Aerosmith - Toys in the Attic (1975)

Label: Columbia

1. Toys in the Attic (3:05)
  2. Uncle Salty (4:10)
  3. Adam's Apple (4:34)
  4. Walk This Way (3:40)
  5. Big Ten Inch Record (2:16)
  6. Sweet Emotion (4:34)
  7. No More No More (4:34)
  8. Round and Round (5:03)
  9. You See Me Crying (5:12)
avatar van ricardo
De plaat die hierna kwam vind ik nog beter. Hier staan mij iets teveel ballads op. Rocks is meer rechtoerechtaan, maar wel van een constant niveau van begin tot eind.

avatar van BlauweVla
Er staat maar één ballad op.

avatar van ricardo
Er staan mij iets teveel rustige en verschillende nummers op.

avatar van BlauweVla
Ach zo. Tja "Rocks" rockt een stukje meer inderdaad.

Cured
Ik vind deze wel wat beter, ondanks een enkele 'mindere' tracks. Nummers als de openingstrack, Walk This Way, Sweet Emotion en No More No More tillen dit album voor mij over Rocks heen.

avatar van ricardo
Ik vind rocks juist zo goed omdat het van begin tot eind lekker klinkt zonder inzakkers of ballads.

Deze is ook zeker niet verkeerd, maar als ik errosmif eens wil horen dan issut altijd rocks die in de spelert komt.

De jaren 80 van boringsmif zoals iggy het noemt is mijn ding ook niet zo, geef mij hun jaren 70 spul maar. De gladjakkerij van de jaren 80 heb ik ook niet veel zin in.

Het debuut, deze en rocks en live bootleg zijn super, de rest hoef ik nooit weer te horen.

avatar van iggy
Dan ga ik het debuut en Rocks ook nog maar eens beluisteren. Deze bevalt me stukken beter dan ik verwacht had. Ik heb dat jaren 70 spul jaren en jaren volkomen links laten liggen. Komt mede omdat ik hun strak geregisseerde latere werk goed waardeloos vind.

avatar van BlauweVla
Het debuut heeft het mooie "Dream On", maar laat je daardoor niet misleiden. Die plaat is voor de rest gruizig en losjes zoals een oude zompige bluesrock plaat hoort te zijn.

avatar van gigage
Het debuut ontbeert nog de typische Aerosmith vibe. Verder vind ik het jammer dat de band op de latere singles en ballads vaak wordt afgebroken. We zetten Big Ones op en roepen dan iets over alle latere hit albums. Dat in de jaren tachtig de rock muziek anders en minder rauw is geproduceerd geldt voor de meeste bands, ook AC/DC bijvoorbeeld. Oh wacht dat deden de Aussies in 1979 al met Highway to Hell. Ik zie dat probleem niet zo.
Enfin, deze Toys in the Attic betekent de grote doorbraak in de US en is zo kommersjeel als je het maar hebben wilt. Maar het stuwt, rockt, vibed en Aeroos als een dolle. Heerlijk album.

avatar van BlauweVla
Ik kan ook meestal niet meegaan in het 'Jaren 80 waren maar matig verhaal'. "Pump" (1989) rockt al een tierelier. De opener van dat album heeft veel overeenkomen met deze van "Toys in the Attic" qua snelheid en stijl. Met ieder z'n eigen jaargeluid. "Young Lust", waar ik het over heb, wordt die ook gezien als gladder? Het is namelijk wel harder...

avatar van SemdeJong
Lekker afwisselend Rock album met hier er daar wat Blues.