The Killers - Hot Fuss (2004)

Label: Island

1. Jenny Was a Friend of Mine (4:04)
  2. Mr. Brightside (3:42)
  3. Smile Like You Mean It (3:54)
  4. Somebody Told Me (3:17)
  5. All These Things That I've Done (5:01)
  6. Andy, You're a Star (3:14)
  7. On Top (4:18)
  8. Change Your Mind (3:12)
  9. Believe Me Natalie (5:05)
  10. Midnight Show (4:03)
  11. Everything Will Be Alright (5:44)
  12. Glamorous Indie Rock & Roll * (4:16)
  13. The Ballad of Michael Valentine * (3:49)
  14. Under the Gun * (2:33)
  15. Mr. Brightside [Jacques Lu Cont's Thin White Duke Mix - Radio Edit] * (4:38)
  16. Somebody Told Me [Mylo Mix] * (7:17)
  17. Smile Like You Mean It [Fischerspooner Mix] * (6:24)
  18. Smile Like You Mean It [Ruff and Jam Eastside Mix] * (7:35)
Wow, hier krijg ik dus echt wel een stoot adrenaline van zeg !
Ik krijg een beetje het Interpol-gevoel bij deze cd (jaren '80 sfeertje ?), alleen is deze band net wat minder zwaar op de hand en klinken de songs wat luchtiger.
Mag heel groot worden van mij .

Leuke single, die Somebody Told Me. Ik ben er nog altijd niet uit wat hij nu zingt in het refrein. Moet er maar eens de tekst bij zoeken.

Eigenlijk heel merkwaardig dat deze cd pas net officieel is gereleased in Nederland. Ik heb hem al heel lang in huis. Extra vreemd omdat ze al een optreden hebben gegeven op het Metropolis festival. Ik snap niet dat platenmaatschappijen dat nog steeds aanhouden. Met de komst van internet zijn release-data toch makkelijk te omzeilen.

Daar zeg je iets. Vorige week stond in de Volkskrant bijlage een interessant artikel over het feit dat cds van Indie bandjes nooit of altijd telaat worden uitgebracht. Eens kijken of ik het nog ergens heb liggen. Het ging over The Killers en Razorlight etc. Heel interessant.

Bloompje schreef:

somebody told me
You had a boyfriend
Who looks like a girlfriend
That I had in February of last year
It's not confidential
I've got potential

Of zoiets, als je het nog niet zelf wist. Niet echt een verrijkende tekst

idd niet echt verrijkend. Maar beter articuleren van de zanger had ook wel kunnen helpen om het verstaan...

Ik dacht altijd iets heel anders wat helemaal nergens op sloeg...:p Iets van:

Somebody told me
You had a boyfriend
Who looks like a girlfriend
That I had emberfed (ofzow )

Alee,het is duidelijk een tekst die verschillende betekenissen oproept . Misschien maar eens kijken op de officiele website?

Erg mooi album dit zeg. Klinkt een beetje brit-pop-achtig en doet me soms denken aan Morrissey (The Smiths). Anyway, krijgt van mij vooralsnog 4*

avatar van titan
titan (crew)
Halfje erbij, dit is toch wel een verdomd lekker plaatje. Het lijkt wel een beetje op Interpol en ik moet eerlijk zeggen dat ik dit album toch wel wat beter vind dan Antics.

The Killers was één van de leukere danwel leukste verrassing(en) op Metropolis. In tegenstelling tot sommige andere bands. Aanstekelijke cd!

titan schreef:

Maar niet beter als hun album Turn on the Bright Lights

beter dan

Nee inderdaad. Ik vind hem persoonlijk ook niet beter dan Antics maar wel erg goed.

Bertyl schreef:

beter dan

Als we elkaar dan toch gaan verbeteren, jij zegt nu dat je hem ook niet beter vindt dan Antics, maar dat zegt Berty niet, en ik trouwens ook niet. Dus dan gebruik je het woord "ook" verkeerd

heerlijke eerste helft, maar daarna zakt het album helaas ver weg. toch nog 3.5*

yosemite44 schreef:

De eerste 4 nummers geven je echt een adrenalinestoot, en dan is het tot On Top nog 3 best aardige nummers, maar daarna zakt het niveau wel heel erg weg idd, net of het even snel afgeraffeld wordt voor de releasedatum. Na On Top zet ik altijd een ander album op

Ik ben het met Yosemite en Ziggy eens, helaas. Ijzersterke eerste helft (vooral de eerste vier nummers), redelijk saaie tweede helft. Maar toch een veelbelovend nieuw bandje!

avatar van twin
veelbelovend bandje, beetje een kruising tussen the strokes en franz ferdinant,

Eerste helft van het album is sterk, de rest wordt na een aantal keer luisteren beter, maar kan niet aan de eerste helft tippen. Ga ze 20 feb in Tivoli bewonder, benieuwd wat ze er live van maken

avatar van NERD
Als we toch de vergelijking aan het trekken zijn...

Beetje toegankelijkere, makkelijker luisterbare muziek dan Interpol maar met wat minder diepe text.

Alhoewel dat slechts geld voor een aantal nummers op deze CD want nummers als "All these things that I've done" en "Indie Rock and Roll" lijken compleet niet op Interpol en zijn toch verdomd lekker.

