N*E*R*D - In Search Of... (2001)

Hip-Hop / Rock
Label: Star Trak

1. Lapdance (3:32)

met Lee Harvey en Vita

2. Intro (1:13)
  3. Things Are Getting Better (4:55)
  4. Brain (3:42)

met Tammy Lucas

10. Tape You (7:40)
  11. Am I High (4:59)

met Malice

12. Rock Star - Poser (4:29)

met Latrelle Simmons

13. Bobby James (6:23)
  14. Tape You * (4:51)
  15. Rock Star [Nevins Classic Club Blaster] * (7:42)
totale tijdsduur: 1:01:32 (1:14:05)
avatar van thomzi50
Oké, een groot probleem is het ook niet. Bedankt voor de hulp.

Heb dit album toen het verscheen onmiddellijk gekocht, en vandaag de dag is het nog steeds de moeite waard. Heerlijk geproduceerd, alleen het nadeel is dat ik het soms een tikkeltje eentonig vind.

Social_Mask
Precies, dat eentonige vind ik ook. Verder goed geproduceerd jah. Alleen ik vind Provider niet zo sterk als de meeste. Lapdance, Rock Star en Run to the Sun vind ik toch wat beter. Fijne nrs.

avatar van Reijersen
Van dit album luister ik alleen nog maar een paar losse tracks. Als geheel vind ik het wat eentonig. Maar pareltjes staan er zeker op (Provider). Maar bijvoorbeeld 'Tape You' vind ik een misser. Hou het op 3,5 ster.

avatar van Urbanoetang
Een klassieker dit. Jammer dat er veel uitschieters inzitten en dat hij inderdaad af en toe wat eentonig is. Provider en Rock Star favoriete tracks.

avatar van J.M.
Heb deze net nog een keer geluisterd, maar dit is gewoon niet mijn ding. Door een paar goede nummers en één topper (Provider) nog wel 3*.

avatar van TheFunkyM
Goed album, net nog geluisterd maar niet mijn ding helemaal..
Toch 4 sterren want het is wel kwaliteit.

Chriss
Pas weer eens uit de kast gehaald. Maar moet toch concluderen dat het als geheel niet alles is. The nummers die voor mij de hoogtepunten waren zijn dat nog steeds en de mindere nummers zelfs minder geworden. Er is in 2 jaar eigenlijk weinig veranderd.
En dus blijft het 3,5* houden van mij.

Superbeertje
Mijn cover van de cd is anders dan hier op de site staat. Kan dat liggen aan de Europese of Amerikaanse uitgave?

avatar van thomzi50
Heb jij deze? Dat is een heruitgave met iets prominentere drums, geloof ik.

avatar van hiphopisntdead
ik zie die oudere orginele versie negens meer liggen. is die net zoals bijv. mf food van mf doom eruit of ligt dat anders?
ik heb trouwens wel de orginele versie.

avatar van Bill
Toen dit album uitkwam was ik in Houston. Heb daar meteen dit album voor een heel mooi prijsje (daar kunnen ze hier in NL nog een puntje aan zuigen!) gekocht. Het is wel een lekker album, maar wordt na een tijdje toch enigzins eentonig. Zoals iedereen hier vermeld bevat het album zeker zijn parels, maar een meesterwerk is het zeker niet. Zelf wordt ik wel iets blijer van Fly or Die. Dat is gewoon een wat lekkerder album met een vibe waar je blij van wordt. Maar voor dit album geef ik 3,5*.

avatar van lauradance
beetje een suf album met alleen de singles erop die leuk zijn.

tuktak
lapdance is een heerlijke introtrack, knalt er ook echt goed in. jammer dat dit dan tevens meteen kruit verschieten blijkt te zijn, want het album bouwt vervolgens meteen af en maakt dat je hem middenin afzet om iets anders te gaan luisteren. track 1 t/m 4 krijgt zeker wel 4 sterren. originele crossovermuziek. de rest van het album vind ik helaas met 2 sterren nog aan de ruime kant

avatar van Urbanoetang
hiphopisntdead schreef:
ik heb trouwens wel de orginele versie.

Ik zag die oude versie van Doom bij de Fame in Amsterdam een maandje geleden Tenminste, ik denk dat je die zonder chocolade-snuif-folie bedoelt?

avatar van hiphopisntdead
ik d8 dat die orginele van doom 50 euro waard was?

PROVIDER!!

Top album. Vind eigenlijk alle nummers lekker om te luisteren.

avatar van Carolaah
hm, vind hem niet zo geweldig als ik had gehoopt..
Nadat iederen bij het nieuwe album zei dat dit album alsnog beter blijft.. Misschien wel in zijn geheel, maar qua toptracks en geluid heb ik net iets liever 'seeing sounds'

Laurora
Alleen provider al veegt heel Seeing Sounds weg.

avatar van Carolaah
vind ik absoluut niet. Lapdance & Provider vind ik wel hoogstandjes en het album is in z'n geheel beter, maar ik vind dat Seeing Sounds vooral in het eerste deel van het album goed slaagt , tracks die mij wat meer liggen en net zo knallen als Lapdance en Provider, 2e deel is een stuk minder, maar het eerste deel zorgt er dus voor dat ik dat album toch liever draai, ondanks dat het misschien minder goed is.. Snapt ge het nog?

