Now This Is Music 3 (1985)

Label: EMI

1. Duran Duran - A View to a Kill (3:35)
  2. Tina Turner - We Don't Need Another Hero (4:15)
  3. Kate Bush - Running Up That Hill (5:00)
  4. Marillion - Kayleigh (3:33)
  5. Propaganda - Duel (Eye to Eye) (4:11)
  6. Modern Talking - You Can Win If You Want (3:42)
  7. Baltimora - Tarzan Boy (3:48)
  8. Eurythmics - There Must Be an Angel (3:41)
  9. Five Star - All Fall Down (3:30)
  10. Whitney Houston - All at Once (4:26)
  11. UB40 - I've Got You Babe (3:11)

met Chrissie Hynde

12. Scritti Politti - The World Girl (3:16)
  13. Huey Lewis & The News - The Power of Love (4:21)
  14. Simple Minds - Don't You (Forget About Me) (4:20)
  15. The Power Station - Some Like It Hot (3:45)
  16. Talking Heads - Slippery People (3:35)
  17. U2 - Sunday Bloody Sunday (4:34)
  18. Tina Turner - One of the Living (4:10)
  19. David Grant en Jaki Graham - Could It Be I'm Falling in Love (3:59)
  20. Orchestral Manoeuvres in the Dark - So in Love (3:29)
  21. Paul Hardcastle - 19 (3:37)
  22. Modern Talking - Cheri, Cheri Lady (3:45)
  23. Chris Rea - Josephine (4:26)
  24. Madness - Yesterday's Man (4:08)
  25. Tavares - Don't Take Away the Music (3:40)
  26. Baltimora - Woody Boogie (3:46)
  27. Frankie Goes to Hollywood - Welcome to the Pleasure Dome (4:22)
Gruwelijke nummers (vond ik toen ook al) in de vorm van Modern Talking of Grant & Graham (ook met Huey Lewis had ik helemaal niks), maar ook nu weer leuke hits uit de jaren '80.

Sunday Bloody Sunday...

avatar van musicfriek
Ik heb de grootste moeite om 6 nummers te vinden als favoriete tracks, het zijn er dan ook maar 5 geworden. Staat meer troep dan genietbaars op deze verzamelaar. En 2x Tina Turner, 2x Modern Talking is iets teveel van het goede

avatar van kaztor
Zonder Modern Talking, Baltimora, Bobby Brown Goes Down's echtgenote en Huey Lewis had het inderdaad een stuk leuker geweest als vertegenwoordiger van acceptabele popmuziek, alhoewel ik Simple Minds' Don't You toch eigenlijk ook wel een draak vind.

Sommige keuzes schieten er in positieve zin bovenuit (stand up, Kate Bush, U2, Talking Heads!!)

avatar van musicfriek
Mwah, Sunday Bloody Sunday kan ik echt niet meer horen, iets teveel kapotgedraaid vroeger.

avatar van kaztor
Ach, ieder z'n ding natuurlijk. Kan me nog goed herinneren dat ik naar de winkel rende als jonge bijna-puber. Ik was vanaf Pride verkocht en kocht elk singletje van de band (de albums kwamen niet lang daarna, was ook maar een jaar of 11). Maar deze heb ik, a en ook de b-kant Endless Deep, helemaal kapot gedraaid!! Geweldig vond ik het en daarom blijft het altijd een plekje houden in m'n hart.
De live-versie van Under A Blood Red Sky gaat er dan ook nog eens overheen kwa impact.

Deze plaat kreeg ik van St. Nicolaas en dat het daar op stond was natuurlijk fijn.

avatar van andré
musicfriek schreef:

Precies, dan hoor ik nog liever Modern Talking U2 in de 80's heeft me nooit zo kunnen boeien. Van dit album springen Paul Hardcastle, Talking Heads, Scritti Politti, FGTH en Scritti Politti er in positieve zin uit. Draken van Tina Turner, Grant/Graham, Whitney Houston en Chris Rea zorgen ervoor dat ik niet boven de 3* uit kom

avatar van T.O.
Ik moet toch wel toegeven dat deze verzamelaars een stuk meer kwaliteit bevatten dan de huidige top-40 verzamelaars.

avatar van monique
ben het helemaal met je eens T.O.
De jaren 80 bracht ons toch hele goede muziek,alleen baltimora hadden ze achterwege kunnen laten

T.O. schreef:

De jaren '80 -verzamelaars zijn inderdaad nog best te doen.
Tracks 3,8,11,14,16,17,20 en 23 vind ik er bovenuit springen.

monique schreef:
ben het helemaal met je eens T.O.

