N*E*R*D - In Search Of... (2001)

Hip-Hop / Rock
Label: Star Trak

1. Lapdance (3:32)

met Lee Harvey en Vita

2. Intro (1:13)
  3. Things Are Getting Better (4:55)
  4. Brain (3:42)

met Tammy Lucas

10. Tape You (7:40)
  11. Am I High (4:59)

met Malice

12. Rock Star - Poser (4:29)

met Latrelle Simmons

13. Bobby James (6:23)
  14. Tape You * (4:51)
  15. Rock Star [Nevins Classic Club Blaster] * (7:42)
totale tijdsduur: 1:01:32 (1:14:05)
A*V
J.M. schreef:
fly or die zuigt

dat klinkt niet echt als een serieus bericht maar daar ben jij het ongetwijfels niet mee eens

Wat hij wil zeggen is dat Fly or Die waardeloos is Zeker t.o.v. In Search Of. Blijft werelds dit album. Inderdaad is Pharrel na het succes van deze tijd de verkeerde weg in geslagen. Erg jammer.

Fornaciari schreef:

Sinds 2002 hebben The Neptunes nog zat toffe producties gemaakt hoor

avatar van fluidvirgo
Een album dat me destijds zeer verraste en ik vervolgens een tijdje stukdraaide. Eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik de plaat eigenlijk niet meer luister. Misschien ben ik er inderdaad op uitgekeken. De hype is een beetje voorbij.
Het respect hebben Pharrell en Chad echter zeker verdiend!
Nu moeten ze dat niet verkwanselen door met hun huidige producties meer een parodie op zichzelf te gaan worden... De laatste tracks die ze als geproduceerd hebben zijn niet bijzonder en doen meer aan als leftovers van eerdere probeersels. Vergane glorie? De tijd zal het leren.
Ik ga dit album er maar weer eens ingooien..

****

Cuadros
Dit album is echt een toppertje. Ook al is het moeilijk te vergelijken met Fly or Die, deze is toch een pak beter. Steviger. 4.5

Improvision
Inmiddels mijn stem verhoogd naar 3,5. Ik luister het album steeds meer hoewel er nog nummers opstaan als Brain.

Improvision schreef:

Er staat maar 1 'Brain' op en dat is Brain zelf

Improvision
luc011190 schreef:

Er staat maar 1 'Brain' op en dat is Brain zelf

Ik bedoel nummers als brain = slechte nummers en zo staan er een paar op.

avatar van Cath
Provider is echt 1 van de heerlijkste nummers ooit. Die mannen hebben talent! In de meeste nummers zit gewoon iets wat ze hypnotiserend maakt..

Improvision schreef:

Ik bedoel nummers als brain = slechte nummers en zo staan er een paar op.

Ik snap precies wat je bedoeld, alleen je brengt het wat te gemakkelijk. Je gebruikt Brain als metafoor voor slechte tracks en iedereen moet dan maar aannemen dat er daar meer van zijn. Ik zeg dat die metafoor enkel voor Brain zelf geldt, het enige matige nummer van de cd nl.

dimwit
Best aardig CD'tje om af en toe een keer te luisteren, meer ook niet

clutch
Jammer dat die Pharrell Williams solo is gegaan, nu is echt zo'n glad, lijp hip-hop mannetje geworden

Best wel een leuk album, dit is echt zo een buitenstaandertje bij muziek. Je kan het niet indelen op genre, het is een mix van alles gewoon. Lekkerste nummer vind ik nog altijd Provider. Die kan ik keer op keer luisteren zonder het beu te worden:D

0529
Verlaagd naar 3,5* Begint mij nogal te vervelen na een paar keer luisteren. Maar het blijft nog steeds beter dan de meeste Hip-Hop wat mede komt dankzij de Rock elementen wat deze plaat anders maakt! (Ik zie dat ik nog geen bericht had achtergelaten, ik had hem eerst op 4,5* staan)

rico-bballer
Ik zit hier toch echt van te genieten elke keer weer, maar ik weet niet precies waarom. Het is heel vreemd elke keer als ik hem opzet is eht weer van heerlijk maar kan me nooit bedenken waarom.
4,5 dan maar voor het plezier kan alleen zakken gebeurt ook over een maandje denk ik.

avatar van korenbloem
ik vond het optreden op lowlands, toen zo gaaf.
Het is inderdaad een erg goed album, met als uitschieters:

profider, rock star, truth of dare

rico-bballer
verlaagd naar 4* maar blijft een vet album.

Oyver
Neptunes zijn OK. De hiphop die net wat anders is. Outkasdt en N.E.R.D. zijn toch echt de beste hiphoppers. De gastartiesten, Clipse en Kelis doen goed werk. Ook Lee Harvey en Vita geven Lapdance nou net dat beetje meer. Alles muzikaal helemaal in orde.
5* met de wens dat meer hiphop zo klonk.

avatar van Pitter
Dit is echt een zalig album, zalige teksten en zalige muziek, spijtig van de zwakke opvolger

FuckFace
Puike Plaat. Als ik 'em opzet scip ik meteen naar Am I High-Rock Star- Bobby James. Sgewoon fijne muziek om even te chillen en mee te zingen. Daarna ga ik naar Things are getting Better om dan de plaat tot het einde the luisteren. Lapdance vind ik persoonlijk niet het beste nummer van de plaat, maar het is altijd leuk om er nog eens naar te luisteren.

Besluit: Vette plaat die zeker de moeite loont.

Alleen het eind van Tape You vind ik iets minder. Akkoord de eerste keer ist wel fijn, maar dit is wel de reden dat ik de plaat nog opzet als men ouders in de buurt zijn. Kzie men moeder al kijken van: "Is dat nu Hiphop". Brrr.. Bij het gedacht alleen al.

Prima plaat. Zit elke keer te genieten als ik hem opzet. Hoogtepunten zijn voor mij: Lapdance, Things Are Getting Better, Truth Or Dare, Provider, Rockstar...

avatar van douwens
Wat mij betreft een van de beste Hip/ hop platen. Rockstar, Provider en Lap dance blijven fantastische nummers. Staat zoiezo geen zwak nummer op deze plaat. 4.5

avatar van Lepel
Fijne mengeling van rock/pop en rap/hiphop. Catchy gitaarriedeltjes met strakke en puike drum. Ze hadden er wat mij betreft nog zo een mogen maken.

avatar van predator
Provider is echt een wéreldnummer. Strakke plaat is dit verder idd.

Al zovaak geluisterd, en ik doe het zo weer.. dat zegt genoeg

avatar van Madill
meschien niet echte hiphop maar shit klinkt lekker

avatar van Rammetje*
Dit album blijft lekker. Beste nummers: Lapdance, Provider, Run To The Sun, Rock Star (waarvan de remix trouwens ook erg goed is) en Stay Together (meer in de trant van Fly Or Die).

4,5!

Ik heb niet veel met hiphop maar deze cross-over is geweldig! De drums en slaggitaar in Things are Getting Better zijn heerlijk groovend. Opwindende popmuziek.

avatar van thomzi50
Hoe kan het nou dat ik hier niet op heb gestemd? Ik heb het wel vaker, dat ik ineen album tegenkom die ik niet bestemd heb hoewel ik zeker weet dat ik ze ooit bestemd heb. Is het mogelijk dat stemmen verdwijnen of iets dergelijks?

Dat gebeurt alleen als een stem ongeldig is, maar dat zal hier niet van toepassing zijn. Ik heb eens gezocht en in 2007 had je in ieder geval niet op dit album gestemd.