Laurora
Ik snap ge helemaal
Het gaat er ook inderdaad om wat een album eenmaal met je doet. Seeing Sounds vind ik vaak irritant, maar het is dan ook "normaal" niet de muziek die ik vaak luister.

Lesley079
Geweldig album met een aantal hele lekkere nummers

Provider, Lapdance & Stay Together zijn mijn favorieten

avatar van daoneandonly
Zo'n vet album!
Vernieuwend voor z'n tijd, en wat mij betref het heerlijkste soort van hip-hop.

een 5

avatar van discipline
provider wat een prachtig mooi nummer het hele album is echt erg goed alleen provider steekt er toch echt wel boven uit!

avatar van melis333
okeeee.. ik heb een hele andere versie! met een intro enzo..

avatar van MJ_DA_MAN
Fijn album dat makkelijk in het gehoor ligt en lekker wegluistert, maar gezien de hoge notering in de top 250 voel ik hem nog niet 100%. Wellicht moet ie nog wat rijpen, wie weet. De potentie heeft ie denk ik wel. Voor nu 3,5*.

Ravenous
Dat ik dit ooit helemaal geweldig vond zeg. Vreselijk suffe troep, de meeste nummers zijn zelfs irritant om aan te horen. Linea recta naar de prullenbak, al is het niet eens zo erg als die nare kaka die hierna nog kwam.

avatar van Anne Maaike
Goed album. Veel beter dan zijn opvolger Fly or Die. Het klinkt allemaal goed en er is weinig op aan te merken. Alleen vind ik het na een tijdje wel een beetje eentonig worden. Toch verdient dit album een dikke voldoende.

Frostyx
Haha ik heb Tony Hawk gezien in die clip van Provider

Frostyx
Mijn versie heeft een hele andere tracklist trouwens ?

avatar van psychonaatje
Er zijn twee versies van dit album. Dit album is eerst in Europa uitgebracht (in 2001), met de hoes die hierboven staat (alleen met minder prominente sterren, die staan op een doorschijnhoes, een soort overtrekpapier). Dat album is geheel gemaakt en ingespeeld door de leden van N*E*R*D ("All instruments arranged and performed by Pharrell Williams and Chad Hugo" staat in het boekje), pure elektronica (om het oneerbiedig te zeggen). Dat album kent 13 tracks, met als track 2 "Intro" en bijvoorbeeld "Bobby James" als afsluiter. De eerste) single was Lapdance.

N*E*R*D was echter blijkbaar niet tevreden met het resultaat. Het album werd niet uitgebracht in de VS. In plaats daarvan lieten ze de band Spymob de nummers inspelen om een geluid te krijgen dat wat meer onderscheidend was ten opzichte van de producties die ze destijds leverden voor bijvoorbeeld Kelis, Mystikal en Jay-Z. Deze versie werd in 2002 in de VS uitgebracht en vervolgens in Europa. De Europese versie daarvan heeft een andere hoes, waar de drie leden van N*E*R*D op te zien zijn. Verwarrend genoeg heeft deze Amerikaanse versie de hoes die hierboven staat (de hoes die ook werd gebruikt voor de eerste Europese versie). In het boekje daarvan staat (logischerwijs) "All instruments played live by Spymob". Deze versie heeft de tracklist die hierboven staat, met 12 tracks. Afsluiter is bijvoorbeeld Stay Together. De eerste single was Rock Star, de tweede Provider.

Dit verklaart bijvoorbeeld dat het nummer Lapdance zoals dat in de clip te horen is, verschilt van het nummer dat op de meeste albums te vinden is (een vriendin van mij was hier behoorlijk verontwaardigd over).

Ik heb volgens mij ooit geopteerd om beide albums op de site te zetten, gewoonweg omdat beiden officieel zijn uitgebracht en de versies op essentiële punten van elkaar verschillen (tracklist, lengte van de nummers (scheelt bijvoorbeeld bij Stay Together bijna twee minuten en bij Tape You bijna drie minuten), elektronica versus live-instrumenten, ander artwork), maar ik meen me te herinneren dat dit niet direct met gejuich werd ontvangen.

Overigens vind ik de eerste (elektronische) versie over het algemeen beter dan de tweede (live) versie. Spymob is gewoonweg niet zo'n goede band, het klinkt me te rommelig. Bij sommige nummers vind ik dat dan wel weer passen (zo vind ik Rock Star van de tweede versie beter dan van de eerste versie).