Snoop Dogg - Ego Trippin' (2008)

Label: Geffen

1. A Word Witchya! (Intro) (1:20)
  2. Press Play (3:48)

met Kurupt

3. SD Is Out (3:49)

met Charlie Wilson

4. Gangsta Like Me (4:26)
  5. Neva Have 2 Worry (4:18)

met Uncle Chucc

6. Sexual Eruption (4:00)
  7. Life of da Party (4:23)

met Too $hort en Mistah F.A.B.

8. Waste of Time (3:33)

met Raphael Saadiq

9. Cool (4:01)
  10. Sets Up (3:44)

met Pharrell

11. Deez Hollywood Nights (4:39)
  12. Whateva U Do (3:46)
  13. Staxxx in My Jeans (3:49)
  14. Been Around tha World (3:36)

met Tone

15. Let It Out (2:38)
  16. My Medicine (2:40)

met Willie Nelson en Everlast

17. Ridin' in My Chevy (3:15)
  18. Those Gurlz (4:00)
  19. One Chance (Make It Good) (3:33)
  20. Why Did You Leave Me (4:07)
  21. Can't Say Goodbye (4:08)

met Charlie Wilson en The Gap Band

avatar van thomzi50
Die cameo van Kurupt in de clip van Neva Have 2 Worry

avatar van MJ_DA_MAN
Hier had duidelijk veel meer ingezeten. Zoals ik al eerder vermeldde vind ik het eerste deel van de plaat niet goed (op Press Play na, mooie DJ Quick-beat), met veel zwakke nummers. De laatste, pak hem beet, negen á tien nummers bevallen me erg goed. Nummers als My Medicine (nog steeds een grote waard), Those Gurlz, Why Did You Leave Me en Can't Say Goodbye zijn gewoon goed. Maar omdat er dus meer zwakke dan goede nummers opstaan vind ik dit geen voldoende waard: 2,5*.

21 tracks en zo 10 overbodig... Alles klinkt wat simultaan voor mij? Goed geprobeerd hoor, maar hij moet zich wat meer focusen en ik erger me toch over wat hij rapt... Ik heb dat nu al een paar keer gehoord. Btw: Check out "Dedicated" van "Focus". Gratis plaat en zoooo fantastisch! Iemand die tenminste werk steekt in zijn nummers...

t-h-y-$
ik blijf zeggen dat ik dit een goed album vind
maar ik geef toe dat ie best wat kleiner het kunnen worden

@MJ_DA_MAN, zijn we het een keer eens over een Westcoast plaat... Wat vind je van die laatste van WC dan?

avatar van MJ_DA_MAN
Die ken ik niet. En boeiend verder waar de artiest vandaan komt.

Beitel
Mijn interesse is gewerkt door Sexual Seduction, een fantastische clip met een erg goed nummer. Nu lijkt het erop dat het maar een half gelukt experiment is, maar toch wil ik het eens proberen.

Eternal Thug 08
Grapjas!: dat over een fantastiche clip en goed nummer moet zeker een 1 april grap zijn?

avatar van PaulieWalnuts
1,0
Dikke old school clip en nummer. Het enige lichtpuntje op dit bagger album.

Op het eerste gehoor niet slecht, ben het er wel mee eens dat het laatste deel van het album de beste nummers bevat. Sexual Eruption vind ik trouwens wél erg vet.

Zeer matig album, staan wat betere tracks tussen maar vind het te R&B voor Snoop, ik weet hem nog op een concert zeggen Fuck R&b Singers..

avatar van T37king
Sexual Eruption is echt wel goed ! 4.0 verdient deze echt wel

t-h-y-$
alleen een 4 voor 1 nummer

G-Funker
Ik vind dit album toch wel een lichte tegenvaller, sommige nummers zijn wel oke en leuk maar er zit er niet een tussen waarvan ik echt heel erg onder de indruk van ben.
zijn liedjes zijn de laatste tijd te commercieel en het gaat te veel over bitches en geld vindt ik. Ik mis de Snoop Doggy Dogg uit de jaren 90 met: Ain't Nuthing But A G Thang en Gin & Juice, dat was Snoop op zijn aller best, maar die kwaliteit laat hij op dit album absoluut niet zien. Dus ff kort: Een matig album, maar omdat ik zo'n groot Snoop fan ben moet ik deze toch echt hebben, en buiten alle kritiek toch een aardig album.

