Gabriel Rios - Ghostboy (2004)

Puerto Rico

12. Santera (4:16)
  13. Badman (5:45)
Kent niemand dit album??
hij is zo vet

Ik ken de liedjes Ghostboy en Broad Daylight omdat dit op de Vlaamse Radio 1 helemaal grijsgedraaid zijn (en terecht) maar de rest ken ik niet. Ik heb getracht hem eens live te zien, maar het is telkens misgelopen. Maar die twee nummers zijn inderdaad erg goed (al lijken ze wel sterk opeen )

Broad Daylight zit in de film '06 / 05' erg goed nummer!

avatar van Ziggy007
Ontdekt via het nummer Broad daylight in de film '05/06 - de film'. Vanwege de hoge gemiddeldes maar is het hele album beluisterd, maar dat klinkt echt verdomd lekker zeg. Ben normaal niet zo'n Belgie fan (qua muziek), maargoed hier kan ik niet anders concluderen dan dat het goede muziek is. Het album is ook goed opgebouwd moet ik zeggen, tenminste ik vind het een prima verdeling qua nummers en het album komt helaas te laat voor mijn top 10 van 2004. Mensen ga dit luisteren!

avatar van lebowski
Afgelopen EuroSonic gezien - helemaal goed! Ook op Pinkpop trouwens, maar ja om daar Kane voor te trotseren...

avatar van NERD
Dit is inderdaad wel heel lekker. Moet zeggen dat ik de nummers op de cd met meer zuid amerikaanse invloeden het beste vind. Overall erg erg aangenaam, en ondanks het feit dat het redelijk origineel is toch makkelijk te luisteren.

Favorieten op het moment: Catastrofe, La Gran Siesta en Bones Bugalù

Voorlopig 4 sterren. Worden er misschien nog wel meer.

Ik heb hem net een keer geluisterd en vind het ook erg lekker klinken. Ik moet wel even wennen aan het Portugees (o.i.d.) maar verder erg goed.

In de Intro zingt ie "I put a spell on you, because you're mine". Fan van Creedence Clearwater Revival?

Dat nummer is toch van Screamin' Jay Hawkins? Volgens mij heeft CCR het gecoverd...

edit: ik heb het even opgezocht bij songfacts.com.. het nummer komt uit 1957.

een paar quotes:
"Hawkins wrote this as a ballad lamenting the loss of a girlfriend he wanted back. The original version was a lot slower and much more tame. Hawkins was recording for Grand Records at the time, and had a hard time convincing them to release this. A year later, Hawkins recorded the version that became famous for another label, and transformed the song into a spooky tale about putting a curse on the girl so he can have her."

"The version with various grunts and groans was banned by most radio stations. An edited version became a hit with teenagers who liked the forbidden sound."

Afgezien van CCR hebben ook Nina Simone en Marilyn Manson heet opgenomen, om maar wat uiteenlopende namen te noemen.

Maar goed, het ging over Gabriel Rios. Ik vind dat liedje ook erg leuk, ik ken het volgens mij van een verzamelaar van De Afrekening (Belgische alternatieve hitlijst). Ik ga hem vermoedelijk live zien op Motel Mozaique (ik heb een kaartje, maar het kan zijn dat ik liever iets anders zie op dat tijdstip).

avatar van Martin Visser
En Herman? Gabriel Rios gezien? Ik wel. Vond ze maar zo zo. Niet dat ze niet goed speelden, dat deden ze wel. Maar ik vond het live vooral een vrolijke feestband. Ik heb duidelijk meer genoten van Patrick Wolf en Antony.

Ik heb hem gezien, maar vond het ook maar zo zo. Ook voor een feestband vond ik het niet heel bijzonder, het sprankelde niet echt. Maar misschien dat echte liefhebbers van Gabriel zich er wel bij hebben vermaakt. Ik heb duidelijk meer genoten van Patrick Wolf en LCD Soundsystem.

josbanaan
Ik ken alleen die twee singles, maar ik vind dit zulke irritante muziek. Totaal niet mijn smaak.

Wat een leuk en spontaan album, om heerlijk bij weg te dromen (de tekst versta je meestal toch niet).
Goed gezongen en instrumentaal erg mooi, klasse!

