Gary Moore - Bad for You Baby (2008)

Blues / Rock
Label: Eagle

1. Bad for You Baby (2:53)
  2. Down the Line (2:54)
  3. Umbrella Man (3:35)
  4. Holding On (3:45)
  5. Walking Thru' the Park (2:58)
  6. I Love You More Than You'll Ever Know (10:32)
  7. Mojo Boogie (3:32)
  8. Someday Baby (3:34)
  9. Did You Ever Feel Lonely? (6:09)
  10. Preacher Man Blues (5:55)
  11. Trouble Ain't Far Behind (9:35)
avatar van IntoMusic
Ik word persoonlijk een beetje flauw van die ongeïnspireerde hoezen van hem. Nou, wat zal het deze keer worden...: ik neem aan weinig vernieuwend?

avatar van Mr. B
Alweer een nieuw album, ben net zijn vorige nog aan het verteren, wat overigens wel een goed album is. Maar om deze nu alweer op te pakken is een beetje te veel van het goede.

Empyrium
Begin zijn platen een beetje zat te worden, het klinkt nu wel erg inwisselbaar tegenwoordig. Het lijkt E.C. wel!

avatar van devel-hunt
Het is niet alleen "bad for you baby", maar het is ook "bad for me babe". Deze plaat een paar keer beluistert, hoewel het moeilijk was. Wat een verregaande oppervlakkigheid en voorspelbaarheid wordt hier op de onschuldige luisteraar los gelaten. De plaat is ook geruisloos gekomen en gegaan, en dat is maar goed ook!!

avatar van Mr. B
Toch was dat vorige album wel onverwacht goed.

avatar van Lamontagne
IntoMusic schreef:

Waarom ongeïnspireerde hoes??
dan ken ik wel andere

avatar van Lamontagne
I love you more than you'll ever know en Trouble ain't far behind zijn echte parels

avatar van akira124
Lamontagne schreef:
ik snap niet zo goed de lage score voor dit album!!

Dat zal je altijd houden smaken verschillen nou eenmaal.

avatar van Poeha
Lamontagne schreef:
ik snap niet zo goed de lage score voor dit album!!

Ik heb dit album nu net voor het eerst beluisterd en dat zijn inderdaad 2 top tracks, niet alleen van dit album maar overall binnen zijn oeuvre.
Heerlijk.

avatar van Poeha
IntoMusic schreef:
Ik word persoonlijk een beetje flauw van die ongeïnspireerde hoezen van hem.

Tja...ik vind het juist een schitterende hoes.

avatar van Von Helsing
Als een zeer grote fan van Gary Moore doet het toch zeer nooit meer een nieuw album te kunnen horen. Enfin, we hebben de complete discography in verschillende vormen dus kunnen wij Gary toch nog horen en in het zonnetje zetten in huize Van Helsing. Bad for You Baby is zeker niet zijn beste album maar er staan toch wel een aantal sterke songs op, en dan met name de eerste 4, daarna verlang je toch weer naar de oude Gary.

avatar van Rockfan
Ach.....Bluesrock klinkt toch wel vaak hetzelfde. Meestal is het wachten op de zang voor je weet met wie je maken heb. Wat niet wil zeggen dat het niet goed is. In tegendeel dit is bluesrock zaols het klinken moet. Dus Gary Moore is met dit album er zeer zeker in geslaagd om een prima bluesrockalbum af te leveren.

avatar van Madjack71
Wat Moore ontbeerd aan zangkwaliteiten en op compositorisch gebied, maakt hij ruimschoots goed met zijn zes snaren. Sommige nummers mogen dan wel inwisselbaar zijn van opzet, maar de solo's maken dat meer als goed. Dit is degelijke bluesrock, niet meer en niet minder.

avatar van Ronald5150
Gary Moore doet wat hij altijd doet en dat is gewoon goed gitaarspelen. Niets meer en niets minder. Persoonlijk vind ik de score hier wat aan de lage kant, zeker omdat ik vind dat Moore op deze plaat bijzonder gedreven klinkt. Naast eigen songs ook weer een aantal covers, die hij overigens op eigen wijze naar zijn hand zet. Nee, zijn laatste soloplaat is gewoon een prima prestatie, met enkele pareltjes in de slowblues nummers. En ik vind de hoes overigens wel mooi.

avatar van epicusdoomicus
Blues met de versterker open! Lekker.