Immortal Technique - The 3rd World (2008)

Label: Viper

1. Death March (2:57)
  2. That's What It Is (4:34)
  3. Golpe de Estado (4:36)

met Temperamento y Veneno

4. Harlem Renaissance (4:04)
  5. Lick Shot (4:45)

met Crooked I en Chino XL

6. Apocrypha (0:43)
  7. The 3rd World (4:45)
  8. Hollywood Driveby (6:45)

met Psycho Realm en Sick Symphonies

9. Reverse Pimpology (4:30)

met Mojo

10. Open Your Eyes (5:15)
  11. Payback (4:27)

met Diabolic en Ras Kass

12. Adios Uncle Tom (Skit) (0:40)
  13. Stronghold Grip (4:04)

met Poison Pen en Swave Sevah

14. Mistakes (3:25)
  15. Parole [Evil Genius Mix] (4:00)
  16. Crimes of the Heart (8:33)

met Maya Azucena

En natuurlijk The Godfather Pt.2 als die ene afperser wordt afgemaakt

avatar van De_Repper
lick shot met Chino & Crooked was echt slecht
verder meot ik de meeste hier gelijk geven het is zwakker dan zijn vorige werk
al moet ik ook zeggen dat ik parole best nog vind mevallen

RealTom schreef:

Ik werd niet blij van wat ik zag
Niet blij van namen als Southpaw, Sick Jacken, Shuko en Bronze Nazareth?

avatar van MJ_DA_MAN
Toch veel beter dan verwacht. Gelukkig flowt IT nog steeds goed, ondanks dat ie wat geforceerder rapt. De producties zijn niet briljant, maar wel gewoon goed bij vlagen. Lick Shot valt qua beat wat tegen, maar Chino komt toch wel ouderwets goed qua flow. Leuke mixtape dus, goed voor een verdiende 3,5*. O.a. Death March en Crimes Of The Hear zijn topnummers.

Van die namen word ik wel blij, maar niet van het resultaat wat ze hebben geleverd. Dat ik die namen zie maakt deze plaat voor mij extra teleurstellend.

Ik heb er eigenlijk geen echte favoriet tussen zitten, misschien komt dat nog als ik vaker luister.

avatar van MJ_DA_MAN
Er is nu ook een versie te vinden zonder Green Lantarn erin, dus zonder zijn typische mixtape-geluiden e.d.

RealTom schreef:
Ok, duidelijk . Buckwild (Stronghold Grip) en Scram Jones (Mistakes) hebben hebben overigens ook geproduceerd.

MJ_DA_MAN schreef:

Wil jij mij helpen vinden?
Ik heb mij namelijk behoorlijk geirriteerd aan de geluiden de laatste dagen.

Crimes Of The Heart is een van mijn favorieten, mooi nummer

E.Norton
Weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken Tech zijn lyrics zijn zozo naar mijn verwachting maja of het nou zo supergoed is zoals zijn revolutionary vol2 payback is toch wel het hoogtepunt ik wacht nog wel even met de cijfer.

minder dan zijn vorige maar toch nog goed.

avatar van hiphopmaster
Doordat er echt een paar hele slechte nummers (Lick Shots, The 3rd World, That's What It Is, Payback, Reverse Pimpology) op staan, (IT-onwaardig) had ik niet door dat er toch wel wat goede opstaan. Alleen hoop ik echt wel dat zijn nieuwe albums beter zijn dan dit.
Pluspunt vind ik dat IT nog steeds lekker rauw klinkt en maatschappij kritisch is gebleven. Combineer dit met de juiste beats en Revolutionary Vol. 3 wordt weer een topper.
Lekkerste tracks zijn: Open Your Eyes, Golpe de Estado, Crimes of the Heart, Mistakes en Death March. 3*

Relax
Geweldig album, Immortal Technique is er duidelijk op vooruit gegaan, ik weet echt niet waarom er zo'n laag gemiddelde moet zijn.

avatar van Conway Twitty
1,5
De grootste val van een artiest na die van Mobb Deep zat ik eerder aan te denken.

Conway Twitty schreef:

Hoezo ? Ik hoor niets negatiefs kwa lyrics...

avatar van Conway Twitty
1,5
Ja maar ik vind de beats veel slapper dan op vorige platen en IT flowt veel minder lekker, bovendien ontbreken uitschieters als Dance With The Devil, Creation & Destruction, Obnoxious, Message & Money etc.

Relax
IT heeft juist een betere flow nu hij op de beat schrijft.
Ik denk juist dat je zijn offbeat flow mist wat hem zo origineel maakte.
Maar natuurlijk heb je gelijk over uitschieters, maar je moet er natuurlijk rekening mee houden dat dit een mixtape album is en geen regulier album waar meer moeite in gestoken word.

mes-one
Rapt hij tegenwoordig op de beat?

