M83 - Saturdays = Youth (2008)

Frankrijk
Electronic / Pop
Label: Mute

1. You, Appearing (3:39)
  2. Kim & Jessie (5:23)
  3. Skin of the Night (6:12)
  4. Graveyard Girl (4:51)
  5. Couleurs (8:34)
  6. Up! (4:27)
  7. We Own the Sky (5:02)
  8. Highway of Endless Dreams (4:35)
  9. Too Late (4:59)
  10. Dark Moves of Love (3:18)
  11. Midnight Souls Still Remain (11:10)
Dikkop
Ik had nochtands hoge verwachtingen na het beluisteren van We Own the Sky en Too Late, maar het album is eerlijk gezegd toch wat tegengevallen. Ik vind het allemaal wel leuk maar veel doet het niet met me. The Radio Dept. is ook instaat om een dromerige sfeer op te wekken en is daar volgens mij veel beter in. Al bij al staan er toch een paar leuke nummers op zoals die 2 die ik eerder heb genoemd en Dark Moves of Love. Ik zal het album nog een paar keer draaien. Hopelijk moet hij gewoon nog wat groeien.

avatar van Transatlanticism
Dit is het eerste dat ik hoor van M83 en ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben. Ik vond de cd bij de eerste luisterbeurt al een zeer fijn sfeertje hebben en dat is er nadien eigenlijk alleen maar op verbeterd. You Appearing, Couleurs, We Own the Sky en Too Late zijn echt prachtige nummers en de andere moeten zeker niet onderdoen.

avatar van Shinobi
Veel beter dan hun vorige album, erg veel sterke nummers staan hier op zeg. Alleen jammer dat het bij de laatste drie nummers ietwat verzwakt, vooral het laatste nummer dat elf minuten duurt...

Desondanks toch 4,0 sterren.

avatar van MusicFreak
Wat n heerlijk album zeg!!! Luistert heerlijk weg en het laatste nummer is genieten geblazen, heerlijk sfeertje zit daarin.

avatar van Thomas91
Ik word een beetje nerveus van die tandartsboor in Highway of Endless Dreams, maar verder is dit wel een lekker album. Wat mij betreft een stuk beter dan de opvolger.

avatar van platedraaier
Deze cd laatst bij wowhd gekocht, omdat hij zo goedkoop was(4,99) en ik wel nieuwsgierig. Hij zit nu voor de eerste keer in de cd speler en ik ben aangenaam verrast. Klinkt zeer lekker dit. Deze gaat de komende tijd nog veel meer draaibeurten krijgen. En ook wel een sterretje of 4 denk ik.

Yann Samsa
Kim & Jessie

avatar van coldwarkids
Dit is zeker 1 van z'n minste. Als je anders van M83 gewend ben dan is dit een verzwakking

Ik ben hier na 4 jaar nog helemaal niet op uitgeluisterd. Ik vind dit eigenlijk zijn beste, al komen de twee voorgangers (M83 - Digital Shades niet meegerekend) erg in de buurt. De laatste vond ik eigenlijk juist een verzwakking, daar worden schitterende tracks afgewisseld met rommel terwijl hier het niveau onverminderd hoog blijft.

avatar van coldwarkids
Dat klopt. Er staan veel vullertjes op. Maar als je dan weer track 04 hoort (van het nieuwe album) dan hoor je precies hetzelfde geluid als op Before The Dawn Heals Us. Het had er zo op kunnen staan. Jammer dat dat nummer juist 1 min duurt.

avatar van Man of Sorrows
herman schreef:
Ik ben hier na 4 jaar nog helemaal niet op uitgeluisterd. .

Na vijf jaar ook nog niet hoor. Wat een prachtig, uniek album.

avatar van otherfool
Aan Couleurs bewaar ik mooie herinneringen maar in het algemeen kan de muziek van M83 me denk ik toch te weinig boeien. Saturdays = Youth kan dan misschien nog wel eens ongestraft op de achtergrond opstaan in huize otherfool (en dat is ook wat waard) maar er echt doelbewust naar grijpen doe ik eigenlijk maar zelden of nooit.

avatar van pjh1967
Muziek- en filmmaker Véras kies deze plaat als zijn fijnste zomerplaat en bekent dat hij deze door musicmeter heeft ontdekt. Begint bij 6.20

OORbijters | Véras: 'Deze platen gaan je leven verrijken' (kijken) | OOR