Immortal Technique - The 3rd World (2008)

Label: Viper

1. Death March (2:57)
  2. That's What It Is (4:34)
  3. Golpe de Estado (4:36)

met Temperamento y Veneno

4. Harlem Renaissance (4:04)
  5. Lick Shot (4:45)

met Crooked I en Chino XL

6. Apocrypha (0:43)
  7. The 3rd World (4:45)
  8. Hollywood Driveby (6:45)

met Psycho Realm en Sick Symphonies

9. Reverse Pimpology (4:30)

met Mojo

10. Open Your Eyes (5:15)
  11. Payback (4:27)

met Diabolic en Ras Kass

12. Adios Uncle Tom (Skit) (0:40)
  13. Stronghold Grip (4:04)

met Poison Pen en Swave Sevah

14. Mistakes (3:25)
  15. Parole [Evil Genius Mix] (4:00)
  16. Crimes of the Heart (8:33)

met Maya Azucena

avatar van Yzzné
Ben benieuwd..

Relax
Ik natuurlijk ook.

avatar van MJ_DA_MAN
Ik heb het gevoel dat dit helemaal niks gaat worden.

avatar van BoordAppel
Beetje veel gastartiesten.

avatar van Conway Twitty
1,5
Is dit wel een regulier album?
Het wordt op veel plekken aangekondigt als een mixtape van Immortal Technique en DJ Green Lantern.

Edit: Er staan trouwens twee versies van Parole op youtube, ik hoop dat dit de echte versie is, die beat is echt goed (maar Technique's lyrics worden minder en minder):

avatar van thomzi50
Wat ik al heb gehoord klonk behoorlijk bagger.

Gekkenhuis
Dit is geen officieel derde album van Technique. Een mixtape achtig geval geloof ik.

avatar van 'State Of Mind'
Dit is WEL een officieel studio album van Immortal Technique, zijn derde officiele studio album; The 3rd World in stores June 24!

Het is een gewoon studio album geproduceerd door DJ Green Lantern.

Dus GEEN mixtape.

avatar van MJ_DA_MAN
Het is eigenlijk gewoon een mixtape, maar omdat IT het interessant wil maken heeft ie er maar een album van gemaakt. Ik zie het iig als een mixtape, gezien het samen met DJ Green Lantern is (die overigens lang niet alles produceert).

avatar van 'State Of Mind'
Ja, dat kan natuurlijk dat je het ziet als een mixtape maar mensen hier zeggen dat het geen officieel album is, dat is het dus wel.

Op Immortal Technique's myspace staat: "The 3rd World" produced by Dj Green Lantern

Dus blijkbaar geeft hij alle credits voor de producties aan DJ Green Lantern. Terwijl Toure "Southpaw" Harris & Chino XL ook hun bijdragen hebben geleverd aan de producties.

Waarom zie jij het eigenlijk als een mixtape, dat vind ik wel interessant om te weten?

avatar van MJ_DA_MAN
Het was in eerste instantie als mixtape aangekondigd (met dezelfde titel en DJ), vandaar. Voor de rest zie mijn vorige bericht.

avatar van MJ_DA_MAN
Lees dit dan ook maar meteen even.

Green Lantern is handling much of the production on the album, which Tech calls an "album/mixtape of all original tracks".

avatar van 'State Of Mind'
ah oke ik begrijp het hij benoemd het ook steeds als album/mixtape evenals op zijn myspace, IT zei ook dat hij eigenlijk bezig was met The Middle Passage en Revolutionary vol. 3 maar dat DJ Green Lantern Southpaw met zoveel nieuw ,materiaal aan kwam zetten dat hij zich er beter bij voelde om dat project eerst af te ronden en dat is dan tot elkaar gevormd tot The 3rd World als ik het goed heb begrepen.

E.Norton
Eindelijk weer eens een Technique plaat na het beluisteren van zijn track the 3rd world heb ik wel een klein beetje mijn twijfels maja..deze man is een en al political en hij maakt opnieuw indruk ermee ieder keer maar weer, het kan maar niet saai worden maar heb wel wat twijfels..ben ook zeeer benieuwd naar Rass Kass op dit album

avatar van 'State Of Mind'
Die track met Rass Kass is ook al gewoon te beluisteren hoor:

Relax
Wauw wat een briljant nummer, Ras Kass komt weer ouderwets perfect, Immortal Technique ook wel.

Die beat is vooral genietne.

avatar van MJ_DA_MAN
Golpe De Estado is toch een oud nummer?

avatar van 'State Of Mind'
Ja, inderdaad man heb hem ook al eerder gehoord daar rapt IT in 't Spaans.

avatar van Oobe

SinX
Is hij al gelekt?

avatar van MJ_DA_MAN
Nee, maar Oobe stemt altijd voor de artiest (en altijd een 5).

Maar buiten dat is Oobe wel iemand die bekend is op diverse undergroundhiphop-blogs en YouTube, dus dat is dan wel weer leuk dat ie hier lid is (ik zie in het profiel dat het een vrouw is, dat zou het nog leuker maken ).

avatar van prodi9y9
ik heb wel op bt junkie, 3th world sampler gevonden, maar ik vind nergens de volledige album...ben benieuwd of t wat word, betwijfel het eigenlijk een beetje, volgens mij heb k nog niet eens gestemd op zijn vorige, moet k me ook maar eerst eens de tijd voor neme:)

Stem weggehaald.

Het lijkt erop dat IT eerst een paar matige tracks, Parole en Dancing with the Devil 2008, gereleased heeft om de hooggespannen verwachtingen enigzins te temperen. Third World en Payback lijken al weer meer op wat we van hem gewend zijn.

Voor een overzicht van de tot nu toe gelekte tracks check het Third World topic in de Immortal Technique hyve.

Social_Mask
Hij klinkt wel wat anders, maar als je luistert naar hoe hij klinkt op de nrs van afgelopen jaren, is dit niet eens zo erg. Ben wel erg benieuwd.

avatar van thomzi50
Dancing with the Devil 2008 was toch niet echt van IT? Was gewoon door een of andere kleuter gemaakt, geloof ik.

Klopt.

E.Norton

thomzi50 schreef:

Zou best eens kunnen..
Hij werd wel gepresenteerd als bonus track van Third World (zie bijvoorbeeld hier) , maar ik zie hem niet terug in de tracklist. Verder is ook het 'officiële' Viper Records kanaal, dat de video op YouTube plaatste, ineens verdwenen.

Klik.

En jullie horen/lezen het: The Middle Passage én Revolutionary Volume 3 komen binnenkort ook uit.