Journey - Revelation (2008)

Label: Frontiers

1. Never Walk Away (4:19)
  2. Like a Sunshower (4:29)
  3. Change for the Better (5:52)
  4. Wildest Dream (5:02)
  5. Faith in the Heartland (6:58)
  6. After All These Years (4:10)
  7. Where Did I Lose Your Love (5:02)
  8. What I Needed (5:28)
  9. What It Takes to Win (5:23)
  10. Turn Down the World Tonight (4:56)
  11. The Journey (Revelation) (5:25)
  12. Let It Take You Back (4:58)
  13. Only the Young * (4:03)
  14. Don't Stop Believin' * (4:10)
  15. Wheel in the Sky * (4:12)
  16. Faithfully * (4:26)
  17. Any Way You Want It * (3:46)
  18. Who's Crying Now * (7:37)
  19. Separate Ways * (5:27)
  20. Lights * (3:10)
  21. Open Arms * (3:18)
  22. Be Good to Yourself * (3:51)
  23. Stone in Love * (4:25)
totale tijdsduur: 1:02:02 (1:50:27)
avatar van Edwynn
Met jong zul je onervaren bedoelen, denk ik. Ik verwachtte het ook niet maar die Pineda wordt dit jaar 45. Even aangenomen dat ze op de Filipijnen de geboorteregisters gewoon nauwkeurig bijhouden.
Het is nog jong zat natuurlijk maar in het muzikantenvak ben je dan over het algemeen toch een laatbloeier,

Dus....45!?
Zal wel iets met z'n lengte (of gebrek eraan) te maken hebben dat ik me dat nauwelijks voor kan stellen....

avatar van Dream Theater
Inderdaad moeilijk voor te stellen dat hij al 45 is maar dan wel een met een conditie van 30, want die ene keer dat ik ze live zag stond hij praktisch niet stil! Trouwens nog even een tip voor Edwynn en vielip, zoek het album HSAS eens op dit is een fantastisch project van Neal schon met Sammy Hagar, geweldig album!

Dat album heb ik
Geweldig album inderdaad!

avatar van Edwynn
Ken ik niet. Ga ik eens opsnorkelen. Over Neal Schon gesproken: World Play van Soul Sirkus is dan een tip voor jullie. Achter de microfoon Jeff Scott Soto. Die andere gegadigde die om onduidelijke redenen nooit echt Journey bandlid werd:

avatar van vielip
Dat album heb ik ook en inderdaad; ook die is geweldig!!
Hm, ik heb het idee dat er nu een tip van mij moet komen
Eens kijken....Neal Schon heeft ook ooit een album gemaakt met de band 'Hardline' en dat heet 'Double eclipse'. Als je van Journey houdt dan moet dat album je zéker bevallen!

avatar van Dream Theater
Dat wordt nog veel Neal Schon luisteren hahahaha en ik heb al zoveel te luisteren, tijd tekort.

avatar van steve harris
Edwynn schreef:
ik ben gek op zulke laatbloeiers laat ze maar komen, ik ben vooral liefhebber van de laatste 2 journeyplaten, super pineda met schon wat een combi !!

avatar van Metalhead99
Wat een heerlijk album is dit! Arnel Pineda zorgt inderdaad voor een Revelation. Journey heeft al lang niet meer zo hard geklonken als op dit album (zo zit het nummer Wildest Dream erg dicht tegen de Hard Rock aan), maar er is ook ruimte gemaakt voor een aantal mooie ballads, zoals After All These Years.
Neal Schon laat ook nog wat mooi gitaarwerk horen op het instrumentale The Journey (Revelation).
De heropgenomen klassiekers klinken ook erg goed. Pineda's stemgeluid ligt dicht tegen dat van Steve Perry aan, maar nergens voelt het aan alsof hij de man zijn stem probeert te kopiëren.
Een waardige nieuwe zanger van Journey. Ook live lijkt hij aan de hand van de bonus DVD goed uit de verf te komen (de DVD/Blu-ray Live in Manila is trouwens completer (meer nummers) en minstens net zo mooi).
Zo jammer dat ze niet met hun tour met Whitesnake in Nederland komen. Het dichtstbijzijnde optreden is zo'n 1000 kilometer van mijn woonplaats verwijderd (vind ik toch iets te ver).
Ik hoop dat ze ooit nog eens in Nederland zullen komen, want dit moet live een waar feest zijn.

@Metalhead Journey live aan het werk gezien in de HM hal in 2010. Inderdaad en topzanger met een topgitarist in de gelederen. Dat kwam er die avond dan ook helmaal uit!!

avatar van Them
Where Did I Lose Your Love moet toch wel een van de beste zanglijnen hebben in een AOR-track. Fenomenaal!