avatar van T37king
t-h-y-$ schreef:
alleen een 4 voor 1 nummer

neeh , 'k heb de hele cd beluisterd en er zaten heel veel goede tracks tussen ( 'k verveelde me echt niet. )

avatar van Boy
Boy
Echt een meevaller, begint heerlijk met de eerste 8 nummers. Goede producties van o.a. DJ Quik & Teddy Riley. Daarna zakt het iets in met slechte nummers als Waste Of Time en Sets Up, maar de rest van de nummers zijn weer ok, met name My Medicine. Een van de betere albums van dit jaar.

Boy schreef:
Een van de betere albums van dit jaar.

Dat vind ik dan weer wat te hoog gegrepen...maargoed.

RippedBone Dog
My Medicine met Everlast is een goed eerbetoon aan johnny cash, lekker nummertje samen met de song: don't say goodbye.
Check La Coka Nostra (everlast als leader of the team samen met ill bill) maar eens op youtube voor de hip hop fans.

avatar van NewYorkCityLight
Sexual Eruption is een erg goed nummer!

avatar van JLjuju
Snap niet dat dit zo hoog scoort, dit is gewoon 1 hoop bull.
Snoop Dogg wtf ben je nt dioen

Zeer matig album, paar goede nummers, maar waar is OG snoop dogg ? die is totaal verdwenen!

avatar van rudiger
Snoop Dog , het is totaal niet mijn smaak , al bezit ik wel de cd Doggystyle , maar vanavond zag ik een clip op tv van Snoop met tussendoor iemand op gitaar , `n beetje Willie Nelson achtig , staat dit nummer op deze cd en wat is de titel daarvan , er kwam regelmatig het woord Money in voor , ik vond het wel een gaaf nummer .

avatar van MJ_DA_MAN
My Medicine is dat, supernummer! Eerbetoon aan Johnny Cash, en Willie Nelson zit zelf ook in het nummer. Album-versie is overigens íetsje pietje anders dan de TV-versie.

Gekkenhuis
My Medicine is inderdaad een leuk nummer.
Snoop is een eenzame pioneer in hip-hopland. De man is telkens bezig om zichzelf te vernieuwen, waar hij absoluut meer krediet voor verdiend dan dat hij krijgt.

Helaas pakken zijn experimenten niet zo vaak goed uit. Zo staan op Ego Trippin' met o.a. My Medicine en Sexual Eruption erg creative en innovatieve hip-hop nummers, maar zijn er ook veel gedrochten van nummers te vinden op de plaat.

avatar van rudiger
Thanks voor de info jongens , ik ga hem even van het net halen , het is zo`n nummer dat als je het 1 keer hoort het in je kop gaat zitten .

avatar van rudiger
Ik vind dat dit album een lage waardering heeft zo te zien , is dit album dan niet echte Hip Hop ?
Als Snoop de kant is opgegaan van My Medicine vind ik dat prima want Snoop heeft hier een heel leuk nummer neergezet , als de andere nummers ook in dit straatje liggen is mijn intresse gewekt .

rudiger schreef:
[...] er kwam regelmatig het woord Money in voor .

Dat klinkt als meer dan 50% van de totale hiphop ooit uitgebracht.

Maar dit album is zeker niet alleen maar nummers als My Medicine. Eigenlijk is dat nummer een uitzondering want het album zelf is toch wel heel anders. Beetje jaren 80 disco-achtige nummers gebruikt voor de beats enzo. Ik vind het wel een leuke cd van Snoop, ik zou je aanraden om gewoon een keer te luisteren.

Mezelf schreef:

Dat klinkt als meer dan 50% van de totale hiphop ooit uitgebracht.

Zal ik zeker gaan doen , maar waarom waardeer jij dit album dan zo laag als je het best een leuke cd vindt , want 2,5 is natuurlijk niet geweldig.

RedLightCityBoy
Cool ga je denk ik wel Cool vinden.

rudiger schreef:

Tja, vergeleken met Snoops eerdere werk vind ik dit een matig album. Maar voor iemand die het nog nooit heeft geluisterd is het wel een luisterbeurtje waard.