Muse - Hullabaloo Soundtrack (2002)

Alternatieve titel: Hullabaloo

Label: Mushroom

1. Forced In [Edit] (4:18)
  2. Shrinking Universe (3:06)
  3. Recess (3:36)
  4. Yes Please (3:05)
  5. Map of Your Head (4:24)
  6. Nature_1 (3:39)
  7. Shine Acoustic (5:12)
  8. Ashamed (3:47)
  9. The Gallery (3:30)
  10. Hyper Chondriac Music (5:30)
  11. Tom Waits - Introduction (What's He Building?) * (1:55)
  12. Dead Star [Live] (4:10)
  13. Micro Cuts [Live] (3:31)
  14. Citizen Erased [Live] (7:21)
  15. Showbiz [Live] (5:04)
  16. Megalomania [Live] (4:37)
  17. Dark Shines [Live] (4:37)
  18. Screenager [Live] (4:23)
  19. Space Dementia [Live] (5:32)
  20. In Your World [Live] (3:10)
  21. Muscle Museum [Live] (4:29)
  22. Agitated [Live] (4:11)
  23. Jimmy Kane * (3:28)
  24. Sunburn [Live] * (4:28)
totale tijdsduur: 1:31:12 (1:41:03)
avatar van rien
Kan ik de DVD nog ergens krijgen? Kan het niet vinden op BOL namelijk

avatar van rien
Gevonden!!

avatar van Tijn79
Mooie plaat en geweldig idee om je B-sides te combineren met een dijk van een live show

avatar van Leonard91
Aardig album, de b-sides zijn niet heel bijzonder maar zeker niet slecht. Een ruime 3 voor cd1 en een krappe 4 voor cd2. Dat wordt dus en 3,5*.

avatar van Smiechtel
Het live album is geniaal, de B-Sides zijn oké.

avatar van Joren999
Ik heb soms het gevoel dat Matthew's stem het hier nog niet helemaal trekt. Bijvoorbeeld bij Space Dementia lijkt zijn stem achter te blijven bij de muziek, alsof hij moeite heeft het bij te houden en maar wat minder goed zingt... Maar het blijft natuurlijk wel muse
Ook de B-sides kan ik wel pruimen. Ik ga voor 3.5*

avatar van Joren999
Verhoogd naar 4*

B-Sides zijn wel oké, het Live-album is goed.
Ik vind wel dat ze erg vooruit zijn gegaan live, want op deze cd is het af en toe 'vals' (wat je 'vals' kan noemen, hij zingt nog steeds goed )..
En ik heb persoonlijk liever een live-dvd, want bij een cd stoort het gegil van het publiek me erg (al kan ik me voorstellen dat ik, als ik erbij was, ook zou gillen) en dat heb ik bij een dvd niet.

Ik ga voor een magere 4 sterren!

avatar van RvS_009
Wat een geweldige versie van Citizen Erased zeg. De live-CD is echt geweldig, de schreeuw bij micro Cuts, kippenvel. En dan nog te bedenken dat ze de bekende nummers niet eens op de live CD hebben gezet )New Born, Plug In Baby, Bliss). Maar vooral Citizen Erased hierop is echt geweldig (Net als de glastonbury 2004 versie), als die de 2e keer die gitaar instart dat gaat door merg en been, maar dan positief bedoeld. Heerlijk.

Dit is dan toch weer een andere Muse als dat ze met de absolution tour zijn, en een andere als op HAARP.

Maar alleen wat zijn die B-sides van een laag niveau (behalve hyper chrondiac music) vergeleken bij de rest van het Muse repertoire.

5 sterren voor de live CD, 2,5 voor de B-sides. Gemiddeld afgerond op 4 sterren, want het is en blijft Muse.

Map Of Your Head is toch ook wel een leuke B-side. Lekker vrolijk en pretentieloos in vergelijking met het andere werk van Muse.

avatar van RvS_009
Net nog eens de live versie van in Your world geluisterd, en wat een verschil met de studio-versie zeg. Op dit album klinkt ie echt super goed zeg. Wat zou het geweldig als Muse deze weer eens zou spelen.

PriestMaiden
De livetracks zijn goed, maar had graag meer livesongs gehoord. De B-kanten vallen nogal tegen.

avatar van RvS_009
B-kanten hebben wat langer de tijd nodig. maar er zitten toch heerlijke nummers tussen.

avatar van Ronald5150
Dit dubbelalbum bestaande uit een cd met b-sides en een cd met live-opnamen laten me hinken op twee gedachten. Enerzijds moet ik me echt door de cd met b-sides heen worstelen en anderzijds zijn de live-opnamen ontzettend lekker. De cd met b-sides bevat best goede nummers als "Recess" en "Yes Please", maar over het geheel vind ik de b-sides toch echt van minder niveau dan de reguliere albums van Muse. Met b-sides heb ik altijd al het gevoel dat er een reden is dat ze niet op een regulier album verschijnen. De live-opnamen op "Hullabaloo Soundtrack" zijn daarentegen om van te smullen. "Citizen Erased" blijft een fantastisch nummer en staat ook live als een huis, alleen dat intro al! De live-opnamen maken veel goed, maar ik geef toch de voorkeur aan de reguliere albums van Muse.

Dit komt vooral omdat het niet de beste selectie b-sides is. Vooral Forced In en The Gallery hadden hier niet op gehoeven en ik ben ook nooit een fan geweest van Shine Acoustic en hoewel mooi Hyper Chondriac Music hoeft er ook niet op. Zet daarvoor in de plaats Host, Futurism, Jimmy Kane, Coma en Do We Need This? en dan heb je plotseling een heel sterk b-sides album.

Tot en met Absolution had Muse er trouwens nogal veel, b-sides, met vaak wel 2 b-sides op 1 single of verschillende single edities met ieder een andere b-side.

Futurism bonustrack op de Japanse versie van Origin of Symmetry

Sommige van mijn favoriete Muse songs zijn trouwens b-sides. Fury , Eternally Missed , Glorious

Rudi1984
Wat een fantastische liveshow is dit toch! Erg verfrissend om na al die jaren weer eens die rauwe, explosieve setlist door te knallen nu we die enorme, over the top best of shows (ook geweldig hoor) van ze gewend zijn.

avatar van Gizzmann
Ik vind waarschijnlijk deze live CD het beste wat ze hebben uitgebracht. Dit of Origin of Symmetry, wat vroeger heel lang mijn meest favoriete album ooit was. Alleen heeft dat album voor mij helaas iets aan zijn glans verloren. Als ik de live CD hoor is het weer net alsof ik 14 jaar oud ben. Ze hadden hier een erg specifieke sound te pakken die ze daarna hebben losgelaten, terwijl nou net hergeen dat hier in te vinden is mij als tiener zo aansprak.

avatar van Funky Bookie
De B-kantjes vielen mij wat tegen, maar het live album is fantastisch.
Wat een band!!!

avatar van james_cameron
Een leuk hebbedingetje voor de fans, deze dubbelaar bestaande uit een verzameling B-kantjes en een liveconcert, maar uiteindelijk bieden beide schijfjes wat mij betreft niet heel veel kwaliteit. De B-kantjes kunnen de aandacht er amper bijhouden en het concert, hoewel zeker niet slecht, mist wat mij betreft net dat beetje precisie en bombast dat de muziek van Muse op de studioalbums juist zo boeiend maakt. Vooral veel snerpende gitaren en een gillend speenvarken.