Toch maar eens luisteren dan.

Ik vind die geforceerde boosheid in zijn rapstijl ook geen verbetering. Op Revolutionairy Vol. 2 vertelt hij verhalen op rustige beats, bijna spoken word, en voel je de onderhuidse woede.
Nu lijkt die woede meer op een gimmick, net als bij het dozijn andere so-called revolutionary MC's (denk Jedi Mind Tricks).

Volgens mij kun je ook niet je hele leven oprecht boos blijven. Op een gegeven moment ben je te verliefd of te rijk. Wel lastig als iedereen dan boze raps van je blijft verwachten..

avatar van MJ_DA_MAN
Ik vind IT toch malen beter als ie gewoon lekker flowt i.p.v. bijna spoken word rapt.

Jammer van dit album, vooral ten opzichte van Rev 2 klinkt dit echt waardeloos.

In Lick Shots gaat IT wel helemaal los :

Random one cop killa, hip-hop has never been realer
Volume 2 shot up the president like a gorilla
New York police state capital tried to swallow me
Locked me longer than Puerto Rico been a colony
Thirteenth Amendment slavery property
And now they signin rappers that promote their philosophy?
Fuck that, nigga hip-hop is not Republican
That's just the white motherfuckers that own the publishin
And get the fuck out, if you want the foreigners gone
I paint the White House black and park my car on the lawn
Marry a Muslum girl and fuck her five times a day (WHAT?)
Every time right before we shower and pray (HA!)
You damn right the AK, symbolizes Jihad
But a holy war, is a conversation with God
You bitch niggaz misinterpret what you don't understand
Stackin the wrong sign can end up, shootin your man
Shootin each other, shootin your brother
Aimed the gun at the right motherfucker
And leave him colder than the prison in Russia
Or America's white powered structure
Niggaz love to say "Fuck revolution!"
Until the jury comin and move for the prosecution
And them brothers act like a born-again Huey Newton
Forgot about the bullshit music they was producin
But my niggaz aim precisely, through the confusion

avatar van J.M.
IT komt wel weer aardig dope op dit nummers. Tenminste weer een normale flow en niet zoals veel van zijn gastoptredens van de laatste jaren. Goede teksten weer en hij brengt het top, alleen jammer van de matige producties hier en daar en de af en toe mindere nummers.

Stephanoes
Vergeleken met de gemiddelde mixtape is dit een beresterke release, maar in vergelijking met het eerdere werk van Immortal Technique vind ik vooral de teksten erg weinig indruk maken. Lick Shots is een toffe track, evenals Harlem Renaissance en Golpe De Estado, maar verder stelt IT toch teleur. Gelukkig komt hij binnenkort met zowel Revolutionary vol. III als met The Middle Passage. Dan pas kunnen we deze man weer op serieuze releases beoordelen.

avatar van MJ_DA_MAN
Heeft iemand de plaat origineel? Zo ja, klik dan naar de Wiki-link en lees wat er staat bij track # 0.

Best een interessante titel + gastartiesten. Is dat niet ergens op het internet te vinden? (om nou die cd hiervoor aan te schaffen gaat me net wat te ver )

YouTube misschien?

avatar van Backslap
ik vind het echt niet om aan te horen meer echt , ookal flowt tech goed die beats passen niet bij hem vind ik en hij kan beter weer offbeat gaan schrijven want toen klonk het veel beter , maarja ik ga het niet vergelijk met andere mixtapes ofzo ik vind het gewoon een slecht geheel en luister dit album niet graag

oh ja en jammer dat de beat van open your eyes niet gebruikt word om te rapper dor it want die vind ik juist weer bij hem passen

avatar van hiphopisntdead
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit toch een heel goed album vind.
Ik vind zoiezo (bijna) alle beats goed en de teksten zijn ook niet heel slecht, opzich best goed vind ik. Z'n flow vind ik verbetert. Ik vind op dit moment de 2e beat van Hollywood Driveby heel vet, maar dat is iets persoonlijks.

avatar van royals
Ja, in vergelijking met Vol.1 & 2 erg matig maar toch niet geheel slecht. De lyrics gaan toch wel ergens over maar zijn boze toon wordt ik toch wel een beetje zat langzamerhand. Is hij dan nooit tevreden? De algehele producties zijn iets vlakker en er zijn minder uitschieters. Mijn favoriete nummer is toch wel Payback waarin Rass Kass maar weer eens laat horen dat hij uitstekende flow en lyrics heeft. Ik kijk uit naar Revolutionairy Vol.3.