Massive Attack - Mezzanine (1998)

Pop / Electronic

9. Mezzanine (5:54)
  10. Group Four (8:13)

11. (Exchange) (4:08)

avatar van Darkzone
Helemaal mee eens, maar genoeg fans of liefhebbers die dit zullen kopen. Net als de heruitgaves van de albums van Doe Maar op (gekleurd) vinyl mét de cd erbij. Leuk voor de heb, maar je krijgt eigenlijk niks nieuws. Dan is deze box van MA een mooiere release.

avatar van andnino
Darkzone schreef:

Prima voor die liefhebbers, maar waarom niet én-én? Nou ja, het antwoord zal wel iets met geld te maken hebben...

avatar van Darkzone
Zoals altijd.

The Vinyl Factory maakt er wel een potje van met de limited releases. Je zal toch de 12" Massive Attack vs Burial willen hebben Vinyl Records, CDs, and More For Sale at Discogs Marketplace

Toegegeven het is een buitengewoon fraai stuk muziek, even goed op de Gluurbuis te vinden. En een duinwandelaar weet waar ie kan laden

Opzettelijk schaarste creëren is een manier om de speekulhazen aan het werk te krijgen.

avatar van Sater
Ze gaan dit album live spelen!

Daar heb ik wel zin in!

avatar van Poles Apart
Sater schreef:
Ze gaan dit album live spelen!

En 3D/Robert Del Naja weer overal graffiti achterlaten als alter-ego Banksy?

avatar van perrospicados
Was (uiteraard) te laat voor de kaartjes op 1 februari. (binnen een paar minuten uitverkocht) toen er opeens een bericht kwam dat er op 2 feb een tweede show komt. Jeeeejjj!! In the pocket!

Ik heb kaartjes voor de vrijdag, uiteraard om naar uit te kijken en het album heeft z'n draaibeurt alweer gehad hierdoor

avatar van Ernie
Wordt dit album volledig integraal gespeeld? Bij de omschrijving staat dat het meer een soort nieuwe show is met elementen/audiosamples uit de plaat maar nergens lees ik dat het gewoon Mezzanine zou zijn zoals we het kennen? Zou graag een herkansing krijgen na het schandalig slecht georganiseerde concert op het Sint Pietersplein in Gent 2 zomers geleden. Mischien meer een off topic vraag maar zou het toch graag weten voor ik tickets koop.

avatar van chevy93
Door puur toeval (of toch door een subliminale boodschap?) uitgerekend vandaag dit album beluisterd. Paste mooi bij het weer leek me zo. En hoe vaker ik dit album luister, hoe meer ik geïnteresseerd raak in het tweede deel van de plaat. Ondanks de goede eerste helft, is het juist de tweede helft die mij grijpt. Zo ogenschijnlijk simpel, maar zulke mooie, subtiel geproduceerde nummers.

Morgen Afas

Voorproefje van touropenings-venue Glasgow: Massive Attack - Teardrop (Live in Glasgow 28/01/19) - YouTube

bas1966
chevy93 schreef:
Door puur toeval (of toch door een subliminale boodschap?) uitgerekend vandaag dit album beluisterd. Paste mooi bij het weer leek me zo. En hoe vaker ik dit album luister, hoe meer ik geïnteresseerd raak in het tweede deel van de plaat. Ondanks de goede eerste helft, is het juist de tweede helft die mij interesseert. Zo ogenschijnlijk simpel, maar zulke mooie, subtiel geproduceerde nummers.

eens; 1e helft zijn meer de hits en 2e helft gaat meer de diepte in. Wat een album !