The Killers - Hot Fuss (2004)

Label: Island

1. Jenny Was a Friend of Mine (4:04)
  2. Mr. Brightside (3:42)
  3. Smile Like You Mean It (3:54)
  4. Somebody Told Me (3:17)
  5. All These Things That I've Done (5:01)
  6. Andy, You're a Star (3:14)
  7. On Top (4:18)
  8. Change Your Mind (3:12)
  9. Believe Me Natalie (5:05)
  10. Midnight Show (4:03)
  11. Everything Will Be Alright (5:44)
  12. Glamorous Indie Rock & Roll * (4:16)
  13. The Ballad of Michael Valentine * (3:49)
  14. Under the Gun * (2:33)
  15. Mr. Brightside [Jacques Lu Cont's Thin White Duke Mix - Radio Edit] * (4:38)
  16. Somebody Told Me [Mylo Mix] * (7:17)
  17. Smile Like You Mean It [Fischerspooner Mix] * (6:24)
  18. Smile Like You Mean It [Ruff and Jam Eastside Mix] * (7:35)
avatar van baafeurus
somebody told me - alle these things that i've done rules!

avatar van strandsmurf
Ik blijf dit een heerlijke plaat vinden. Weinig diepgang? Matige zang van Flowers? Boeien! De nummers blijven in mijn kop en ik blijf meezingen. Daarom nog steeds een dikke 4*

Kadafi
Blijft het beste album van de Killers. Neemt niet weg dat ik enkel de eerste helft, t/m 'on top', in m'n MP3 speler heb gezet, destijds. Eigenlijk kunnen enkel de nummers 1,2 en 4 me echt bekoren.

JanBetonde2e
Zo is het eigenlijk altijd geweest bij The Killers vind ik, geen een 100% goed album, altijd staan er een aantal nummers die gewoon minder zijn, maar het blijft gewoon goede muziek, niet top, en ook niet slecht.

avatar van evil23
Na het horen van de uitstekende single Mr Brightside onlangs op de radio, heb ik uiteindelijk toch maar een exemplaar van de cd Hot Fuss aangeschaft. De andere tracks op deze plaat mogen er ook wezen. Erg fijn album!

Lekker meezingen in de auto waardoor de ook iets mindere nummers goed te doen zijn.

avatar van baafeurus
faassie schreef:

zo mag ik het horen

avatar van de1337k1ng!
Ik vind Believe Me Natalie verre verreweg het beste nummer op dit album. De rest vind ik niet erg indrukwekkend, pakkend dat wel, maar dat verslijt erg snel.

avatar van KKOPPI
ik betwijfel soms of deze muzikanten wel voldoende muziek gevoel hebben, en daarmee bedoel ik live. flowers zingt soms gewoon op de verkeerde toon en de bas ook, ik mag dan hopen dat het aan de apparatuur ligt. overigens gebruikt flowers vaak autotune voor zijn stem wat ook niet erg overtuigend is.

HET album van de killers, blijft fantastisch; heerlijk drumwerk met prachtige stemmen.

avatar van OlivierL
Zal altijd mijn lievelingsalbum blijven van the Killers

Vroeger vond ik eerste paar nummers beste (Smile Like you mean it, Jenny was a Friend of mine, Mr. Brightside)
Daarna dan weer de laatste paar nummers(Believe me Nathalie, Midnight Show)

Nu vind ik die twee laatste nummers nog altijd beste, maar de hele cd lang zal ik blijven meezingen, hoe vals ook, maakt mij niet uit, dan zet ik speakers gewoon wat luider!
Trouwens, ik zag ze op Werchter in 2009, hoorde niet veel van die AutoTune, ben je hier zeker van?

avatar van KKOPPI
OlivierL schreef:

flowers zingt soms gewoon verschrikkelijk vals daar is niks aan te doen.

avatar van Man of Sorrows
Onverantwoord vette mix van pop, rock, disco, new wave en aanvarwanten. Kant A is belachelijk goed, vijf topsongs op rij, kant B is op adem komen van kant A maar nog steeds zeer genietbaar.

Album ademt sfeer van decandentie uit, ook wel wat lichte melancholie en een nachtelijk sfeertje, maar bovenal pretentieloze dansbare popsongs.

avatar van ZERO
KKOPPI schreef:

flowers zingt soms gewoon verschrikkelijk vals daar is niks aan te doen.

Dat hoorde je vroeger vaak zeggen, maar is dat de laatste jaren niet fel verbeterd? Ik heb ze 3x gezien in de periode 2008-2009 en vond het toen toch ook erg goed meevallen. Akkoord, het is geen topper qua zang, maar om nu te zeggen dat hij vaak (storend) vals zingt, dat toch ook niet hoor!

PriestMaiden
Goed debuut.

avatar van Co Jackso
Dit is de eerste plaat van The Killers, die erom bekend staat dat hij begint met 5 topnummers en vervolgens inzakt tot een bedenkelijk niveau. Hier ben ik niet helemaal mee eens. Ik ben het wel eens dat die eerste 5 nummers goed tot zeer goed zijn. Jenny was a Friend of Mine is een opener van een ongekend hoog niveau en de platen die volgen zijn stuk voor stuk klassiekers.

Het album vervolgt zich met Andy, You’re a Star, een nummer die mij altijd goed bevallen is. Ik ben altijd benieuwd naar de betekenis achter het nummer, maar echt opgezocht heb ik het ook weer niet. De drie volgende nummers (On Top, Change Your Mind, Believe Me Natalie) zijn weliswaar geen klassiekers, maar klinken nog steeds goed. Deze nummers blinken vooral uit door het lekkere ritme. Het wordt pas minder met Midnight Show en vooral Everything Will Be Alright. Een sloom nummer dat lijkt alsof het 15 minuten duurt. Waarschijnlijk hadden The Killers de intentie om nog wat te variëren aan het einde van het album, helaas mislukt dit volledig.

