dEUS - No More Loud Music (2001)

Alternatieve titel: The Singles

Belgiƫ
Label: Island

1. Suds & Soda (5:18)
  2. Via (4:11)
  3. Hotellounge (Be the Death of Me) (6:27)
  4. Theme from Turnpike (5:46)
  5. Little Arithmetics (4:30)
  6. Roses (4:54)
  7. Fell Off the Floor, Man (5:16)
  8. Instant Street (6:15)
  9. Sister Dew (5:33)
  10. The Ideal Crash (4:57)
  11. Nothing Really Ends (5:29)
MindRuler
Ik ben geen groot dEUS-fan maar heb mij deze best of toch maar aangeschaft vanwege jeugdsentiment. Met de nieuwe dEUS (architect-toestanden en zo) heb ik echter weinig.
Mooie verzamelaar.

avatar van Arrie
Kaaasgaaf schreef:

Wat is het verschil tussen de Nothing Really Ends van deze verzamelaar en de versie op Pocket Revolution?

Da's een goede vraag. Als er een verschil is, is het minimaal. Ik heb nu zowel dit album als Pocket Revolution in bezit, en heb de twee versies eens vergeleken, maar ik ben er ook nog niet achter... Wat subtiele dingetjes die net anders zouden kunnen zijn. Maar je hoeft het niet voor de andere versie te doen, dit album kopen, want het is niet bepaald een heel andere versie.

Waar ik wel achterkwam, is dat er een remixversie van The Ideal Crash opstaat. Ik heb de tracklist maar aangepast. Kost ze ook meteen een halve punt, ik had liever gewoon de normale versie gezien. Ik vond de verzamelaar namelijk al matig samengesteld (maar 10 nummer?!), maar gaf het nog 4,5* voor de kwaliteit. Dat ze er dan ook nog een remix op zetten, is de aanzet om het toch maar 4* te geven.

avatar van Zandkuiken
Remix? Op mijn exemplaar staat gewoon de albumversie van The Ideal Crash...

avatar van Arrie
Hmm, dat is heel raar. Het staat bij mij niet op het hoesje aangegeven, maar als ik hem op de computer afspeel staat er dus die remix aangegeven achter de naam, en het klinkt ook anders dan de albumversie. Blijkbaar zijn er meerdere versies?

Edit: heb het maar weer terugveranderd. Eerst maar eens uitzoeken hoe dit zit.

avatar van kobe bryant fan
Zeer sterke verzamelaar!
Misschien wat weinig, maar alles wat er wel opstaat is van een zeer hoog niveau.
dEUS!