Gabriel Rios - Ghostboy (2004)

Puerto Rico

10. Ghostboy (3:15)
  11. Carlito (3:44)
  12. Santera (4:16)
  13. Badman (5:45)
Stuk voor stuk lekkere nummers, enige minpuntje vind ik Catastrofe, de spanning wordt goed opgebouwd, maar het refrein is net iets te kinderachtig (beter woord kan ik even niet bedenken).
Verder top album met als hoogtepunt Unrock, echt een heerlijk nummertje

avatar van BoordAppel
Leuk album, veel meer latin dan ik verwacht had. Beste nummer blijft toch Broad Daylight, dat wel nogal afwijkt van de rest van het album.

avatar van musicfriek
BoordAppel schreef:

En laat nou net dat nummer deze week binnen komen in de tipparade!! Inderdaad erg mooi nummer. Mag van mij dan ook grote hit worden. Wordt het gebruikt voor een reclame ofzo? Zag net ook dat het nummer op beide albums staat van Gabriel Rios. Waarom is dat eigenlijk?

Electro_
Dat nummer was vorig jaar ofzo ook al op MTV. En nu, dezelfde clip nogwel, is nu Superclip op TMF. Ik mag hem op de één of andere manier niet zo, hij komt een beetje arrogant over. Ik zal wel een keer achter z'n muziek aangaan.

Ik hoor het nummer laatste tijd echt o-ve-ral.. in heel veel verschillende tv-programma's word het als achtergrondmuziekje gebruikt. En inderdaad ook bij de Appelsientje-reclame. Van mij mag het ook een dikke hit worden

Electro_
En op dit moment op TMF.

Toine Rorije
Op zich wel gek dat dit nummer eerst niet werd opgepikt en dat het nu er opeens sinaasappels bij te zien zijn storm loopt.
@ musicfriek, dat andere album is een live-album.

avatar van Reijersen
Leuk nummer dat Broad Daylight. ken het natuurlijk van de reclame. Eens kijken of ik dit album ergens kan vinden.

avatar van musicfriek
Ligt bij Free Record Shop voor aantrekkelijk prijsje, dacht ik.

Jammer dat de andere nummers niet echt op Broad Daylight lijken. Geweldig nummer is dat.

Benninf schreef:

Inderdaad, de andere nummers worden me ietwat té vol, waardoor ik de muziek snel wil degraderen tot 'leuke achtergrondmuziek'. Steeds als ik me wil toespitsen en eens aandachtig wil luisteren, kan ik het amper enkele nummertjes uithouden voor het me weer teveel wordt.
Raar.

avatar van FisherKing
Aardige nummertjes. Latin-achtig inderdaad.

Met Broad Daylight als uitschieter (alhoewel je die ook niet TE veel moet horen) 3*

josbanaan
Wat een baggermuziek zeg! En hebben ze notabene Broad daylight opnieuw uitgebracht... Ik vond het meteen al een irritante plaat; nu moet ik hem weer constant aanhoren.

avatar van Jordy
Ben ik de enige die de hele tijd "I'm a reasonable man, get off my back" in z'n achterhoofd hoort bij de single?

Toine Rorije
Als in 'Packt like sardines in a crushd tin box'? Ja, daar deed het mij ook wel ergens aan denken. En trouwens, het is 'get of my case'

Ink
moeilijk moeilijk moeilijk
3* denk ik

Electro_
Ik moet trouwens toegeven dat Ghostboy wel een leuk nummer is.
Maar dan ook vooral door die achtergrondgeluiden. 2*

Electro_ schreef:
Ik moet trouwens toegeven dat Ghostboy wel een leuk nummer is.
Maar dan ook vooral door die achtergrondgeluiden.

Elektronisch?

Zeker.

Ik ontdek hier nu overgens een groeiplaat in, zowaar! Na meerdere luisterbeurten wordt het allemaal nog beter, vooral Santera en Let it Go staan op hetzelfde peil als Broad Daylight, vind ik.
Verhoging naar 4*

avatar van Ali Chemicali
Ik vind Gohstboy ook een heerlijk nummer, die steeds leuker wordt, wat bij Borad Daylight bij mij juist andersom is. Dit is wel een goed album vind ik. Het is wel anders dan mijn normale muziek smaak maar ik kan het wel waarderen, met een kleine Hiphop invloed (Bad Man), een 4*

avatar van rrremberrrt
Zalig cd'tje dat als geen ander een zomerse stemming weet te creëren! Je hoeft echt geen Spaans te verstaan om dit album goed te vinden... Gabriel Rios = "goe bezig"!

3,5 knappe kerel met toffe songs, enkel krijg ik na verschillende nummers al vlug déjà-entendue!

Gabriel Rios, tja.. ik vind hem gewoon geen goede artiest, Broad DayLight was wel een leuk nummer, maar Ghostboy, Catastrofe en Let It Go vind ik niet zo gelukt.. de rest van de cd vind ik ook echt half half * 2.5

Hope Sandoval
Ik zag hem vorig jaar al op verschillende festivals en daar kreeg ik wel respect voor hem doordat hij het publiek wel liet swingen of ze er nou van hielden of niet, toch vind ik het een apart mannetje.. maar wel met de nodige humor. check zn video interview met stacy (stacy records) op toazted. http://www.toazted.nl/interview/844/Bospop-interviews-26.html

hij heeft afgelopen jaar broad daylight enorm moeten uitmelken, lijkt me ook niet echt tof. Verder leuk om te zien op een festival dus maar verder ook niet. 3*

vondeich
Ik wacht met smacht op de nieuwe!!!

avatar van Dridge
Deze week krijgen we zowaar eniszins zomers weer , dus om daar wat lekkere muziek voor uit te kiezen is niet verkeerd.
Ghostboy maar weer ééns van stal halen denk ik want in de zomer komt dit toch het beste tot z'n recht.
"Bones Bugalu" , "Ghostboy" , Broad Daylight" en "Santera" zijn voor mij de beste nummers op dit album (en wat een lekkere bas in dat laatste nummer zeg) en zoals de naam al doet vermoeden is "Catastrofe" toch wel de minst interessante van het stel.

avatar van Johanv4434
Ik was wel eens benieuwd naar deze plaat: ik vond Rios een beetje gehypt. Maar de cd heeft me aardig verrast. Geen wereldplaat, maar toch een fijn album met leuke nummers.

avatar van bertus99
Moest erg aan manu Chao denken. Ghostboy begint heel goed maar zakt naar het einde behoorlijk in. 3 sterren toch nog vooral vanwege la Gran sieste. Irritant vind ik het gedoe tussen sommige nummers in. Van die stemmetjes en zo.....why.....???

avatar van Reijersen
Aardig plaatje van Rios. Begint vooral sterk, zakt daarna wat in om weer een sterke eindspurt te trekken. Het is lekker zomerse muziek, luister lekker weg.