Elvis Presley - Elvis Country (I'm 10,000 Years Old) (1971)

Country
Label: RCA

1. Snowbird (2:17)
  2. Tomorrow Never Comes (4:07)
  3. Little Cabin on the Hill (1:58)
  4. Whole Lotta Shakin' Going On (3:10)
  5. Funny How Time Slips Away (4:32)
  6. I Really Don't Want to Know (2:51)
  7. There Goes My Everything (3:10)
  8. It's Your Baby, You Rock It (3:04)
  9. The Fool (2:34)
  10. Faded Love (3:19)
  11. I Washed My Hands in Muddy Water (3:57)
  12. Make the World Go Away (3:49)
  13. It Ain't No Big Thing (But It's Growing) * (2:47)
  14. A Hundred Years from Now * (1:40)
  15. If I Were You * (3:01)
  16. Got My Mojo Working / Keep Your Hands Off of It * (4:34)
  17. Where Did They Go, Lord * (2:27)
  18. I Was Born About Ten Thousend Years Ago * (3:13)
avatar van fish
Nog zo'n klassieker die vooruitliep en terugkeek.

van een zeer lange juni '70 sessie, waar kwantiteit maar toch vooral kwaliteit zegevierde

AddictedToElvis
Erg goed album, alleen strontvervelend dat na elk nummer nog een paar secondes "I Was Born About Ten Thousand Years Ago" komt.

Father McKenzie
Formidabele Presley is dit! Elvis was back na al die jaren flutfilms en dito muziek...

AddictedToElvis
Dit album heb ik in het begin toch wat onderschat. Elvis brengt hier alle verschillende stijlen van country bij elkaar en zijn stem is hier mooier dan ooit. Persoonlijk vind ik dit zijn beste jaren '70 werk. De ultieme countryplaat!

avatar van thelion
Elvis in Topvorm, na de mindere muziekaleperiode van de jaren 60 is komt Elvis met de albums From Elvis in Memphis (1969) en Back in Memphis (1970) terug in al zijn grootsheid en ook deze Elvis Country is fenomenaal.

Ik ben van meening dat hij eind jaren 60 begin jaren 70 op zijn muziekalehoogte punt was.
Hij had er weer zin in, was zeer goed bij stem en zong met bezieling.
Elvis was bezig met verschillende stijlen Soul, R&B, Rock n Roll, Country en Gospel in deze periode komt het allemaal voorbij en alles klint geweldig en word zeer goed uitgevoerd de instrumentatie is eveneens van een zeer grote klasse.

Voor iedereen die bij Elvis Presley denkt Rock n Roll en slechte film muziek luister de 3 boven genoemde albums eens en je beeld van The King zal nooit meer het zelfde zijn.

sugartummy
hoe hij van country nummers als faded love en washed my hands.. stevige rockers weet te m aken is ongelooflijk. whole lotta shakin.. is in 1 take opgenomen met een voor elvis onbekende gitarist. luister ook eens naar de lange versie van dit nummer, beestachtig goed!

avatar van spinout
Een country plaat van Elvis, waarin toch behoorlijk gerockt wordt. Goede muzikanten, goede nummers, goede arrangementen en een geweldige Elvis leveren een top plaat af. Zijn beste jaren 70 plaat en zeker in een top 5 album lijst van Elvis.

rico24
Prachtig gevarieerd album van de King. Van ballads tot country tot rock and roll.Alles verpakt in bijna 40 minuten Elvis op zijn best.Een plaat om te koesteren.

avatar van fish
Het kwartet It's your baby you rock it, The fool, faded love en I washed my hands, is toch wel ijzersterk. Met name de twee, in mijn ogen, lost singles (hadden als a kant uitgebracht moeten worden maar is niet gebeurd, It's your baby and I washed my hands (die laatste is een heerlijk opzwepend outlaw nummer!).
Sowieso een sterke plaat, met een bezieling.