Inderdaad "Woody boogie" van Baltimora (een flauw aftreksel van zijn vorige hit die daar ook opstaat) had men moeten laten voor wat het is.

Nou ik vind dit geen beste verzamelaar. Met Duran duran,whitney Houston,OMD, Paul hardcastle , U2 en de simple minds staan er enkele juweeltjes op.
Maar verder ook enkele p[rille muzikale jeugd herinneringen waar ik eigenlijk maar niet meer aan herinnerd wil worden

Iets minder dan deel 1 en 2, maar nog altijd meer dan voldoende snoepgoed voor eighties addict.

A View To A Kill van Duran Duran is een knap staaltje van subliem geproduceerde eighties pop.

avatar van vin13
Modern Talking, die man zit toch in de jury van de Duitse Idols?
Vreselijke muziek, dit soort bandjes haalt het gemiddelde omlaag.
Paul Hardcastle is dan wel weer een guilty pleasure, 12inch met helikopterhoes en de tekst over Vietnam spraken me aan.

avatar van LucM
"19" van Paul Hardcastle en "A View To A Kill" van Duran Duran vind ik ook best te pruimen.
Als Modern Talking het bij 1 of 2 nummers had gelaten zou ik het nog niet zo erg hebben gevonden maar nu brachten ze verscheidene bijna identiek klinkende nummers uit.

avatar van bikkel2
Ik kom op een nummertje of 11 uit wat ik enigzins de moeite waard vind .
Toch vooral ook weer een hoop gezemel en gladjakkerigheid . Modern Talking vooral is pijnlijk en fout . Een zeer eng duo met dito muziek . Hoe heeft dat in vredesnaam bekendheid gekregen .
Het viel mij wel op dat ik ''19'' van eendagsvlieg Paul Hardcastle nog steeds wel waardeer . Inhoudelijk vooral best een boeiend nummer , ondanks het hoge 80's gehalte .
De nummers van Kate Bush , Marillion , Propaganda , Talking Heads Frankie Goes To Hollywood en U2 stijgen ver boven alles uit .
Alles wat er tussen zit is oftewel nog redelijk of absoluut niet meer relavant .

avatar van LucM
Het grote succes van Modern Talking is mij ook een raadsel en het ergste is dat die twee heren zichzelf zo serieus namen.

LucM schreef:

Modern Talking heeft het geluid van megasucces You'Re My Heart, You'Re My Soul tot in den treure gekopieerd en uitgemolken. Op een gegeven moment klonk ieder nummer hetzelfde. Zotdat ze karikaturen van zichzelf werden.

Wat een negavtieve berichten. Natuurlijk, ik was 11 jaar toen deze LP op de markt kwam. Maar de Top 40 van toen is honderd maal leuker en gevarieerder dan de ellende die tegenwoordig de ether vervuilt.

De periode 1980-1985 was de interessantste van dit veelverguisde en bejubelde decennium. Now This Is Music volume 3 mag dus nog meedoen. Dit zijn de songs waar ik toen graag naar luisterde. En dat doe ik nog steeds.

Duran Duran - A View To A Kill
Het laatste wapenfeit van de Fab Five in originele bezetting. Eén van hun beste singles. En de enigste Bondsong die het in de US tot nummer 1 heeft weten te schoppen.

Kate Bush - Running Up That Hill
Briljante single van dat magnifieke album Hounds Of Love. Opvolger Cloudbusting doet er weinig voor onder.

Marillion - Kayleigh
Drieëneenhalve minuut liefdesverdriet. Een machtige single, maar eigenlijk moet je conceptalbum Misplaced Childhood helemaal beluisteren (prachtig hoe Pseudo Silk Kimono overloopt in Kayleigh). Het Marillion van Fish was vaandeldrager van de Britse symfo in de eighties.

Propaganda - Duel (Eye To Eye)
Ook zo'n klassieker. De Duitse tongval van Claudia Brücken bezorgt deze hitsingle een artistiek sfeertje.

Eurythmics - There Must Be an Angel
Springt een beetje uit de dans in vergelijking met hun eerdere synthpopsingles. Maar inderdaad, dit nummer heeft een hemelse tune en Lennox zingt als een engel.

