Immortal Technique - The 3rd World (2008)

Label: Viper

1. Death March (2:57)
  2. That's What It Is (4:34)
  3. Golpe de Estado (4:36)

met Temperamento y Veneno

4. Harlem Renaissance (4:04)
  5. Lick Shot (4:45)

met Crooked I en Chino XL

6. Apocrypha (0:43)
  7. The 3rd World (4:45)
  8. Hollywood Driveby (6:45)

met Psycho Realm en Sick Symphonies

9. Reverse Pimpology (4:30)

met Mojo

10. Open Your Eyes (5:15)
  11. Payback (4:27)

met Diabolic en Ras Kass

12. Adios Uncle Tom (Skit) (0:40)
  13. Stronghold Grip (4:04)

met Poison Pen en Swave Sevah

14. Mistakes (3:25)
  15. Parole [Evil Genius Mix] (4:00)
  16. Crimes of the Heart (8:33)

met Maya Azucena

Zeker vet man! kan niet wachten tot 24 Juni

Social_Mask

Dwangbuis
Ik heb Immortal Technique altijd als 'de betere rap' bestempeld, ook al houd ik helemaal niet van het genre. 'k Ga 'm zeker eens beluisteren, denk ik.

Klik.

En jullie horen/lezen het: The Middle Passage én Revolutionary Volume 3 komen binnenkort ook uit.

Dat hebben we vaker gehoord/gelezen

avatar van MJ_DA_MAN
Klopt, maar niet gehoord van IT zelf.

avatar van J.M.
Deze is gelekt volgens mij.

avatar van MJ_DA_MAN
Klopt, wou het net melden . Heb de tracklist inmiddels ook aangepast.

avatar van 'State Of Mind'
checkte net ook even een forum en zag idd ook dat ie gelekt was

avatar van Conway Twitty
1,5
1 keer geluisterd, uitermate slechte indruk.
Geen enkel nummer dat eruit springt in positieve zin en heel veel nummers die in vergelijking met Rev. 1 en 2 zeer inspiratieloos te noemen zijn.

avatar van 'State Of Mind'
Ik vind hem ook tegenvallen, had er meer van verwacht. Maar ik heb wel een paar favorieten:
- Death March
- Crimes Of The Heart

Ik vind het geen waardige opvolger van Revolutionary Vol. 2 jammergenoeg

'State Of Mind' schreef:
Ik vind het geen waardige opvolger van Revolutionary Vol. 2 jammergenoeg
Het is ook niet de opvolger, als je de moeite doet om te lezen hier en daar ontdek je dat dit eigenlijk gewoon een mixtape is.

avatar van 'State Of Mind'
MJ, jij zal het ook nooit eens laten om commentaar te leveren he, over het mixtape/ablum aspect heb ik al een discussie met je gehad een aantal weken geleden en iderdaad het bleek overal betiteld te worden als een album/mixtape. Dus die moeite heb ik wel genomen.

En met de opvolger bedoel ik niet letterlijke opvolger, maar dat dit het eerste stuk offciele muziek is dat we na Revolutionary vol. 2 is uitgebracht. En het wordt nog steeds betiteld als zijn derde officiele album/mixtape. Dus in feite het eerst volgende album na Revolutionary volume 2.

avatar van MJ_DA_MAN
Je moet het ook geen opvolger noemen en dus niet vergelijken met Revolutionary Vol. 2, gezien dat een album is waar veel meer aandacht is aan besteed. Eigenlijk was het dus een mixtape, maar omdat IT al jaren niks meer laat horen brengt ie het toch maar uit als album en dus als een soort zoethoudertje. Deze mixtape/album staat los van Revolutionary Vol. 1 en 2. Bovendien komt er, zoals je ongetwijfeld hebt gelezen, een Revolutionary Vol. 3, dus daar kun je wél echt echt groots van verwachten. Maar ik heb deze plaat nog niet beluistert, dus kan nog geen oordeel geven over de kwaliteit. Maar vrees dat het niet echt goed gaat worden gezien IT zowel qua flow als qua tekst steeds meer achteruit gaat.

avatar van Rhythm & Poetry
1,5
Ga hem zo beluisteren, opvallend dat vandaag 2 grote albums (qua naam) gelekt zijn en gisteren ook. (Vandaag IT & Techn9ne, gisteren Vast Aire en RZA).

Verwacht trouwens niet veel van dit album/mixtape.

