John Legend - Evolver (2008)

R&B / Soul
Label: GOOD

1. Good Morning Intro (0:46)
  2. Greenlight (4:44)

met André 3000

3. It's Over (4:27)

met Kanye West

4. Everybody Knows (4:35)
  5. Quickly (3:42)

8. This Time (4:23)
  9. Satisfaction (4:45)
  10. Take Me Away (3:03)
  11. Good Morning (4:01)
  12. I Love, You Love (4:35)
  13. If You're Out There (4:20)
  14. Can't Be My Lover * (4:34)
  15. Floating Away * (4:15)
  16. Set Me Free * (3:55)
  17. It's Over [Teddy Riley Remix] * (4:20)
avatar van Yamato
Satisfaction heeft vaag iets weg van Such Great Heights van The Postal Service. En ja dat klopt, het lijkt heel erg op Tunnel of Love maar ik neem aan dat ie daar wel bepaalde rechten voor heeft gekocht ofzo want anders zou het echt het meest brutale voorbeeld van plagiaat sinds Daft Punk zijn.

chrismusic
vind het eerste gedeelte van de cd niet echt bijzonder en was heel erg bang dat het een fikse tegenvaller zou worden maar het tweede gedeelte heeft een heleboel gemaakt.

avatar van 'State Of Mind'
Bij de eerste luisterbeurt viel ie zwaar tegen en vandaag bij de tweede luisterbeurt het tegenovergestelde

''Everybody Knows'' is toch wel m'n favoriet moet ik zeggen.

avatar van Rhythm & Poetry
Lekker album maar wel met het meest commerciele geluid van John. Dat resulteert bijvoorbeeld in de tracks Greenlight en It's Over. Beide catchy maar ik vrees voor de houdbaarheidsdatum. Maar gelukkig komen de echte kwaliteiten ook weer volop naar voren. Everybody Knows is mijn favoriete track maar ook het nummer met Estelle en het gezellige Can't Be My Lover (heerlijke reggae track) zijn meer dan uitstekend.

tuktak
gewoon wederom een goed album van john legend, die natuurlijk ook op vorige albums al erg commercieel was. het is naar mijn idee dan ook juist zijn kracht om goede kwalitatieve popsoul te maken.
elk album van john legend bevat soortgelijke uitstapjes naar verschillende genres als electronica, reggae en van uptempo naar wat ballads.
ook dit album is daar niet anders in, toch zit er genoeg vernieuwing in deze plaat om dit vervolgalbum niet als meer van hetzelfde te doen laten lijken.
daarmee is john legend nu voor de verrassing een van de weinig grotere artiesten die de afgelopen tijd wél iets goeds nieuws heeft weten af te leveren.

Relax
tuktak schreef:

Natuurlijk? Dat album klinkt naar mijn mening totaal niet commerciël maar gewoon heerlijk voor de oren.

avatar van Improvision
Relax schreef:

Commercieel is niet per definitie slecht...

Relax
Heb ik dat getypt dan? Ik heb het erover dat het gewoon met de hart gemaakt klinkt etc.

Waarom moet jij dat er nu weer van maken?

avatar van Reijersen
John Stephens probeerde eens ver te komen, maar dat lukte hem maar moeilijk. Toen werd hij ontdekt door een zeker Kanye West en veranderde hij zijn artiestennaam in John Legend en ging eerst achter de schermen aan het werk. Zo was hij te horen op een song van Dilated People (This Way) en Alicia Keys (You Don't Know My Name), zolang het producties van Kanye waren.
Met het album 'Get Lifted' kwam zijn grote doorbraak, vooral met de prachtsong 'Ordinary People'.

Na 'Get Lifted' en het perfecte 'Once Again' (toch wel 2 klassiekers in wording) komt Legend hier met zijn nieuwste telg.
Het gerucht ging dat de beste man meer de R&B-weg in zou slaan en dat werd bewezen met de aanstekelijke eerste single 'Green Light'. Zo ook met de 2e single 'It's Over', al even aanstekelijk. Maar voor de liefhebbers van de soul die Legend zo in zich heeft, geen vrees, he has done it again!

