Aerosmith - "Rocks" (1976)

Alternatieve titel: Rocks

Label: Columbia

1. Back in the Saddle (4:39)
  2. Last Child (3:27)
  3. Rats in the Cellar (4:06)
  4. Combination (3:39)
  5. Sick as a Dog (4:12)
  6. Nobody's Fault (4:25)
  7. Get the Lead Out (3:42)
  8. Lick and a Promise (3:05)
  9. Home Tonight (3:16)
avatar van Germ
Dit album rockt en swingt zo hard dat het bijna pijn doet!

Vooruit, halfje erbij!

Cured
Samen met Toys In The Attic is dit het beste studio album van Aerosmith in de 70's, ondanks wat mindere nummers. Ik prefereer overigens Toys, welke ik ook bezit. Hierna zakten ze steeds meer af tot ze door een samenwerking met Run DMC weer in de picture kwamen en weer met betere albums kwamen, met Pump als beste Aerosmith album in hun 2e leven.

avatar van ArthurDZ
Dit is wel de beste Aerosmith volgens mij. Lekker kort en lekker hard. Uitstekende Led Zeppelin/Rolling Stones-stijlimitatie!

avatar van iggy
Wat mij berteft verglijkbaar met Toys. Prima R&R platen waar weinig mis mee is. Maar ook geen platen waar ik nu echt uit mijn dak van ga. Geinig om eens te horen. Dat komt mede omdat de band niet altijd even orgineel uit de hoek komt.

avatar van gigage
Kom op iggy je vindt m heerlijk maar durft dat niet toe te geven omdat het Aerosmith is en omdat die bakkes van Tyler je niet aanstaat haha. Ik maak maar een geintje Morgen koop ik een fan t-shirt voor je

avatar van iggy
Ik vind eigenlijk die rare bakkes van Perry veel erger. Plus dat hij rondloopt met een milf in plaats van een op zijn minst 30 jaar jonger fotomodel.

avatar van gigage
haha, will you still need me, will you still feed me, when i'm sixtyfour kinda thing. Altijd nog beter dan Sharon O , I think. Maar we dwalen wat af.

avatar van gigage
Dat het allemaal wat rauwer is "geproduceerd" geeft het album een wat meer een (niet altijd even originele) bluesrock vibe. Daardoor krijgen niet alle songs een echte kop en een staart. Dat je live een nummer wat langer uitspint is wel grappig vaak, maar hier wordt er maar een fade out ingezet alsof ze er zelf niet echt een einde aan kunnen breien. Waar blijft die gitaarsolo bij oa lick and a promise, vraag ik me dan af. Home tonight heeft er toch ook één? Hup, een fade out en klaar, beetje jammer. De voorganger Toys in the Atack is wat meer "af" zeg maar en geniet mijn voorkeur boven deze.
Afijn, voor wat ongecompliceerde verzameling rock songs zit je hier goed. Nobody's Fault is de prijspakker hier. Maar ook Back in the saddle en Last Child vind ik onweerstaanbaar.

Zag laatst een vrij recente live versie van Back in the Saddle.

Indrukwekkend.

Werkelijk geen greintje sleet te bekennen op deze imposante vocale performance.

Dan mag je wel bij Idols in de jury gaan zitten ja.