Rammstein - Sehnsucht (1997)

Duitsland

7. Spiel mit Mir (4:45)
  8. Klavier (4:22)
  9. Alter Mann (4:22)
  10. Eifersucht (3:35)
  11. Kuss Mich (Fellfrosch) (3:30)
  12. Engel [English Version] * (3:57)
  13. Du Hast [English Version] * (4:25)
avatar van kappeuter
Du hast vind ik het absolute hoogtepunt van deze verder niet zo denderende plaat.

avatar van BoordAppel
Heerlijk simpel beukwerk. Veel meer valt er niet over te zeggen. Ik vind het wel leuk.

avatar van kappeuter
Ik vind Rammstein heerlijk simpel beukwerk ja, om het cru te zeggen. Maar deze plaat vind ik toch echt een van de mindere. Nog steeds wel goed, dus 3,5*.

avatar van Chainsaw
De nummers van Rammstein zijn leuk om één of twee keer te horen. Ik vind dat de nummers niet leuk blijven als je ze te vaak hoort. Maar Rammstein is inderdaad erg goed in het creëeren van simpel beukwerk ...

avatar van Leeuw
Engel is zeker ook een hoogtepunt op deze cd.

avatar van HammerHead
Ik denk dat ik dan toch voor Bestrafe Mich en Eifersucht ga.

Ik vind Rammstein alles behalve simpel beukwerk, maar dat even terzijde!

Hier staan wederom toppers op als 'Klavier', 'Du Hast', 'Bück Dich', 'Tier', 'Sehnsucht', 'Spiel mit Mir' en de rest van het hele album! Stuk voor stuk echte meezingers, met teksten waar je u tegen zegt!
Sommige teksten zijn inderdaad simpel, maar wat heeft Till toch z'n best gedaan met het schrijven van de teksten. Ik ken weinig andere bands waarvan ELK nummer dat ze gemaakt hebben 2 betekenissen heeft, elke zin... Knap hoor!

avatar van Facedown
Volgens mij is deze plaat, die inderdaad gewoon beukwerk is, de beste van de 4 (live niet bijgerekend).

Ik hou van deze liedjes met strofes die bestaan uit keyboards en beetje drums. De refreinen zijn dan weer echt industrieel gitaarwerk. HEERLIJK!

Ik vind Sehnsucht ook de beste. Vooral de eerste paar nummers vallen bij mij wel goed.
5 sterren

avatar van ravenstein
Simpel maar efficient beukwerk, over the top duitstalige vocalen, dubbelzinninge teksten en bovenal lekker stevige gitaren.
Zeer lekker als tussendoortje...

Verschrikkelijk.

De Australische versie van Sehnsucht eindigt met de Depeche Mode cover "Stripped".
Ondanks dat het even wennen is om Till in het Engels te horen zingen,en ondanks dat diezelfde Till vergeleken met Dave Gahan af en toe wel erg naar Koekiemonster neigt,blijft dit een van mijn favoriete Rammstein-tracks.
Heerlijk meeslepend en bombastisch.

avatar van Eddie
Heerlijke beuk plaat voor in de auto!

avatar van Eddie
Net weer ff op gezet, ik kan het dan niet laten om beetje bij beetje de volume knop steeds verder los te draaien, wat een geniale beukers staan hier op en dan vooral Du Hast en Buck Dich, ik verhoog naar 4*

avatar van animalkrullie
Goed album.
Lekkere heavy metal
Zelfs duits kan aardig zijn (taal wel te verstaan)

avatar van Splinter
Sehnsucht is voor mij de beste rammstein plaat. Heb hem net weer effe uit de kast getrokken en ik kan het niet laten om mijn hoofd stil te houden.

Sehnsucht, Bestrafe Mich, Bück Dich zijn echte rockers
Spiel Mit Mir en Klavier zijn erg mooi geschreven.

Du Hast, juist de grootste hit van Rammstein, vind ik dan weer niks.

Ik vind het ook knap dat een duitse band zo veel internationale invloed heeft.

avatar van Ralph_Mennes
Geweldige plaat van Rammstein, net zoals alle albums, goeie industrial beuknummers. Voor de echte tanzmetalfan: 4!

avatar van Ali Chemicali
Ik vind dit het baste album van Rammstein. Vooral Engel vind ik heerlijk voro de afwisseling. Ben je de hele tijd metal aant luisteren komt er een relatief rustig nummer lang. Heerlijke afwisselingen 4*

avatar van Splinter
ik zie dat ik 5 sterren heb weggegeven, misschien iets te veel daarom verlaag ik hem ook naar 4 sterren.

Engel live vind ik nog altijd machtig.
Jammer dat ze het niet gespeeld hebben in Antwerpen op hun reise reise tournee. Voor de rest is deze cd de zwakste van allemaal.

