dEUS - No More Loud Music (2001)

Alternatieve titel: The Singles

Belgiƫ
Label: Island

1. Suds & Soda (5:18)
  2. Via (4:11)
  3. Hotellounge (Be the Death of Me) (6:27)
  4. Theme from Turnpike (5:46)
  5. Little Arithmetics (4:30)
  6. Roses (4:54)
  7. Fell Off the Floor, Man (5:16)
  8. Instant Street (6:15)
  9. Sister Dew (5:33)
  10. The Ideal Crash (4:57)
  11. Nothing Really Ends (5:29)
jellorum schreef:
de singles ja, maar niet de beste nummers, nutteloze uitgave
jammer, ik vind trouwens Pocket Revolution de minste song bij deze

Pocket Revolution staat hier helemaal niet op

avatar van jellorum
Pocket Revolution staat hier helemaal niet op [/quote]

ik bedoelde natuurlijk, Nothing Really Ends

Feeder
jellorum schreef:
ik bedoelde natuurlijk, Nothing Really Ends

Dat is misschien wel de minste maar dat zegt dan wel genoeg over het torenhoge niveau van deze verzamelaar. Toch een leuk hebbeding.

Hmm, ik vind dat juist een van hun beste nummers. De dEUS-gekte is nog steeds aanwezig, maar een stuk subtieler verpakt.

Feeder
herman schreef:

Dat vind ik ook

Al kan dat natuurlijk te wijten zijn aan het feit dat ik deze versie eerst kende.

Ik weet nog dat ik een mp3 had van de eerste keer dat Nothing Really Ends op de radio kwam. Ik geloof dat ik de aankondiging van de Studio Brussel-dame ook wel tientallen keren heb gehoord.

avatar van Zandkuiken
Nu Nothing Really Ends ook op Pocket Revolution te vinden is, wordt deze verzamelaar toch een beetje overbodig voor de dEUS-fan. Bovendien staat het fantastische Zea er dan nog eens niet op. Uiteraard is dit een erge goede introductie tot de Antwerpse supergroep (ik heb ze ook leren kennen via deze CD), maar ik had toch liever het plan zien doorgaan om een box te maken met daarin alle singles.
Ik vind het erg moeilijk om deze No More Loud Music te beoordelen: weliswaar staan er uitsluitend prachtige nummers op, maar dit album biedt uiteindelijk geen enkele meerwaarde.

EVANSHEWSON
Een klein uurtje dEUS is natuurlijk wat kort om alles samen te vatten van deze hoogst originele band.

Maar het is wel een ideale instapper.
Daarvoor hulde : *****

avatar van Kaaasgaaf
herman schreef:
Vind deze versie ook nog mooier dan de versie op Pocket Revolution.

Misschien een stomme vraag, maar wat is precies het verschil?
Ik heb deze verzamelaar nooit aangeschaft, want leek me overbodig aangezien ik alle albums in de kast heb staan.
Ging er altijd vanuit dat de Nothing Really Ends op deze verzamelaar precies dezelfde is als op PR.

avatar van Ploppesteksel
0,5 ? Waarom ? Vind je dit zo'n klotemuziek ?

avatar van Flammazine
0.5 geven op basis van het feit dat alle nummers al op cd verschenen zijn vind ik wel wat té. ikzelf heb buiten PR geen enkele plaat van dEUS dus deze verzamelaar was een godsgeschenk! ik blijf er wel bij dat de eerste twee nummers me koppijn bezorgen maar toch,een godsgeschenk.

avatar van Pinsnider
Hmmm, van Suds & Soda gaat mijn koppijn juist weer over...
En 0,5 sterren...tsja.... Ik geef 10x meer vanwege de sublieme verzameling liedjes!!

avatar van ZERO
Flammazine schreef:

Buiten PR geen enkele? Dan heb je één redelijk goede plaat in huis, maar mis je 3 meesterwerken...

avatar van SirNoodle
Ik vind het altijd moeilijk om verzamelaars te beoordelen. Bij groepen die ik weinig tot niet ken ga ik automatisch hoger beoordelen, want dan zijn songs enkel bekend op die verzamelaar.

bij groepen die ik goed ken beoordeel ik verzamelaars echter eerder op hun toegevoegde waarde (aangezien ik de muziek ken vanop andere albums):
- hele package (lay-out, hoesteksten enz)
- tracklist en redenen erachter
- de hoeveelste best of het al is
- speciale tracks, remixen, enz

Als ik dan deze van dEUS bekijk, dan is het typisch zo'n 'tijd voor een verzamelaar, jongens' geval. Niks speciaals, niks extra's, enkel singles, dan nog de eerste single 'zEA' vergeten... de muziek blijft goed, maar dus maar 2 sterren voor deze goedkope inspanning.

