. Lekkere rock, goede zang. Beetje zoals QOSTA dat ook kan.

Edit: Halfway Town -> WOW!

avatar van Daan0
Gisteren weer op pinkpop gezien (via de oude vertrouwde televisie). Wat een band! Geweldige live act en alle drie beschikken ze over verschillende interessante karakters. De drummer in zijn mooie pak met daaronder fel rode schoenen met gele spikkels. De bassist vergelijk ik nog wel eens met een circus eigenaar, ik weet niet waarom maar het zou me niks verbazen als hij dat in het weekend deed. En de zanger is gewoon een ontzettend vieze zwerver.

Wat een figuren.

Daan0 schreef:
En de zanger is gewoon een ontzettend vieze zwerver.

Haha, ik vind dat hij juist een zekere klasse uitstraalt! Demonische klasse misschien, maar desalnietemin klasse

avatar van Daan0
Ik vind het goed bij de muziek passen, maar om nou te zeggen dat hij een nette fatsoenlijke man is, nee. Wel een heel goed personage!

avatar van lazerus
Goh, een rockband waarin een soort van randfiguren spelen..
Raar, was ook in de veronderstelling dat het sex, drugs & gospel was.

avatar van muismat
Geweldig album, dit is nou Rock 'n Roll, First Taste is de grote favoriet, maar voor de rest kan me vrijwel elk nummer bekoren.

4 dikke sterren

avatar van muismat
Ik vind ze op sommige fronten zelfs beter dan QotsA

avatar van Pater-jan
Triggerfinger, het enige waar wij belgen echt trots op kunnen zijn!

Pater-jan schreef:
Triggerfinger, het enige waar wij belgen echt trots op kunnen zijn!

El Guapo Stuntteam en nu The Sore Losers
Hypnos 69
Alle bands van Tim Vanhamel
....

genoeg beestig goeie rock in België hoor!

Berichten verplaatst naar Triggerfinger

avatar van Tuur123
Een van de beste Belgische platen ooit, zoniet dé beste!
Wat een charisma heeft Ruben Block toch, zalig.

avatar van Arrie
rafke pafke schreef:

El Guapo Stuntteam en nu The Sore Losers
Hypnos 69
Alle bands van Tim Vanhamel
....

genoeg beestig goeie rock in België hoor!

Sowieso ook de hele Antwerpse scene met als belangrijkste bands daarvan dEUS en Zita Swoon (en Vive La Fete).

Arrie schreef:

Zeker ook superbands in die scene maar niet wat ik echt stevige rock zou noemen.

avatar van Arrie
Dus? Hij zei: het enige waar wij Belgen echt trots op kunnen zijn.

avatar van Erwin.c
En wij hebben blof.......

avatar van My Addiction
Wallace Vanborn, the black box revelation, goose, shameboy, millionaire, ik bedoel hallo? triggerfinger is echt niet het enigste. En ik weet zeker dat er nog meer zijn maar op die kom ik nu snel op ..

Antagoon
Erwin.c schreef:
En wij hebben blof.......

En Frans Bauert.

Hoewel ik jarenlang de Belgische muziekscene mijlenver verheven vond boven de Nederlandse (op Johan en het Eindehovense 35007 na) vind ik dat de huidige NL scene echt wel erg goede bands voortbrengt, met dank aan o.a. Excelsior (ik heb geen belang); Voicst, Moss, Kyteman, Opgezwolle etc.

Maar goed, de Belgen blijven een verhaal apart; dit Triggerfinger maakt van platgetreden paden toch weer iets bijzonders. Superlekkere plaat.

avatar van muziekobsessie
jesus gasten die unplugged versie van Soon(bonus), wat een geweldige uitvoering zeg. fantastisch!!!