Nas - I Am (1999)

Alternatieve titel: I Am...The Autobiography

Label: Columbia

1. Album Intro (2:51)
  2. NY State of Mind Pt. II (3:36)
  3. Hate Me Now (4:44)

met Puff Daddy

4. Small World (4:45)
  5. Favor for a Favor (4:07)

met Scarface

6. We Will Survive (5:00)
  7. Ghetto Prisoners (4:01)
  8. You Won't See Me Tonight (4:23)

met Aaliyah

9. I Want to Talk to You (4:36)
  10. Dr. Knockboot (2:25)
  11. Life Is What You Make It (4:05)

met DMX

12. Big Things (3:40)
  13. Nas Is Like (3:57)
  14. K-I-SS-I-N-G (4:16)
  15. Money Is My Bitch (4:03)
  16. Undying Love (4:45)
- I Want To Talk To You
- Small World
- We Will Survive
- Ghetto Prisoners

Stuk voor stuk hele goede tracks. Er staan wel een paar mindere nummers op (als je kijkt vanuit commerciëel standpunt) zoals Hate Me Now, Money Is My Bitch (lekkere beat trouwens) en K-I-S-S-I-N-G...

Maar zo slecht zijn die tracks nou ook weer niet, ik heb wel slechtere muziek gehoord. Gewoon een sterk album van een gewaardeerde artiest.

en Dr. Knockboot ?

avatar van Flipm0de
Zonde dat dit album grotendeels al was gelekt, waardoor dit album gerushed werd en een aantal toptracks er niet meer op kwamen.

Als je de slechte tracks van dit album had vervangen met de tracks van het Originele I Am... (de tracks die op The Lost Tapes[/i[ terecht kwamen) had dit album van hetzelfde niveau geweest als [i]It Was Written. Nu is het album gerushed en dit is de kwaliteit niet ten goede gekomen.

Toch staan hier wel een aantal heerlijke typische Nas tracks op. [i]Nas Is Like, Undying Love, NY State of Mind II, Favor for a Favor[/i[ en ook de track met DMX kan er mee door. De rest is ver onder zijn niveau...

Chriss
83Utreg! schreef:
Verreweg het beste album van Nas. .

ook al is dit jouw mening, kom op zeg

En wie ben jij dan wel?

avatar van jordkaka
Jammer dat K-I-S-S-I-N-G er op staat, voor de rest kan ik eigenlijk geen slecht nummer bekennen, heerlijk.

avatar van Willemsb
Fuck them haters, ik vind het het een heerlijk album.

avatar van ThingMan
Heerlijk album van Nas. Undying Love vind ik geweldig.

baronpils
tof album! Nas is Like is echt lekker!

avatar van Jar0on
Heerlijk album, aantal mindere nummers maar de meerderheid is heerlijk! vind zelf NY State of Mind 2 echt underrated, hoor er nooit iets over, maar zal vast aan mij liggen

avatar van Illmaticly Ill
Bij de eerste luisterbeurten klonk dit nog vrij goed, maar iedere keer werd het slechter, helaas. Er staan nogal wat fillers op die ook nog eens best commerciëel zijn (Hate me now, You won't see me tonight etc. ). Toch staan er ook een hoop lekkere nummers op, te weten:
- NY State Of Mind Pt. 2
- Small World
- Favor For A Favor
- We Will Survive
- Life Is What You Make It
- Nas Is Like (één van de beste Nas-tracks aller tijden)
- Undying Love (storytelling op z'n best)

Maar ja de meeste andere nummers, die ik als fillers beschouw, zijn niet echt zo slecht dat ik ze meteen zou skippen (uitgezonderd Hate Me Now). Dus zo slecht is het ook weer niet. En er staan ook 7 goede nummers op met als echte topnummers Nas Is Like, Undying Love en het ondergewaardeerde NY State Of Mind Pt. 2. Dus ik ga dit niet al te laag beoordelen en geef het 3,5*.

avatar van He$$el_01
Nas Is Like

Illmatic is duidelijk zijn beste album, maar voor mij is Nas is Like toch echt wel zijn beste nummer. Die beat.

avatar van Nr.4
Wisselvallig album. Na een sterk begin vooral een aantal karige producties. Nas Is Like is dan weer een van m'n favoriete Nas tracks en Hate Me Now heb ik altijd erg tof gevonden.

avatar van Shelter
Ik vind dit een van de minste van Nas, maar de goede nummers zijn wel dusdanig goed dat het gemiddlede omhoog gaat. Iets wat Nastradamus niet had.
De eerste 3 nummers skip ik meestal meeteen, voroal Hate Me Now is echt ondergemiddeld.
Dat refrein heeft me toch een triest niveau de hele productie ook ondermaats.

Favor for a Favor vind ik erg nice, ik vind de combinatie Scarface-Nas altijd goed klinken omdat de stemmen zo verschillend zijn. Nas is Like is een klassieker!
Die andere tracks zijn wel ok.

Gucci-Mane
Nas is like , Hate me now , life is what you makin it zijn totale hits en bangers.

Het album is leuk en aardig. Ik mag het album wel , goede zet van Nas.

avatar van bennerd
Waarom wordt Favor for a Favor zo weinig genoemd? Scarface is briljant op die track. Nas evenzeer. Fantastisch nummer.