3,5 sterren

avatar van Ward
Ik vind de eerste helft (tot en met nummer 7) heel sterk en daarna toch wat minder. Vooral de eerste 4 nummers zijn heel erg goed. Smile like you mean it vind ik vooral heel sterk.
Bij mij is de volgorde trouwens anders. Nummer 8 is bij mij Change your mind en bij mij zit er nog een 12e nummer: Glamorous Indie Rock and Roll

Ward schreef:

Jup, dat is bij mij ook zo. Wij hebben natuurlijk de normale Nederlandse versie. Geen idee welke er eigenlijk zou moeten staan.

Hi,

eigenlijk hebben jullie wel gelijk; ik heb hem op plaat en ik draai eigenlijk vooral kant A. Ik heb ze live gezien op Pukkelpop Belgie, ze zijn best wel ok

Somebody Told Me en Mr. Brightside zijn geweldig! Indie Rock and Roll vind ik ook erg fijn, maar er staan toch ook een aantal beetje nietszeggende nummers op

avatar van otherfool
Wat een prachtplaat van deze jongens uit Las Vegas! Alle nummers verdienen de aandacht:

1. Jenny Was A Friend Of Mine. Emotioneel nummer, bijzondere opening. Een van de sterkhouders. Het instrumentale einde is haast ongeevenaard, schitterend.

2. Mr. Brightside. Op het eerste gehoor misschien een lekker, vrolijker nummer, maar met de tekst wordt een heel ander verhaal verteld, over jaloezie en de schijn ophouden:

Jealousy, turning saints into the sea
Swimming through sick lullabies
Choking on your alibis
But it’s just the price I pay
Destiny is calling me
Open up my eager eyes
‘Cause I’m Mr Brightside

Erg sterk, tekstueel heel goed.

3. Smile Like You Mean It. Mee-fluit nummer bij uitstek. Onmogelijk om stil te zitten bij 'Smile like you mean it - (muziek: dooh dooh dooh)'. Beetje vaag allemaal, maar mensen die het nummer kennen weten waar ik het over heb

4. Somebody Told Me. Catchy, perfecte single, terechte hit. 'Ready? Let's roll!'

5. All These Things that I've Done. Een iets minder nummer na de geweldige eerste 4, maar desondanks prima te pruimen. Ook dit nummer zing ik geregeld mee.

6. Andy, You're a Star. Niet mijn nummer. Niet echt vervelend, zeker na een paar luisterbeurten, maar niet van het hoge niveau van het begin.

7. On Top. Het nummer begint met geluidjes dat een fout Euro-bubblegum-house nummer doet vermoeden, maar niets is minder waar. Heerlijk nummer, een hoogtepunt. Dat refreintje krijg ik van mijn leven niet meer uit mijn hoofd

In the back, uh huh, I can't crack
It's just a shimmy and a shake, uh huh
I can't fake, we're on top
We're on top
We bring the bump to the grind, uh huh
I don't mind, we're on top
It's just a shimmy and a shake, uh huh
I can't fake, we're on top
We're on top

8. Change Your Mind (en dus niet Indie Rock & Roll zoals hier staat aangegeven?). Ideale single. Misschien te verwarren als simpel nummer, maar dit zit echt weer heel goed in elkaar. Ook al zo'n meezinger.

9. Believe Me Natalie. Prachtige monoloog richting 'Natalie'. De zang is hier heel bezwerend, geemotioneerd. Muzikaal is het niet mijn favoriet, maar nog steeds goed te doen.

10. Midnight Show. Ik heb ergens gelezen dat dit nummer en 'Jenny' aan elkaar gelinkt zijn, in een soort trilogie over vreemdgaan en moord. Anywho, een sterk nummer met een prachtig 'filmisch' einde.

11. Everything Will Be Allright. Prachtig lang einde aan een superplaat, misschien wel het mooiste nummer. Het spijt me maar ik moet de hele tekst hiervan even hier neerploffen:

I believe in you and me
I'm coming to find you
If it takes me all night
Wrong until you make it right
And I won't forget you
At least I'll try
And run, and run tonight

Everything will be alright

I was out shopping for a doll
To say the least, I thought I've seen them all
But then you took me by surprise
I'm dreaming bout those dreamy eyes
I never knew, I never knew
So take your suitcase, cause I don't mind
And baby doll, I meant it every time
You don't need to compromise
I'm dreaming bout those dreamy eyes
I never knew, I never knew
But it's alright...

Everything will be alright

Tranen-in-m'n-ogen-nummer. Wat een song, wat een debuutplaat, wat een band!

4,5 sterren en een plaatsje in mijn top 10.

otherfool schreef:

Ik ken dat nummer toch echt als Indie Rock & Roll...

Zeer zeker een goede band. Ik vind hem niet zo geweldig als jij otherfool maar wel erg goed. Mr. Brightside is briljant gemaakt.

avatar van Ward
Je hebt twee versies zoals ik al eerder zei.

Ward schreef:

Je hebt twee versies zoals ik al eerder zei.

Ja ik had ff de hele thread moeten lezen

Trouwens net Indie Rock n Roll maar ff gedownload, klinkt ook weer erg goed

avatar van Ward
Is dat een ander nummer dan als Glamorous Indie Rock 'n' Roll?