Een ideale dEUS verzamelaar zou:
- zeker zEA hebben
- ook dat nummer van heel in het begin van op humo's rock rally
- wat live-versies, want die zijn bij hen vaak afwijkend van het origineel
- bvb de Peter Vermeersch versie van 'roses' ipv de albumversie
- een extra cdtje met b-sides enz
- my sister is my clock niet volledig links laten liggen
- meer muziek !!!

avatar van Pinsnider
Zea is inderdaad wel de allergrootste afwezige... En inderdaad een wat obscuurder nummer als "you can't deny what you liked as a child" (of zoiets), zou kwalitatief ook niet misstaan en voegt iets toe...
Ik kan me wel vinden in het verhaal van Heer Noodle, maar blijf bij mijn 5* voor de kwaliteit van het geleverde...

avatar van Kaaasgaaf
Ok, 0.5 is inderdaad wat laag dus ik verhoog het naar een 2.
En dat terwijl ik alle nummers op deze verzamelaar minstens een 5 waard vind! Ik ben een groot dEUS-fan.
Maar de redenen om deze verzamelaar als geheel toch nier meer te geven dan een 2 zijn reeds door SirNoodle heel mooi verwoord.
Maar kan iemand misschien nog antwoord op mijn vraag geven?
Wat is het verschil tussen de Nothing Really Ends van deze verzamelaar en de versie op Pocket Revolution?
Ben er namelijk altijd vanuit gegaan dat het precies dezelfde versie was, maar hier beweren mensen iets anders.

avatar van meyer
Ik weet dat er 2 versies waren toen het nummer uitkwam, één versie waarin geen vrouwenstemmen voorkwamen en kort erna een andere versie waarin wel vrouwenstemmen voorkwamen, ook stopte die ene versie vroeger dan de andere (outfaden). Maar volgens mij staat de versie met vrouwenstemmen op dit album en op pocket revolution.

avatar van Chungking
Zandkuiken schreef:

Exactly. Een beetje een overbodige verzamelaar. dEUS vind ik ook echt wel een groep waar je de CD's in zijn geheel moet beluisteren, omdat elke CD toch in een andere sfeer baadt. Deze verzamelaar is aardig, maar om hun werk echt te leren kennen kan je gewoon best beginnen met de eerste drie CD's.

Dwangbuis
Ik wilde voor de volle veeg gaan, aangezien ik deze echt áltijd kan spelen en in één ruk door. Bij nader inzien mis ik toch wel wat rarities en zulks. Ik neem de argumenten van SirNoodle over, maar niet z'n score.

avatar van krosnicky
dit is een zeer mooi album met het prachtige suds and soda

avatar van barrett
Dit is een zeer mooie verzameling van hits, heeft wel niet onmiddelijk een compleet beeld van deze band, want deze was zeker in het begin meer eclectisch dan deze verzamelaar zou doen denken.

avatar van My Addiction
Deus: altijd al gedacht van hmm dat is vreemde muziek dat mij niet zal aanspreken. Nu het blijft toch vreemde muziek maar het spreekt mij erg aan. Alle liedjes vind ik erg mooi en mooie opbouw altijd naar het einde toe. Behalve 'theme from turnpike' dat vind ik echt een vreeeemd nummer. Zal nog een paar luisterbeurten nodig hebben eer ik dat nummer gewoon word. En ze moeten toch wel iets van drugs gepakt hebben als ze 'fell of the floor, man' maakten, kan niet anders gewoon.

avatar van VictorJan
Dit was destijds mijn eerste kennismaking met dEUS, ondertussen toch al zo'n 4 jaar geleden. Geen gemakkelijke muziek als twaalfjarige, desondanks heb ik deze echt platgedraaid.

avatar van barrett
VictorJan schreef:

Zo wordt je tenminste volwassen in de muziek ... Weg met puddle of mudds en Nickelbacks

barrett schreef:

Klopt als een bus... nadat ik deze een tiental keer had opgezet ebde mijn interesse voor Linkin Park recht-evenredig weg

avatar van stef212
VictorJan schreef:

Was jij op je 11 geïnteresseerd door Linkin Park? Toen was ik bezig met U2 op belachelijke wijze te adoreren. Ik wou The Edge worden later (als de kans zich voor doet, word ik hem ook gewoon ). Maar even on-topic, deze verzamelaar vind ik soms wat ongelukkig samengesteld, sommige nummers worden imo onrecht aangedaan door hier niet op aanwezig te zijn.

Al het werk dat na deze verzamelaar uitgebracht werd staat in de schaduw van deze nummers.

stef212 schreef:

Het is dan ook geen Best Of, maar gewoon een verzamelaar met alle singles. Voor een Best Of zou dit album inderdaad erg onvolledig zijn. En ja... in die Linkin Park-bevlieging heb ik wel eens meegedaan in die periode dat íedereen er naar luisterde. Maar U2 was ook toen ergens nadat ik de U218 had gekregen (ook een compilatie van alle singles, zo zie je maar waarvoor die al niet goed zijn!). En het is omdat ik aan deze cd mijn kennismaking met dEUS te danken heb, omdat ik deze echt heb platgedraaid en omdat hij best wel een nostalgische waarde heeft, dat ik hem gewoon een hoge score moet toekennen.

avatar van krosnicky
deric raven schreef:

Pocket Revolution staat hier helemaal niet op
ja du om dat pocket revoltion pas later uitkwam

PriestMaiden
11 geweldige nummers van deze Belgische band. Suds and Soda, Hotellounge, Roses, Instant Street en Fell Of The Floor Man draai ik regelmatig.