Carpenters - Their Greatest Hits (1990)

Label: A&M

1. Yesterday Once More [Remix] (3:50)
  2. Superstar [Remix] (3:49)
  3. Rainy Days and Mondays [Remix] (3:40)
  4. Top of the World [Single Mix] (2:56)
  5. Ticket to Ride (4:10)
  6. Goodbye to Love [Remix] (3:55)
  7. This Masquerade (4:50)
  8. Hurting Each Other (2:46)
  9. Solitaire (4:40)
  10. We've Only Just Begun [Remix] (3:04)
  11. Those Good Old Dreams (4:12)
  12. Please Mr. Postman (2:48)
  13. I Won't Last a Day Without You (3:50)
  14. Touch Me When We're Dancing (3:19)
  15. Jambalaya (On the Bayou) (3:50)
  16. For All We Know (2:34)
  17. All You Get from Love Is a Love Song (3:45)
  18. (They Long to Be) Close to You (3:40)
  19. Only Yesterday (3:45)
  20. Calling Occupants of Interplanetary Craft (The Recognized Anthem of World Contact Day) [Remix] (7:07)
avatar van titan57nl
Legendarische duo.......verdienen veel meer aandacht....dit is gewoon wereld top.....niks minder.

Jack in the Box
Ik heb dit duo via mijn ouders leren kennen.
Ze draaiden naast Karen en Richard Carpenter ook weleens Neil Diamond's hits op de houten buizen Erres radio pick-up die bij ons in de huiskamer stond. The Carpenters vielen op door hun mooie vocalen (en vallen daarmee nog steeds op).
Naast eigen composities deden ze ook een beroep op covers zoals Please Mr. Postman (nee, niet van The Beatles, maar van een meidengroep (The Cookies?)). Richard had ook iets met de muziek van Grateful Dead, maar daar helaas hoor je in hun muziek niets van terug.
De muziek van The Carpenters blijft hartstikke mooi en daar zijn geen remixen voor nodig.

avatar van willemmusic
Oldfart schreef:
sommige melodielijnen/ composities hebben zelfs ergens een bepaalde kwaliteit, maar dan had ik ze liever gehoord en uitgevoerd door bijvoorbeeld een Brian Wilson.

Die wens kan worden verhoord: Superstar is ook uitgevoerd door (American) Spring op de gelijknamige lp uit 1970, zoals je misschien weet, een Brian Wilson project !

avatar van rolandobabel
Ik merk dat veel mensen vinden dat muziek 'stoer' of enigszins pittig moet zijn om goed te zijn. Dit begrijp ik totaal niet. Waarom zou Anouk beter zijn dan Emiliana Torrini of Joni Mitchell? Of waarom is Oleta Adams veel slechter dan Mary J Blige?

The Carpenters hebben hun unieke plek in de historie verdiend, door heerlijke nummers. Gelukkig zijn ze niet het ruige pad opgegaan......

Milestones
De stem van Karin Carpenter blijft een van de mooiste uit de popmuziek. Altijd zwaar onderschat die Carpenters.

avatar van Rinus
Prima verzamelaar. Alhoewel niet de meest volledige, staat hier toch alles op wat ik wil hebben. Ik draai het niet zo vaak, maar aan de andere kant is dit een soort van "guilty pleasure" voor mij. Mooi opgenomen en geproduceerd, en idd 1 van de mooiste stemmen in de popmuziek.

avatar van Sfeermaker
Ik heb de Carpenters niet meer gehoord sinds ik een kind was van een jaar of 6. Tot die tijd draaide m'n moeder deze verzamelcd. Nu ik het weer opzet krijg ik er weer kippenvel van. We've only just begun, Yesterday once more en natuurlijk Superstar zijn mijn favoriete liedjes. Karen Carpenter heeft ongetwijfeld een van de mooiste stemmen in de pophistorie.