Crosby, Stills, Nash & Young - Déjà Vu Live (2008)

Label: Warner Bros.

1. What Are Their Names? (2:28)
  2. Living with War Piano 1 (3:25)
  3. After the Garden (3:41)
  4. Military Madness (4:02)
  5. Let's Impeach the President (5:43)
  6. Déjà Vu (7:15)
  7. Shock & Awe (5:08)
  8. Families (2:58)
  9. Wooden Ships (8:18)
  10. Looking for a Leader (3:55)
  11. For What It's Worth (4:50)
  12. Living with War (5:24)
  13. Roger and Out (5:37)
  14. Find the Cost of Freedom (3:55)
  15. Teach Your Children (3:20)
  16. Living with War Piano Close (3:01)
avatar van Cygnus
Ik vind die titel helemaal niet misleidend, 1 blik op de tracklist en je ziet dat er geen sprake is van een integrale live-uitvoering van Deja Vu. Ik vind de titel juist wel mooi gekozen, ten tijde van Deja Vu oorlog, nu nog steeds oorlog.

Wat me een deze release tegenstaat, is de overdreven manier waarop de vier heren laten weten dat ze tegen Bush en de oorlog in Irak zijn. Niet dat ik daar wel positief tegenover sta, maar ik heb het helemaal gehad met die 'Rock against Bush'.

Dan over de muziek. Als je ziet uit welk repertoire Crosby, Stills, Nash & Young kunnen putten, is deze tracklist gewoon een tegenvaller. Het saaie Living With War-album is het best vertegenwoordigd op deze liveplaat en die uitvoeringen zijn niks beter dan op plaat. En de klassiekers die CSNY op deze plaat laten horen, klinken flauw en inspiratieloos. Wat deze groep ooit zo geweldig maakte, de prachtige samensang waardoor hun mooie nummers naar een nog hoger plan werden getild, die mis ik op deze plaat, De magie tussen deze vier heren, die op '4 Way Street' wél aanwezig was, is gewoon weg.