Fleet Foxes - Sun Giant (2008)

Pop / Folk
Label: Sub Pop

1. Sun Giant (2:14)
  2. Drops in the River (4:13)
  3. English House (4:41)
  4. Mykonos (4:35)
  5. Innocent Son (3:07)
  6. The False Knight on the Road * (3:13)
avatar van sander.h
Waar heb je de EP vandaan?

avatar van Klumpie
Er is nu ook een nieuwe versie van deze EP uit, inclusief het debuut album. Daar zit nog een 6e song bij 'The False Knight On The Road'. Ik weet niet of deze versie de gewone Mykonos erop heeft staan.

avatar van itbites
sander.h schreef:
Waar heb je de EP vandaan?

bol!

LoveStoned
Klumpie schreef:

Klopt. Ik pas het even aan.

avatar van My Addiction
krijg maar niet genoeg van mykonos whaauw

avatar van kaztor
sander.h schreef:
Ik heb dus ook zojuist het Fleet Foxes album gekocht waar die Sun Giant EP bij zit.

Maar ik baal echt als een stekker op dit moment, want blijkbaar vonden ze het nodig om het geweldige Mykonos te vervangen door een "alternative version" die het duidelijk dus niet haalt bij het origineel. Heb gelijk spijt van de aanschaf.

Neemt overigens niet weg dat ik dit een aardige EP vind. Maar Mykonos was voor mij wel het prijsnummer. Verdorie.

Met dank aan ongeïnteresseerde zakenlui, natuurlijk.
Leuk, he!

avatar van sander.h
kaztor schreef:
Met dank aan ongeïnteresseerde zakenlui, natuurlijk.
Leuk, he!

Het ergste is eigenlijk dat ze wel bereikt hebben dat ik de Sun Giant EP alsnog los heb aangeschaft.

Dat gun ik ze eigenlijk niet, maar ja, anders vond ik het voor mezelf zo zielig

avatar van kaztor
Toch raar.... nu heb ik de EP dus bij het album, en..... het is daarop gewoon de Mykonos zoals ik 'm ken. De popi versie van Mykonos, dus!

Raar.

Ik vind de EP trouwens iets beter dan het album.

avatar van OmeWillem
Weet ook iemand of deze EP verkrijgbaar is op Vinyl?

Stijn_Slayer
Erg mooie EP. Ik heb niet zoveel met Sun Giant en Innocent Son, maar de andere nummers zijn mooi. Vooral Mykonos vind ik een geweldig nummer.

avatar van stephan73
OmeWillem schreef:
Weet ook iemand of deze EP verkrijgbaar is op Vinyl?

Ik heb hem bij de LP versie van hun debuut zitten!

avatar van OmeWillem
Ik heb nu twee versies van deze ep. De versie zoals hierboven staat maar dan zonder The False Knight On the Road (LP) en ik heb een versie met: 1 Sun Giant, 2 Drops in the River, 3 English House, 4 Mykonos (alternate version) en dan 5. Isles. Dus zonder Innocent Son en False Knight on the Road. Dit is de cd versie die bij het debuut zat. Hoeveel versies zijn er dan wel niet van deze ep?

avatar van YoG
YoG
Mykonos.. English House.. wow

avatar van Thomzic
Zeer fraaie EP, met als uitschieters Englisch House en Mykonos. Gelukkig hebben ze deze lijn voortgezet om uiteindelijk met het debuut definitief door te breken.

The Deftone
Erg mooie EP, zeker de nummers Mykonos en Drops in the River zijn echt geweldig. Alleen het eerste nummer is ietsjes minder, maar nog steeds een heel redelijk nummer.

avatar van Madjack71
De stem begint mij toch wat tegen te staan, halfje eraf.

avatar van Dutchy
Ik had nooit, maar dan ook Nooit gedacht, dat ik deze muziek mooi zou vinden.. , ooit een keer volledig beluisterd, en daarna verwijderd van m'n pc..
na een poosje dit album toch weer opgepakt, maar vond het weer niet veel aan.. wel merkte ik al dat dit album goed in elkaar steekt.. dus toch maar op m'n pc laten staan.. en hoe vaker ik hem luisterde hoe beter het wordt, elk nummer heeft z'n eigen charme, waar vooal Mykonos me echt weet te grijpen, prachtig..!

avatar van Dustbowl
Mykonos is echt heel sterk! Verder vind ik het wat tegenvallen en haalt dit het niet bij het album.

avatar van harm1985
Ook te pakken gekregen, kende sommige nummers al Live, van concerten als Glastonbury en Rockpalast (op DVD, daar was ik helaas niet in levende lijve bij) en ook de studio versies bekoren mij zeer. Wat zijn de Fleet Foxes toch een ongelooflijk veelzijdige band, veel veelzijdiger dan Mumford & Sons en ook live erg goed. Nu maar wachten wat het tweede album brengt, is altijd een lastige.

avatar van wibro
Deze EP moet het voor mij hebben van twee ijzersterke songs "English House en "Mykonos". Op hun gelijknamige debuut album zouden Fleet Foxes deze lijn voortzetten. Helaas wisten ze dit nivo op hun tweede album niet te evenaren zodat deze EP en hun debuutalbum voor mij voorlopig tot de hoogtepunten behoren van Fleet Foxes.

Mykonos is misschien wel het allermooiste Fleet Foxes nummer voor mij.

avatar van Cor
Cor
Redelijke aanloop naar het debuutalbum, maar ook niet meer dan dat. 'Mykonos' stijgt er inderdaad bovenuit.

avatar van battersea
Pas thuis zag ik dat ik Sun Giant had gekocht ipv het album dat start met Sun it Rises. Dat leek een tegenvaller. Maar ondanks de kortheid, prima plaatje.

avatar van RoyDeSmet
Ik vind Drops In The River, English House en Mykonos de beste nummers op deze plaat.
De andere twee vind ik iets minder. Desondanks een geweldige EP.
Een enorme sfeer die ze creëren met hun samenspel en -zang.

Ik geef deze 4 sterren.

avatar van Snoeperd
Een heel andere sfeer opgewekt dan op het debuut. Knap, dit is dan ook zeker debuutniveau. 4 nummers die bovengemiddeld zijn. Net als een aantal nummers op het debuut. Alleen staan er op het debuut meer uitschieters. Hier staat er één op. Mykonos is misschien wel het beste Fleet Foxes nummer en een van de mooiste nummers ooit gemaakt.

Rain dog
Mooie wat onevenwichtige EP,Mykonos is geweldig!!

avatar van kobe bryant fan
Vermakelijke EP de sfeer is geweldig net alsof je net uit je bed komt en de zon schijnt in je gezicht.

avatar van Mathough
Drops in the river, Mykonos en English House zouden uitschieters zijn op het debuutalbum. Wat een fabuleuze nummers zijn dat toch.

Stijn_Slayer
Weet iemand van wie de hoes is? Ik heb het online nooit kunnen vinden.

avatar van Johnny Marr
Mykonos kende ik al en is natuurlijk bloedmooi, maar die samenzang in het titelnummer, phoeh wat is dat prachtig...

avatar van Johnny Marr
Aardig EP'tje maar Mykonos is en blijft het onbetwiste hoogtepunt.