Motorpsycho - Little Lucid Moments (2008)

Noorwegen
Label: Stickman

1. Suite: Little Lucid Moments (21:05)
  2. Year Zero (A Damage Report) (11:26)
  3. She Left on the Sun Ship (14:25)
  4. The Alchemyst (12:27)
avatar van smash016
Waar blijven die reacties...

Ik heb 'm in ieder geval besteld bij Stickman, stukken goedkoper dan in Nederland om een of andere reden (zelfs met verzendkosten). Ook meteen effe 3 EP'tjes besteld om de collectie compleet te maken (Manmower, Wearing yr Smell en Nerve Tattoo ge-re-released!!!).

Trouwens grappig hoe de meningen hier uiteenlopen over MP. Ik snap bijvoorbeeld echt niet hoe mensen Love Cult een baggerplaat kunnen vinden. Otherness, Carousel, Uberwagner, dat zijn toch gewoon geniale nummers? Otherness staat denk ik in mijn top-10-beste-nummers-aller-tijden, zonder overdrijven.

AADAP vind ik dan weer een van de minste, een hoop herrie en slechts één progressief nummertje (Chien d'Espace).

Geeft gewoon aan hoe ongrijpbaar ze zijn. Eigenlijk mankeert er vanalles aan de muziek, maar op een of andere manier moet ik alles van deze lui hebben! 't Is in ieder geval de charmantste rockband die ik ken.

avatar van itchy

Nou vooruit dan:

smash016 schreef:
ze zijn wederom de lo-fi kant op gegaan.

Vreemde definitie van lo-fi hou jij er opna, ik zou zeggen: luister eens naar de eerste platen van Sebadoh
Waarschijnlijk is de kwaliteit van de samples die je hebt geluisterd niet al te best, want deze plaat klinkt naar behoren (niet supergoed geproduceerd, maar wel ok).

avatar van Lukas
Zeer prettige bak geluid die ongeveer wegluistert als een uur lang 'Sweet Odysee of a Cancer Cell' van Mercury Rev. Ik heb ooit Phanerothyme wel een paar keer geluisterd, maar dat vond ik niet dusdanig bijzonder dat ik me verder in deze band heb verdiept. Dit uurtje muziek gaat er echter wel in, ik open even lekker gewaagd op 4*, met de toezegging dat ik het naar verluidt nog betere verleden binnenkort induik.

avatar van Cygnus
Lukas schreef:

Zeker doen, want het verleden (Demon Box t/m Trust Us) lijkt veel meer op deze plaat dan Phanerothyme, met aantekening dat het niveau toen nog een tikkeltje hoger lag...

Berichten over het concert in Tivoli verplaatst naar Motorpsycho

Antagoon
smash016 schreef:

Beetje late reactie, maar ik deel je mening volledig. Het betreft volgens mij een periode waarin een aantal MP fans van het eerste uur een beetje moeite hadden met de rustige richting. Een plaat was leuk, maar het werden er drie achter elkaar.

mooie start van het album !

wat een geluidsmuur!

Waar blijven die reacties...

I op een of andere manier moet ik alles van deze lui hebben! 't Is in ieder geval de charmantste rockband die ik ken.

Heb ik ook..al jaren fan ,100 keer gezien ..bijna de hele discografie op lp , van deze heb ik de rune grammaphon versie , ze hebben ook zoveel leuks gedaan in al die jaren.

avatar van robbizzel
smash016 schreef:

een hoop herrie en slechts 1 progressief nummertje? jij hebt er duidelijk geen kaas van gegeten.

Kingsnake
Kijk, hier heb ik dus wel van gehoord.
De bandnaam, althans.
Maar heb nooit de stap gezet er iets van aan te schaffen.

Wat kan ik er een beetje van verwachten?

avatar van jurado
Niet met deze plaat beginnen...
Begin eerst met de 3 (imo) beste platen Blissard , Angels en Daemons at Play en Trust Us (onbetwist meesterwerk) en luister daarna Phanerothyme .
Motorpsycho is zo divers.

Kingsnake schreef:
Kijk, hier heb ik dus wel van gehoord.
De bandnaam, althans.
Maar heb nooit de stap gezet er iets van aan te schaffen.

Wat kan ik er een beetje van verwachten?

Deze plaat is één grote psychedelische geluidsmuur , ontzettend lekker maar mist toch een heleboel charme die de band eerder bezat.

jurado schreef:
Niet met deze plaat beginnen...
Begin eerst met de 3 (imo) beste platen Blissard , Angels en Daemons at Play en Trust Us (onbetwist meesterwerk).
Motorpsycho klinkt op elke plaat weer anders.

Thanx, gaan we doen.

avatar van andré
Ik zou zeker niet met Little Lucid Moments beginnen, dit is zeker niet de beste Motorpsycho. Vind deze toch wat tegenvallen.

Ik zou starten met Let Them Eat Cake, of Black Hole/Blank Canvas......maar de platen die Jurado aandraagt zijn ook top.

Kingsnake
Ze staan al in de neerlaad-wachtrij.

Ik vind deze toch eigenlijk één der beste platen van MP.
Dit is hét album waar het live-geluid van MP het dichtst wordt benaderd, en iedere seconde spat uit de luidsprekers.
Tevens toont MP hier een breed muzikaal spectrum te beheersen, zo'n beetje iedere stroming uit de progressieve rock komt voorbij en als sausje nog wat ambient-tonen er overheen.

Pure klasse.

avatar van Fred Zed
Heb hem op vinyl gekocht, knap album en komt goed tot zijn recht op de old school way, elke kant heeft zen nummer.
Kan zeker tot hun hoogtepunten worden gerekend en ben content dat ze hun poppy sound van serpentine etc hebben afgeschud.

avatar van ðe waan
Laatst in Deventer weer een half uur durende versie "ondergaan" van Suite: Little Lucid Moments.

Op de een of andere manier realiseer je je pas hoe sterk dit album is als je de nummers live hebt gehoord.

avatar van Don Cappuccino
Eerste Motorpsycho album dat ik luister, en dat beviel me erg goed. De drums op dit album zijn echt geweldig en er worden lekker veel solo´s en een soort van jams gedaan. En het rockt de hele tijd. Mijn favoriet is toch wel de Suite.

avatar van AOVV
Spannende plaat, vind ik persoonlijk. 4 nummers van meer dan 10 minuten (de suite zelfs ruim 20 minuten), het is eens iets anders. In mijn ogen gelijkt dit in vrijwel niets op de voorgaande platen van Motorpsycho, en dat is toch weer markant voor de band; ze doen altijd wel iets anders, en àltijd hun zin. En dat levert meestal (zoals ook deze) sterke platen op.

avatar van Woutout
Vandaag op vinyl 'gevonden' en wat een fantastische plaat!

avatar van Leptop
Dit klinkt echt goed. Hoewel, muzikaal klinkt het top. Productie valt me wel tegen, veel te vlakjes. Ik snap wel dat er keuze wordt gemaakt om de productie niet teveel dynamiek te geven, want dat wordt erg vermoeiend. Maar het is wel 2008...
Een band om verder te ontdekken.

Leptop schreef:
Een band om verder te ontdekken.

Eens over de productie. Vond dat wel vaker een probleem bij motorpsycho platen.

avatar van Leptop
Ik had anders de volle 4* gegeven. Nu stoort het me zelfs een beetje.