Een geweldige band is het niet, maar om mee te beginnen als jongentje van 13/14 is het bijzonder leuk, vooral schitterend dat de eerste 5 nummers dezelfde melodie bevatten en toch blijven ze schitterend.

Relax
Boch schreef:

Ehm nee, onzin.
Mischien heeft me vader toevallig niet dit album maar de andere wel.
En hij is zeker geen 13/14 anders was ik er nu niet hier.
Hij vind het topmuziek, omdat het niet te technisch is en gewoon met rock gitaren enzo's, wat ouderwetser.
En de zanger heeft een goede stem hiervoor.

avatar van Sanderzzz
Ik heb al een paar illegale liedjes van Rammstein. Toen dacht ik bij mezelf, ik ga eens een album kopen van de groep en ik heb voor sehnsucht gekozen.

Het eerste nummer (Sehnsucht) is werkelijk fenomenaal en genietbaar. De schreeuw (YOOOHOOO) en de tekst blijven werkelijk in je kop zitten. Ook heeft het lied een swingende beat. Engel is ook al zo een liedje. Dat fluitje Gruss Gott, wat blijft dat hangen in je hoofd !! Engel is één van mijn favo nummers van Rammstein. Daarna komt Tier, ook wel een geinig en leuk nummer met veel beukwerk. Bestrafe Mich is één van de rustige nummers, maar ook wel zeer goed en mooi gezongen !! De zanger van Rammstein ( Till dacht ik) heeft werkelijk een zeer lange adem (doch gibt er nur dem
den er auch lieeeeeeebt). Over du hast ga ik kort zijn : een toppertje. Bück dich is ook al zo een beuk liedje, echt fenomenaal en erg leuk. De tekst zit vol met seksistische praat . Spiel Mit Mir is niet mijn favoriet, maar is wel leuk om naar te luisteren. Klavier is dan weer mooi geschreven maar niets voor mij en boeit me niet. Alter Mann heeft echt een meeneuriënd refrein !! Eifersucht is een leuk lied, maar is steeds hetzelfde, er staan betere op dit album.
Küss mich is een geweldige afsluiter met een leuke tekst, goeie beat en prachtig scheur en beukwerk.

Sehnsucht is mijn eerste album en zeker niet mijn laatste.
De eerste zes liedjes zijn werkelijk prachtig !! en de afsluiter Küss Mich is ook geweldig. Klavier, Speil mit mir en eifersucht zijn volgens mij wel de mindere nummers van dit album.

Dus daarom : 4 sterren

eda
dit is een klassieker, ik vind dit de beste Rammstein cd tot nu toe. Beste nummers: Sehnsucht en Alter Mann. "minste"nummer Kuss mich. 4 sterren

Een goed vervolg op hun 1e album. Mooie CD.

Ik snap eerlijk gezegd niet, dat mensen het "scheur en beuk werK" vinden.. maar dat kan aan mij liggen.

avatar van sinterklaas
Ik heb hem al bijna 10 jaar in bezit en vroeger vond ik hem geweldig. Nu weet ik het wel.

Maar desondanks een 3,5

avatar van Ploppesteksel
7 vd 11 nummers zijn echt zalege boenk-Rammstein-platen:D de andere 4 zijn niet allemaal zo 'boenk' maar welle alle4 nog zeer sterk. dikke 4,5.

avatar van orbit
Boenk?

Ik vind dit een zeer ongeslaagde poging de metalschlager van de rammstein boys een electronisch tintje te geven door verschrikkelijk gedateerde bliepjes en piepjes hier en daar. Daardoor is deze plaat haast niet door te komen, op Du Hast na (met evenzo goed vervelende geluidjes, maar geniale tekst!) en Spiel Mit Mir.
Eén van de zwakste platen van der mannschaft.

avatar van Ploppesteksel
orbit schreef:
Boenk?

Eén van de zwakste platen van der mannschaft.

"boenk".

Ik vind dit juist een heel goede plaat, met van die echte Rammstein-nummers zoals ik ze graag heb:
Laichzeit, Wollt ihr das bett in flammen sehen? & Der Meister zijn daar ook (volgens mij) goede voorbeelden van. Je zegt ook nog 1 van de zwakste.. welke vind jij dan sterk & welk is de zwakste? Ik kan ze allemaal hebben, misschien zal dat nog veranderen, maar momenteel ben ik nog geen beu.

avatar van orbit
Mutter en Herzeleid vind ik erg sterk, de rest is al minder. Reise reise was wel aardig, maar had al teveel zwakkere broeders en Rosenrot vind ik ook zwak. Deze vind ik dus ook zwak.