Whitesnake - Good to Be Bad (2008)

Label: SPV

1. Best Years (5:15)
  2. Can You Hear the Wind Blow (5:04)
  3. Call on Me (5:02)
  4. All I Want All I Need (5:41)
  5. Good to Be Bad (5:14)
  6. All for Love (5:13)
  7. Summer Rain (6:11)
  8. Lay Down Your Love (6:01)
  9. A Fool in Love (5:50)
  10. Got What You Need (4:16)
  11. 'Til the End of Time (5:35)
  12. Summer Rain [Acoustic Version] * (5:21)
  13. All I Want All I Need [Radio Edit] * (3:58)
  14. Take Me with You [Live Version] * (7:51)
  15. Ready to Rock [Enhanced Video] * (4:27)
avatar van Wyverex
Ik had eigenlijk niets anders kunnen verwachten van iemand met Chickenfoot op nummer 1 .
En dat heb ik ook bij het beluisteren hiervan, alle nummers zijn zeer sterk. Waardoor je dus bij elke luisterbeurt (afhankelijk van je stemming ) een nieuwe favoriete track ontdekt! Al springt Best Years er voor mij toch uit. Tussen de rest kan ik echt niet kiezen van favoriete tracks.

Met de nieuwe plaat revancheren ze zich in mijn opinie op de wat vlakke voorganger. 'Forevermore' is in ieder geval een klap beter en misschien wel meer....

avatar van Wyverex
De verwachtingen zijn dan heel hoog gespannen. Ik weet niet als ze (voor mij persoonlijk dan) dit zullen overtreffen. Maar ik ben zeer benieuwd! En aangezien het in een verlengde ligt van Good to Be Bad, kan het gewoon al niet slecht zijn.

avatar van Karma_To_Burn
Karma_To_Burn schreef:

Ik voorspel aan de energie en de speelvreugde te horen dat Whitesnake rond 2010 waarschijnlijk wel weer met een nieuw album aankomt!
De band is terug als nooit te voren

Mooie voorspelling van me zelf, Forevermore komt de 25ste uit

avatar van Wyverex
Haha, en al zo'n idee wanneer de volgende Whitesnake gepland staat ?

Nu ik na Forevermore nog eens naar dit juweeltje geluisterd te hebben, vind ik Forevermore echt veel minder dan dit hier. Ik weet niet echt waarom, want de songs steken goed in elkaar, maar het totaalpakket op Good to Be Bad is echt veel beter. Ik ben wel blij dat ze nog een album hebben gemaakt à la GTBB. De speelvreugde spat er bij alletwee de albums vanaf.

avatar van Wyverex
Zo, grapop is voorbij! Van Good to Be Bad hebben ze enkel Best Years gespeeld (wat ook mijn favoriete nummer is van deze plaat hier). En ik vond het ongelofelijk! M'n eerste keer Whitesnake gezien, en alhoewel DC zijn stem soms wel eens durft wegsteken achter de backings was het een ongelofelijk concert. Wat een charisma heeft die man toch! Ik ben echt heel tevreden naar m'n tent teruggekeerd. Het was fantastisch.

avatar van demonhunter1056
Bijna op het einde gekomen van de voorlopige Whitesnake discografie met deze Good To Be Bad. Het kent alleszins veel meer pit dan het ingetogen en soms wat saaie Restless Heart, wat wordt bewezen door de eerste drie nummers waar er stevig wordt ingevlogen. Lay Down Your Love is echter het hardste nummer van de plaat, in de Slip Of The Tongue stijl. Het album sluit dus goed aan met de vroegere platen, All For Love had qua sound zelfs op 1987 kunnen staan. De echte glorietijd evenaren van ten tijde van Ready An' Willin en Saints & Sinners zit er echter niet in. De snellere temposongs zijn op maat, maar de ballads en tragere liedjes (bv. All I Want All I Need, Summer Rain) zijn beduidend minder dan bv. een Ain't Gonna Cry More, Sailing Ships of Cryin' In The Rain, weliswaar niet de eerste de beste. Al bij al toch een uitstekende plaat, zeker na een ongeveer tienjarige albumdroogte. Persoonlijke favorieten zijn het titelnummer, Call On Me en Can You Hear The Wind Blow (wat me trouwens aan een Bon Jovi song doet denken, waar ik de vinger niet kan opleggen).