Ik moet eerlijk toegeven dat het in het begin even wennen was, maar ik ben toch weer overtuigd door de muzikale genialiteit die in Mr. Legend zit. Hij weet wederom een top-sfeer neer te zetten, ook al heeft hij niet al te veel geluk met de gastoptredens. Want kom op! Kanye West en Brandy doen het nou simpelweg niet zo goed en voegen niets toe aan de Legend zelf. Maar gelukkig weet John dan ook vol overgave zelf elk nummer te redden.

Wederom is een album dat afwisselt in up-, mid- en slow-tempo. In het begin is het allemaal meer R&B. Het prachtige 'Everybody Knows' brengt ons weer helemaal terug in de Legend-vibe. En met 'No Other Love' en 'Can't Be My Lover' wordt er zelfs een reggae-sausje aan het album toegevoegd.
Ja mensen, wederom een album van Legend dat zeker in mijn jaarlijstjes zal verschijnen.

avatar van Improvision
Relax schreef:

Waarom moet jij dat er nu weer van maken?

Vooral omdat je "maar" typte dacht ik dat je totaal ontkende dat het commercieel was...

Maar goed, excuses voor dat misverstand van mij.

Ben helemaal geen zoetsappige R&B liefhebber, maar Jophn Legend onderscheidt zich van al zijn collega artiesten in dat genre...

Talent, en enthousiast, en dat zie en hoor je.

1e album vind ik te hip hop georienteerd, 2e is erg lekker, maar gaat helaas nu wat vervelen.

DIt album is bij de 1e luisterbeurt gewoon ok. Aantal mooie ballads, catchy songs. Geen klassieker oid.. maar wel gewoon.. ok

'State Of Mind' schreef:
Ik verwacht hiervan dat deze vele malen slechter zal zijn dan zijn voorgangers.

Ik heb het album beluisterd, en ik vind het inderdaad ook minder dan de voorgaande albi... Maar natuurlijk is zijn stem er niet op achteruitgegaan.

Ik heb de cd nog niet vaak genoeg geluisterd om hem naar mijn mening goed te beoordelen. Maar daar dit bij de vorige albi niet nodig was, zegt dit al een hoop over dit album.

avatar van JelleAkkermans
Ik ben hem nu voor het eerst aan het luisteren, en het bevalt me gelijk super goed! Ik ben nu op de helft ongeveer. Ik vond zijn eerdere albums al erg goed, maar tot nu klinkt dit nog beter.

Gekkenhuis
Ik vind hem minder dan zijn voorgaande platen. Vooral de producties laten het erg afweten. Het voelt allemaal niet meer zo warm aan.

chrismusic schreef:
Is jullie misschien opgevallen dat het nummer 'I Love You, Love' instrumentaal heel erg lijkt op een nummer van dire straits?

Yess helemaal mee eens, het viel me idd direct op dat het erg lijkt op Romeo & Juliet van Dire Straits.. Ik heb het album inmiddels 1x helemaal beluisterd, ik kan er nog niet echt iets van zeggen behalve dan dat If you're out there erg lekker klinkt en hij dat nummer volgens mij tijdens de campagne van Obama heeft gezongen..

avatar van TheFunkyM
Moeders kwam vandaag aanzeteen met deze cd..
Ben em nu aan het luisteren!

Ben benieuwd aangezien John Legend mijn favo Soul/RnB zanger is!

avatar van TheFunkyM
Nou het Intro'tje is iig weer erg lekker.. De single vind ik niet bijzonder en niet helemaal des John Legend's.. Snel nummer 3 luisteren en..

Oh wat baal ik van It's Over, het nummer klonk zo goed, totdat Kanye om de hoek komt kijken, weer die comp. stem, zo vervelend.. en dat terwijl ik ''fan'' ben van Kanye..
Gelukkig wordt dit nummer meteen goed gemaakt door Everybody Knows, wat een heerlijk sfeer nummertje is dit..
Hierna komt Quickly, dit nummers is niet slecht maar het pakt me totaal niet, vooral op het einde heel de tijd het Quickleeyyehh begint op mijn zenuwen te werken...

Gelukkig is daar Cross the line, waar JL stem weer echt tot zijn recht komt naar mijn gevoel... Ook klinkt het nummer echt ''warm'' zoals we van John gewend zijn..!
De lijn wordt doorgetrokken met 'No other love', opzich vond ik het best verrassend, die reggea beat, het nummer is ook verrassend goed.. Estelle doet het ook erg goed.. die bracht op het begin een reggea gevoel in het nummer qua zang..