Ben ik de enige die Immortal Technique niet zo geweldig vind? Ik heb altijd het idee dat hij die grote woorden in z'n teksten gebruikt zodat hij heel erg slim over komt, maar als je het mij vraagt is hij eerder rasistisch tegen blanke mensen... Hij disst zelfs Jay-Z en 50 Cent om het feit dat die rappers meer blanke fans hebben dan welke andere rapper dan ook.

raffael77
Ook ik vind hem middelmatig. Zijn teksten zijn ok maar waar ik me eigenlijk aan stoor zijn ze producties. Jammer want het verdient beter. Ook vind ik Immortal een beetje op het randje van commerieel zit. De ene keer is hard en de nadere keer komt ie bling blingerig over.

E.Norton
Ben zeer benieuwd !!!

avatar van Rhythm & Poetry
1,5
Na een prachtig openingsnummer dacht ik dat ik mij voorbedachte mening zou kunnen bijstellen. Helaas is dat niet het geval want het eerste nummer is mijn inziens ook meteen de beste van de plaat, daarna volgen een aantal magere nummers met hier en daar nog een lihtpuntje.

avatar van 'State Of Mind'
Die hidden track die na Crimes Of The Heart komt, Rebel Arms is echt vet!

Ik mis een mooi en aangrijpend verhaal zoals die wel op de vorige albums staan.
En er staan gewoon veel matige tracks op. Er zijn er maar weinig die echt een indruk maken, wat vooral te maken heeft met de beats. Ook de teksten vind ik minder, maar dat zou nog kunnen groeien.
De beats vind ik gewoon klote, totaal neit voor mijn oren bedoeld vrees ik. Die beat van het tweede deel van Holiday Driveby vind ik wel dope.

tuktak
deuntjes, deuntjes, ga weg! ik hoor overal dr dre invloeden, maar dan matig uitgewerkt en totaal niet laidback. wat het tot een bizarre niet kloppende luisterervaring maakt.

avatar van MJ_DA_MAN
Wat mis ik deze Immortal Technique .

(zijn beste verse ever, imo)

avatar van 'State Of Mind'
Hij klinkt op die track veel meer ontspannen en minder geforceerd, dat bevalt me wel

Dat is zéker een lekker stukje, absoluut

Dat deze beats wat dre invloeden hebben is niet zo gek als je DJ Green Lantern achter de knoppen zet, met zijn aftermath/shady achtergrond.

Is op deze plaat trouwens alles door hem gedaan, of zit er ook Southpaw werk (of iets anders) bij?

avatar van MJ_DA_MAN
Klik gewoon op de link naar Wiki boven de tracklist, die zit er niet voor niets .

Je merkt duidelijk dat het een verzameling losse tracks is. Vermoedelijk pasten ze niet bij Revolutionary Vol. 3 of Middle Passage, maar waren ze te goed om weg te gooien. Zowel muzikaal als tekstueel is er geen echte lijn in het album te ontdekken. Dit neemt niet weg dat er een aantal geslaagde tracks tussen zit.

Verder is het interessant om Tech over allerlei soorten beats te horen rappen, van het Kanye West-achtige 'Reverse Pimpology' tot het Dr. Dre geïnspireerde 'Crimes of the Heart'. Zijn boodschap blijft steeds goed overkomen, maar uiteindelijk hoor ik hem toch het liefst over duistere underground beats. Hij zou eens met Stoupe the Enemy of Mankind moeten uphooken (o.a. bekend van Jedi Mind Tricks en het 'RIP the Jacker' album van Canibus).

Mijn favoriete Derde Wereld tracks:

Death March
That's What It Is (in eerste instantie saaie beat, maar lekkere vocal samples).
Golpe de Estado (versta er niks van, maar klinkt wel lekker )
The 3rd World
Hollywood Driveby
Reverse Pimpology
Open Your Eyes (lekker verwoorde monoloog + goeie muzikale ondersteuning)
Payback (vooral door de lekkere beat van Bronze Nazareth; lyrics zijn aardig)
Stronghold Grip
Crimes of the Heart + Bonus Track

Ik blijf 'Parole' overigens een matige track vinden, ook in deze Green Lantern versie.

MJ_DA_MAN schreef:
Klopt, maar niet gehoord van IT zelf.

Jawel, stond o.a. op z'n Myspace.
Maar nu, na 3 jaar, is de kans inderdaad groter dat het wel klopt.

MJ_DA_MAN schreef:

Ik werd niet blij van wat ik zag

Relax
Wat is dat nummer met Chino XL slap zeg.

Edit: en wat is dat voor belachelijke gescratch bij iedere nummer ? dan geeft Immortal Technique een lekkere rap.. ineens word het vals terug gedraaid en hoor je het gewoon weer opnieuw..... nieuwe trend om de oren te iriteren ?

Voor het mixtape effect? Om de nummers wat langer te maken? Wie zal het zeggen..

Net als sommigen hier kwam 'Golpe de Estado' ook mij bekend voor. Ben er nu achter waarom. Check 'Black Republican' van Nas maar weer eens.