sugartummy
de 80's zijn terug! de banale teksten ook. de mij onbekende muzikanten zijn goed en ook coverdale zingt sterk. toch wordt er geen nieuwe grond betreden. als david dan toch nostalgisch wil doen, heb ik liever dat ie terugkeert naar de 70's. 2 intro's vallen op:het all shook up begin van call on me en een blues fieldrecordingbegin op lay down your love.

avatar van vielip
Onbekende muzikanten? Hoelang heb je je niet zo in muziek verdiept?

avatar van Ronald5150
Elf jaar na hun laatste studioplaat komt Whitesnake in 2008 met "Good to be Bad". Het geluid is vertrouwd, de gitaristen Aldrich en Beach vormen een prima tandem en de zang van David Coverdale klinkt nog steeds fantastisch. Verrassend wordt het nergens, maar dat verwachtte ik eerlijk gezegd ook niet. "Good to be Bad" is gewoon een classic rock plaat zoals classic rock hoort te klinken.

avatar van Wyverex
Ondertussen is het al 11 jaar oud, dit album. En ik ben David Coverdale zo dankbaar dat hij dit juweeltje gemaakt heeft.

Enkel Best Years op zich al heeft mijn puberjaren gevuld met alles wat een goed nummer moet hebben. Aangezien ik toch ooit moet gaan mag Best Years op mijn crematie gedraaid worden. DC dank u, dankuwel DC!

avatar van ProgMetal
Sir Spamalot schreef:
Blijkbaar bestaat er nog een versie met een bonus-cd met 7 live-nummers en 1 video. De live-nummers zijn: Burn/Stormbringer, Give Me All You Love Tonight, Walking in the Shadow of the Blues, The Deeper The Love, Ready An' Willing, Don't Break My Heart Again en Take Me With You. De video zou Ready To Rock zijn.

Yep, en dat tweede schijfje verhoogd de pret. Is deze versie Spinner - discogs.com

Zo’n inschuifdoosje waar jewel-case dan weer in zit. De oude songs live met nieuwe band.

Maar oorspronkelijk boekje dus geen info over de live opnames maar :

Live CD is eerste 7 nummers van de 2de CD van Live… in the shadow of the blues en nummer 8 is enhanced video versie van Ready to Rock als ook de afsluiter van hier boven.

ProgMetal schreef:

Maar oorspronkelijk boekje dus geen info over de live opnames maar :

Die versie kende ik zelfs niet! Ik dacht dat dit de versie was dat ik had, maar die van mij zit in een doosje, geen uitschuifkarton. Die versie zou ik misschien ook wel nog op de kop willen tikken eigenlijk. Maar voorlopig ben ik zoet want...

De versie waar ik al jaren op zat te kwijlen heb ik eindelijk betaalbaar gevonden. Het betreft Still Good to Be Bad, een versie van dit album dat in 2011 in Japan is uitgekomen. En ofwel is die onbetaalbaar, ofwel betaal je je blauw aan import omdat de meeste (natuurlijk) uit Japan komen.

Maar geduld loont, en ooit is het van dat. Na lang wachten, en regelmatig checken, had ik eindelijk prijs. Ben denk ik nog nooit zo gelukkig geweest met een CD! In Still Good to Be Bad zitten de standaardtracks van dit album en de geremasterde (en van drums opnieuw ingespeelde) studio liedjes die op Whitesnake - Live (2006) te vinden zijn.

Er zit ook een DVD bij met wat extra's, die ik ondertussen ook allemaal heb bekeken.

avatar van Wyverex
Voor wie deze plaat nooit op vinyl heeft weten te bemachtigen: het is geremixed nu te verkrijgen als Still... Good to Be Bad. Met de bonustracks die op de Japanse CD stonden met dezelfde naam. Er is ook een boxset met heel wat bonusmateriaal waar ik door moet.

Veel werk maar is veelbelovend!