Fris, exotisch album vol goede songs. Prachtig gezongen en het klinkt gewoon allemaal erg lekker. Veruit beste Belgische cd.

Beetje jammer dat hij nu pas doorbreekt in NL. Heb hem nu een jaartje in m'n bezit, maar je moet het niet al te vaak luisteren. Het album is gewoon goed en ook live is het erg goed.

lekkere nummers (de meeste) Vooral broad daylight blijft lekker hangen, mede dankzij de film 06/05

Was op Parkpop heel goed, iedereen stond vanaf de eerste tonen te dansen. Toch vreemd dat jullie hem op Motel Mozaique niet goed vonden, kan zijn dat het mij gewoon beter ligt of hij was op Parkpop gewoon een stuk beter. Iemand die beide optredens heeft gezien?

avatar van 93.9
Dacht altijd dat die Belgen een beetje overdreven over Rios.
Maar Potverdorrie wat een lekkere plaat!

Catastrofe is echt geweldig!

Xander
herman schreef:

Sluit ik mij bij aan... Ik heb hem al een tweetal keer live gezien en het echt niet zo briljant hoor. Eerlijk gezegd vond ik Gabriel Rios live behoorlijk saai, maar dat is dan ook maar mijn mening hé .

Xander schreef:

Deze zomer Gabriel Rios meerdere malen live aan het werk gezien, kon ook moeilijk anders want hij was op bijna elk festival aanwezig. De eerste keer dat ik hem live hoorde was ik danig onder de indruk, maar na enkele keren trad er bij mij een soort "Gabriel Rios-vermoeidheid" op. Ook hij en zijn feestband gaven soms een vermoeide indruk (niet onlogisch natuurlijk door al die optredens). Maar Gabriel Rios is zeker een groot talent en ik ben wel benieuwd naar nieuw werk van hem. Deze cd is in ieder geval een knap debuut.

Xander
sunzoo manley schreef:

Mja, ik zag hem eerst vorig jaar op Student welcome in Kortrijk en dan heb ik me erg verveeld... Ik zal toch ooit waarschijnlijk een poging ondernemen om het album te beluisteren

gisteren naar optreden van gabriel rios geweest in de effenaar, wat heel rustig begon, spatte uit tot 1 groot feestje! Zo'n optreden/feest maakt de cd wel veel relaxter! Het is de sfeer die je voelt met een mannetje of 1500! De Cd vond ik goed maar een optreden van gabriel rios maakt de cd tot een 4,5*

Vond ik dus ook, live is het echt feest, in tegenstelling tot wat anderen hier beweren

pizzi schreef:

Dit begrijp ik niet echt. Als ik een album een stem geef, dan is dat puur op wat ik hoor op dat album en dan kijk ik niet naar hoe deze nummers live gespeeld worden. Ik vind Gabriel Rios live ook beter dan op cd, maar geef hem daarom niet een hogere stem.

Genomineerd voor Best Dutch & Belgian act bij de EMA's. Zullen we massaal op hem gaan stemmen, zodat ****ing Kane niet nog een keer wint?

avatar van psychonaatje
Bloompje schreef:

Snel! Waar kan ik stemmen?

op mtv.nl/ema hahahaha
Gentenaars boven

ja het feestje maak je zelf! en het publiek is er ook belangrijk, als dames los gaan dan is het leuk haha....en gabriel rios verdient het te winnen op the mtv awards! mijn zegen heeft hij!

En een album kan mooier worden als je het live hebt meegemaakt! De site gaat inderdaad niet over concerten maar puur de cd! maar de cd word voor mij beter als ik terugdenk aan de salsa bewegingen van de dames om mij heen! De muziek is gezellig!

Via Giel Beelen, die de aandacht nog eens vestigde op "broad daylight" , omdat dit nummer gebruikt is in de film 06/05, de cd geleend.
Een lekker album, niets mis mee. Maar vergelijk het nummer "bones bugalù" eens met "smooth" van Carlos Santana featuring Rob Thomas van de cd "supernatural"??? Jaja!

avatar van Feyenoord-JЩ
geniaal album, lekker voor in de auto