This time is dan aan de beurt. Het nummer begint meteen lekker met het piano deuntje.. De cd is vrij up/midtempo en dan een goede is this time een goede rust op de cd.. een mooie ballad, wat de cd naar mijn inzien ook nodig had! Goed nummer.

Satisfaction vind ik een beetje een Justin Timberlake nummer, niet rnb niet pop maar een beetje ertussen.. Klinkt leuk het nummer, niet meer dan dat.

Dan komen Take me away en Good Morning en dit zijn weer echte John Legend nummers, klinkt gewoon lekker.. waarbij ik take me away nog net iets lekkerder vind...
Dan komt I love, you Love een soort Slow Jam achtig nummer.. waar JL stem echt tot uiting komt.. Goed nummer..

Dan sluit de cd ongeveer af.. If you out there, vind ik de productie niet zo lekker, John's stem is natuurlijk erg goed.. maar die beat enz. pakt me niet echt....
De cd sluit vrolijk af met een reggea achtig nummer, Can't be my lover vind ik een erg lekker nummer, vrolijk maar toch die warme feeling..

Its over was niet echt nodig.. alhoewel Kanye hier wel lekkerder op komt..

De cd is anders dan zijn vorige cd's.. Ik vind het een goede cd.. alleen mis ik een beetje de samenhang.. in zijn 1ste 2 cd's lagen de nummers in elkaars verlengde.. hier heb ik het gevoel dat het meer nummer voor nummer is.. Warme nummers, mindere nummers...

Toch met de muziek en RnB die nu wordt uitgebracht, is dit wel weer een lekkere verwelkoming aan mijn muziekcollectie..
Ik geef dit album een 4

avatar van T.A.
Vorige albums erg lekker. Dit album klinkt net iets te gewoontjes.

avatar van Jordy
Ik vind deze toch weer een tikkeltje leuker dan z'n tweede plaat, kan deze meneer wat meer waarderen als er af en toe een rapper voorbij komt

avatar van Niek
Ai ai ai. Ben bij nummer 5. Niet best allemaal. Kan wel eens heel laag gaan uitvallen deze plaat.

chrismusic
Niek schreef:

tweede helft is stukken beter ik vond het eerste gedeelte ook zeer onder de maat.

avatar van 'State Of Mind'
Ik vind het juist na track 8 tegenvallen.

Gekkenhuis
Ik heb hem toch een tikkeltje onderschat. Halfje omhoog.

Jordy schreef:

Heb ik juist niet, vond zijn 2e veel beter dan zijn debuut. Ik vind al die rappers die er doorheen bleren storend.

avatar van Niek
Apster schreef:

Idd. Ik houd van rap, maar t moet wel kloppen met de muziek. In nummertjes als Number One vond ik het wel goed, maar Snoop Dogg op I Can Change vind ik niet echt geslaagd. Uitzonderingen daargelaten heb ik het liefst of het een of het ander. Once Again vind ik dan ook beter dan Get Lifted.

avatar van piggel
Paul_Groningen schreef:

Het is niet Romeo & Juliet, maar het begin van de solo uit Tunnel of Love. Moet zeggen dat ik het niet echt een geslaagde sample vind trouwens...klinkt een beetje vreemd...

avatar van Wauzzer
Hoor in het nummer Everybody Knows aan het eind een stukje wat wel heel erg veel op "Set Adrift On Memory Bliss" lijkt.

avatar van TheFunkyM
Ik vind de cd lekkerder en lekkerder worden, eerst zat hij op een magere 4 nu gaat hij steeds meer naar de 4,5!

Cross the line vind ik op dit moment het lekkerst, maar dat zal wel door mijn situatie komen haha!

avatar van musicman13
Kijk dit is de John die ik zo goed vond!

Quikly en Cross the line zijn heerlijke nummers. maar voor mij zijn I Love, You Love & Everybody Knows & If You''e Out There zijn voor mij de beste nummers. Ook bijzonder is et nummer met Estelle.

Een 5. ondanks et missende gevoel dat ik had bij het eerste album.

Gekkenhuis
Ik vind verrassend genoeg It's Over het leukste nummer. Kanye sluit met zijn vocoder ook wel leuk aan bij John Legend in dat nummer.