Scritti Politi - The World Girl
Hier kan ik geen genoeg van krijgen. Prachtsong van het prachtalbum Cupid & Psyche 85. Verplicht luisteren!

Huey Lewis en The News - Power of Love
Back To The Future natuurlijk. De feel good movie bij uitstek. Perfecte titelsong. Laid back rock 'n' roll met een hoog yeah gehalte!

Simple Minds - Don't You (Forget About Me)
Nog een soundtrack. The Breakfast Club deze keer. Het nummer dat Simple Minds fans van het eerste uur de neus uitkomt. Voor mij opende het juist de deuren naar het verleden. En zo ontdekte in Sparke In The Rain en New Gold Dream 81-82-83-84.

Power Station - Some Like It Hot
Het hobbybandje van Duran Duran's John en Andy Taylor. Samen met Robert Palmer en Chic-drummer Tony Thompson. Behoudens T-Rex cover Get It On was dit de enige noemenswaardige hit. Leuk om terug te horen.

Talking Heads - Slippery People
De live uitvoering van de albumversie uit 1983. Swingt helemaal de pan uit. Met een knetterend ritme, en zoveel drive. Top.

U2 - Sunday Bloody Sunday
Ook live, en ook uit 1983. De Red Rocks versie van Under A Blood Red Sky. Ik weet eigenlijk niet waarom deze in 1985 opnieuw in de charts stond. Niet mijn favoriete U2-song, maar wel één van hun belangrijkste.

O.M.D. - So in Love
Destijds vond ik dit de beste OMD song. Maar toen had ik Architecture & Morality en Dazzle Ships nog niet gehoord.

Chris Rea - Josephine
Romantiek in het kwadraat. Een échte ballad. Tijdloos mooi. Dat gitaartje...

Madness - Yesterday's Man
Hoezo ska? Dit is een waanzinnig mooi ingetogen popliedje. Ambachtelijk songschrijversvakmanschap.

Frankie Goes to Hollywood - Welcome to the Pleasure Dome
De vierde superhit op rij. De driftig ingeknipte single edit van de ruim 13 minuten durende albumtrack. Eerlijk is eerlijk...de single is krachtiger en beter.

Met een speciale vermelding voor Baltimora en Modern Talking als grootste missers.

avatar van LucM
Baltimora en Modern Talking zijn natuurlijk dieptepunten hierop en David Grant & Jaki Graham vind ik ook minder maar voor het overige is er niets mis met deze hitcompilatie en - hier ben ik het volmondig eens met sebas - de top-40 in die tijd was veel beter te pruimen dan nu.

avatar van Heer Hendrik
Deze dubbellaar destijds helemaal kapot gedraaid en dan zeker het Tina Turner nummer": One of the living. De Modern talking liedjes zijn helemaal niet verkeerd hoor. Het is gewoon Modern om te roepen dat we modern talking helemaal niets vinden, maar in die tijd paste het prima
De enige echte draak is het Baltimoranummer Woogie Boogie
Overigens begrijp ik niet dat nummer 21 van 1 st light is. die is namelijk van Paul Hardcastle

Wat mij verrast is dat dit deel 3 lager wordt gewaardeerd dan deel 2. Ik vind deze net wat beter. Hij komt in de buurt van deel 1. Hierna vanaf deel 4 vind ik het gemiddeld minder worden, hoewel deel 5 nog wel heel aardig is.

avatar van johan de witt
Prima verzamelaar lijkt me inderdaad.
Zeker niet onder de 3,0…

27 singletjes op deze verzamelaar uit 1985. Hiervan had ik er zo'n 18 gekocht, meest op single een enkele op LP, waarvan sommigen voor 1 gulden nadat ze uit de top 40 verdwenen. Ik vind ze nu niet alle 18 nog even goed, maar leuk is het wel.

Goede tot echt goede nummers hier van Duran Duran, We Don't Need Another Hero & One of the Living van Tina Turner, Kate Bush, Marillion, Propaganda, the Eurythmics, Five Star, Whitney Houston, Scritti Politti, Tavares (2x), Simple Minds, Talking Heads, U2, OMD, Paul Hardcastle en Frankie. Dus wat mij betreft een hele leuke 2LP dit Now This Is Music 3 vol herinneringen.