Atmosphere - When Life Gives You Lemons, You Paint That Shit Gold (2008)

Label: Rhymesayers

1. Like the Rest of Us (3:21)
  2. Puppets (3:41)
  3. The Skinny (3:36)
  4. Dreamer (4:04)
  5. Shoulda Known (3:07)
  6. You (3:14)
  7. Painting (3:00)
  8. Your Glasshouse (3:58)
  9. Yesterday (3:23)
  10. Guarantees (4:32)
  11. Me (3:40)
  12. Wild Wild Horses (4:15)
  13. Can't Break (3:33)
  14. The Waitress (3:00)
  15. In Her Music Box (4:20)
  16. Vanity Sick * (2:52)
Wooww..
Ik vind het album elke dag beter klinken.
Had ik nooit gedacht maar ik geniet er steeds meer van.
Ook leuk dat hij zo goed verkoopt in Amerika.

De nummers hebben allemaal op hun eigen manier wat aantrekkelijks en zelfs de tracks die ik eerst ietsie minder vond begin ik nu te waarderen. Een heel leuk album en een terrechte hoge beoordeling van iedereen tot nu toe

avatar van j.b.b.l
Yesterday vind ik echt een ontzettend mooi nummer.lyricly zit deze album goed inmekaar maar de producties zijn wisselvallig,misschien moet ik er aan wennen,ik ga het nog een paar keer luisteren.

avatar van GarnalenPeller
Wat een geweldig duo is dit toch, elk album weten ze een compleet andere sound te geven
Slug rapt hier ook zo ongeforceerd, alsof hij gewoon zijn verhaal kan vertellen en het dan toevallig allemaal rijmt.

Erg dope album. Ik kan hem niet te vaak horen, maar als ik er naar luister is het altijd weer genieten. Sterke beats, sterke teksten, eigenlijk hebben alle tracks wel een eigen verhaal, en dat is leuk.

raffael77
Muzikaal hoogstandje. Mooie live instrumenten gebruikt. Goede lyrics zoals het hoort.

avatar van v1ce
GarnalenPeller schreef:

Precies! Waar frustraties en ergernissen een hoofdstuk afsloten in "You can't imagine how much fun we're having," was dit gewoon een lekkere stoom afblazer.

avatar van Rhythm & Poetry
Ja ik heb dit plaatje nu weer opgezet. En hij blijft groeien. Zitten veel tracks die lekker zomers zijn. Dus het sluit goed aan bij het weer wat we nu hebben. Lyrics en producties zijn sterk. Vind het begin nu ook niet meer slap wat ik in het begin wel vond. Ik val er nu meteen lekker in.

avatar van Osiris Apis
Bij mij blijft hij ook groeien. Zeker de lyrics, maar ook de productie. Misschien verhoog ik hem nog wel.

avatar van hiphopmaster
Zelden dat ik een album zo vaak achter elkaar kan draaien. Het is misschien nog wat vroeg, maar uiteindelijk denk ik dat deze hoog in mijn persoonlijke top 10 komt te staan. Wat een topalbum is dit!

avatar van Ploppesteksel
Yesterday is gewoon Susan's House van Eels, met een andere tekst erover, toch ?
Klinkt momenteel best aardig.

wat?

avatar van GarnalenPeller
, Het is wel live ingespeeld, aangepast, en in een andere toonlader gezet maar toch.

Als je het zo bekijkt is melodietjes samplen nog wel erger eigenlijk, dat wel.

avatar van v1ce

Zeker een mooie plaat, blijft ook na een aantal draaibeurten lekker hangen. En de sample van Eels geen problemen mee, als het goed gebeurt is daar echt niks mis mee.

tuktak
ach, eels heeft het weer van gladys knight, en atmosphere ook denk ik

avatar van Osiris Apis
Ja ik denk het ook. Ik verwacht dat Ant eerder Gladys Knight is zijn platenkast heeft staan dan Eels.

avatar van BoordAppel
Gewoon allebei waarschijnlijk.

avatar van j.b.b.l
Lyricly een ontzettend goeie album,maar de prodcuties zijn te wisselvallig waardoor het niet altijd lekker klinkt,een 3,5.

avatar van prodi9y9
De lyric van skinny vind ik egt meesterlijk haha,
Of je de beats nu goed zijn ofniet, lyricaal is deze man een genie op vrijwel elke track!

avatar van MJ_DA_MAN
Mocht je het nog niet door hebben: Atmosphere is een duo. En aan rapper Slug ligt het inderdaad niet, maar producer Ant vond het blijkbaar nodig om van stijl te veranderen waardoor zijn warme sound grotendeels wegviel.

avatar van jelmer19
De warme sound is nog steeds aanwezig naar mijn idee.
En aan de verkoopcijfers te zien vinden meerdere mensen dit toch echt een goeie plaat. Als de producties zo ontzettend slecht waren was dit vast niet gebeurd

avatar van MJ_DA_MAN
Slecht argument, heb je wel eens gezien wat er nog meer in de hitlijsten in USA staat ? Maar ieder zijn mening, uiteraard.

avatar van jelmer19
Tuurlijk weet ik wat daar in staat. Echter het feit dat velen het op deze site met mij eens zijn en het album erg sterk vinden zegt toch ook wel wat.
Maar ieder zijn mening idd.

avatar van Chrisseh
MJ_DA_MAN schreef:

Tja, je had waarschijnlijk gewoon een heel andere verwachting van dit album, dan kan het tegenvallen. Misschien gewoon even de tijd gunnen - of het is gewoon jouw album niet. Voor mij is het echter tot nu toe zeker hét album van 2008.

tuktak
eergister luisterde ik dit album met een goede koptelefoon, en opeens leek het kwartje te vallen, het klonk op dat moment echt zeer goed. gister nog een keer aangezet op mijn gewone installatie, en het kon me weer net zo weinig boeien als eerder. vreemd album.

avatar van thomzi50
Misschien gewoon wat harder zetten?

avatar van thomzi50
Ik heb trouwens een helemaal gouden voorkant.

avatar van Conway Twitty
De strip met Atmosphere en de titel is een lichtkartonnen ding dat er los omheen zit (of hoort te zitten).

avatar van BoordAppel
Dat is wel even wennen. Klinkt nogal anders dan wat ik gewend ben van Atmosphere. Ik heb ook nog niet echt een idee wat ik ervan moet vinden.