Hans Zimmer and James Newton Howard - The Dark Knight (2008)

Duitsland / Verenigde Staten
Score
Label: Warner Bros.

1. Why So Serious? (9:14)
  2. I'm Not a Hero (6:34)
  3. Harvey Two-Face (6:16)
  4. Aggressive Expansion (4:35)
  5. Always a Catch (1:39)
  6. Blood on My Hands (2:16)
  7. A Little Push (2:42)
  8. Like a Dog Chasing Cars (5:02)
  9. I Am the Batman (1:59)
  10. And I Thought My Jokes Were Bad (2:28)
  11. Agent of Chaos (6:55)
  12. Introduce a Little Anarchy (3:42)
  13. Watch the World Burn (3:47)
  14. A Dark Knight (16:15)
  15. Bank Robbery (Prologue) * (5:23)
  16. Buyer Beware * (2:55)
  17. Halfway to Hong Kong * (3:43)
  18. Decent Men in an Indecent Time * (2:50)
  19. You're Gonna Love Me * (4:51)
  20. Chance * (3:33)
  21. You Complete Me * (4:50)
  22. The Ferrries * (9:56)
  23. We Are Tonight's Entertainment * (5:37)
  24. A Watchful Guardian * (6:45)
  25. Why So Serious? [The Crystal Method Remix] * (5:30)
  26. Poor Choice of Words [Paul van Dyk Remix] * (6:14)
  27. Gunpowder and Gasoline [Mel Wesson Remix] * (4:33)
  28. Rory's First Kiss [Ryeland Allison Remix] * (6:03)
totale tijdsduur: 1:13:24 (2:26:07)
avatar van HANSZIMMER
Dit is denk ik een van de beste (miss wel de beste) soundtrack van Zimmer. zo een meeslepende actiemuziek prachtig uitgewerkt. I'm not a hero and Like dogs chasing cars vind ik de beste numers van de cd. Hoewel A dark knight en Harvey Dent ook prachtig zijn. Tis gewoon een poarl om nara te luisteren. En de cd is idd beter dan te veel. Veel mooie stukken muziek die amper in de film zitten... Spijtig

avatar van JohnWilliams
HANSZIMMER schreef:

Harvey Dent is niet van Zimmer, die schreef James N. Howard.
Ze schreven beide dit album, dus zeker niet Howard vergeten

avatar van HANSZIMMER
Oke daar heb je idd een mega punt. Sorry. Hij wordt zo al vaak genoeg vergeten. Zijn invloed op het laatste nummer A dark knight maakt het daar ook af. Spijtig alleen da we het theamtje van Eptesicus uit batman begins hier zo weinig terug horen

'A Watchful Guardian' is zonder enige twijfel m'n favoriete nummer van de complete The Dark Knight score. Geweldige muziek van Hans Zimmer! Het blijft m'n favoriete artiest. Bij dit nummer mag ook voor de stoere jongens onder ons best een traantje weggepinkt worden. Het nummer werkt fantastisch van climax naar climax.

Eveneens vind ik het nummer 'A Dark Knight' ook erg mooi en dan vooral het begin. In dit nummer is ook duidelijk te merken dat Hans Zimmer bepaalde invloeden heeft gebruikt van 'Chevaliers de Sangreal' uit z'n eerdere alpen The Da Vinci Code.

Naast deze twee uitblinkers is het verder een prima score. 4 sterren in totaal, maar voor de bovengenoemde twee nummers absoluut 5 sterren. Jammer dat ik niet per nummer beoordelen kan.

busta_x
Aparte stijl, weet niet precies wat ik ervan moet denken, van opbouw naar rustig, van rustig naar suspense en van suspense naar rustig etc.
Sommige overgangen komen ook wat abrupt over, schrok me soms kapot met bepaalde overgangen en geluiden, als je de score beluisterd via een microfoon snap je wat ik bedoel.
Prima voor in de film, als solitair soundtrack vind ik het niet echt geschikt.

avatar van HANSZIMMER
Niet zo een verwonderlijke reactie. Velen spreken hier van geluid, andere noemen dit één van de beste soundtracks ooit gemaakt. Ik kan best verstaan dat het in het begin wat wennen is aan deze soundtrack. Ik heb er zelf toch wel veel keer naar moeten luisteren tegen dat ik de schoonheid ervan inzag. Nu staat deze samen met Batman Begins op nummer 2 in mijn top 10

avatar van x-sense-x
zoals je ziet op mn avatar is er een speciale uitgave van , een mooie fotoboek met 2 cd's

avatar van thomzi50
Dit soort filmpjes is toch wel jammer, zeker bij Zimmer kom je zulke gelijkenissen regelmatig tegen als je je in zijn oeuvre verdiept.

avatar van JohnWilliams
Zimmer blijft wel origineel maar de laatste tijd heeft hij hier wel een handje van ... jammer

avatar van tbouwh
A Dark Knight, 16 minuten genieten !

Let op vinylliefhebbers: er is een officiële re-release van dit album op 2x 180 grams vinyl. Ik heb 'm inmiddels en het klinkt werkelijk in één woord subliem.

avatar van John Self
Ik zag een paar weken geleden het volledige Coachella concert van Zimmer. De Dark Knight versie die het orkest daar deed was heel erg goed en iets afwijkend in arrangement van de Praag versie. Helaas is die offline gehaald. Daarom voor alle liefhebbers de Praag live versie. https://www.youtube.com/watch?v=xjJnWuA7-ps

Nadat de prijs was gezakt heb ik bij Plato Utrecht toch The Dark Knight op Joker Inspired Neon Green & Violet Splatter Vinyl gekocht. Dat ziet er echt fantastisch mooi uit en klinkt ook erg goed.