Als bonus klinkt Glamorous Indie Rock & Roll zeer goed, en spoelt het de nare nasmaak van het vorige nummer weg. Uiteindelijk blijft een album over met maar 2 echte missers, wat dus zeker niet verkeerd is voor een debuut.

Dikkop
Smile Like You Mean it en Mr Brightside zijn fantastisch. Zeer spijtig hoe deze band is achteruit gegaan sinds dit album.

Kadafi
Ben het met je eens Dikkop. Dit is een consistent album van The Killers. Het eerste deel is veel sterker dan het tweede, waar Believe Me Natalie een aangename verrassing is. Op Sam's Town staan nog enkele briljante nummers zoals When You Were Young en in iets mindere mate Bones. Day & Age was voor mij een tegenvaller.

avatar van rkdev
rkdev schreef:
De eerste 5 nummers zijn briljant, daarna zakt de plaat ietsjes in.
Schreef ik 1 februari 2009.

Nu ruim 2 jaar later moet ik toch zeggen dat praktisch het hele album erg sterk is. Ik blijf erbij dat de eerste 5 nummers briljant zijn (en 'Mr. Brightside' een van de beste nummers van het afgelopen decennium is) en het daarna iets minder wordt, maar die iets is dan ook wel echt een klein beetje minder. De laatste 2 nummers van het reguliere album 'Midnight Show' en 'Everything Will Be Alright' zijn de minste van het album naar mijn mening. Ook de 3 bonustracks van mijn versie van het album zijn absoluut de moeite waard. Droom debuut !

Edit: ik lees nu pas de post van Co Jackso. Deze had ik ook gewoon compleet kunnen quoten

avatar van Protonos
Dat riffje in het openingsnummer lijkt toch verdacht veel op Barbarism Begins At Home van The Smiths....

avatar van Ocima
Mr. Brightside is de topper van dit album! Rest is ook zeer goed, ik vind dit gewoon een top album. Heerlijk cd'tje voor in de auto

avatar van sierrra
End dan toch maar 3,5 *

avatar van lennon
Heb de cd dit weekend weer eens uit de kast getrokken, en het doet me een stuk minder dan toen ie uitkwam.... Halfje er af naar 3 sterren

Blijkbaar toch niet zo'n "wereld" plaat als ie destijds dacht...
Moet bekennen dat de rest van het werk van deze band niet eens meer mijn kast uitkomt, dus misschien ben ik een beetje Killersmoe.. (maar ik geniet nog wel van Dexter.. dat rijmt ook niet met elkaar )

avatar van hallo!
The Killers is een hype ide volledig aan me is voorbijgegaan. Ze waren natuurlijk populair voor ik echt met muziek bezig was, maar een groep als Bloc Party kan ik me bijvoorbeeld toch nog herinneren.

Nu ik deze plaat een aantal keer beluisterd heb, kan ik enkel teleurgesteld zijn. De nummers zijn aanstekelijk, maar ze blijven niet hangen. De opener vind ik bijvoorbeeld leuk. Ik heb echter nooit de behoefte om het nog een keer op te zetten. Zo staan er nog heel wat nummers op dit album. Op die manier wordt het album snel eenvormig en moeilijk uit te zitten. Als het tempo dan wat omlaag gaat, verliezen ze me helemaal.

Toch vind ik het album niet zo slecht als ik nu doe uitschijnen. Af en toe vind ik het wel tof om enkele nummer afzonderlijk te beluisteren en dan luid mee te brullen, want daarvoor is deze muziek toch gemaakt.

avatar van Johnny Marr
Matig album, hoor. De eerste vijf nummers zijn goed, sommige zelfs geniaal (Mr. Brightside & Somebody Told Me), maar wat een afzwakker naar het einde toe. Vooral de afsluiter 'Everything Will Be Alright' is niet om aan te horen, terwijl het laatste nummer samen met de opener één van de knallers van het album moet zijn...

avatar van mjk87
Is er ook iemand anders die in Mr. Brightside (brug vanaf 2.55 na de zang) de negende symfonie van Beethoven herkent?

avatar van Demon.
Dat hoor ik er niet in

avatar van Ronald5150
De eerste van helft van "Hot Fuss", de debuutplaat van The Killers, is onweerstaanbaar. De opener "Jenny Was a Friend of Mine" is direct raak, waarbij met name het instrumentale einde opvalt. De hitsingle "Somebody Told Me" heeft een catchy refrein en het persoonlijke hoogtepunt "All These Things That I've Done" laat me niet meer los. Met name de passage met "I've got soul, but I'm not a soldier" is prachtig. Maar na die eerste helft zakt het geheel toch behoorlijk in elkaar. Het is niet slecht, maar het kan bij verre niet meer tippen aan de eerste vijf nummers. De onweerstaanbare combinatie tussen gitaar en synthesizers is weg en de synthesizers lijken het over genomen te hebben. Dat is erg jammer, want "Hot Fuss" is een debuut van een veelbelovende band, maar is verre van consistent.

avatar van james_cameron
Best leuke liedjes hier en daar op dit debuut van The Killers, maar als geheel is het album net niet sterk genoeg om over de hele linie te boeien. Daar is het songmateriaal te karig (en iets te zeurderig) voor. De aanstekelijke single Somebody Told Me blijft wat mij betreft de beste song.