Madonna - American Life (2003)

Pop / Dance
Label: Warner Bros.

1. American Life (4:58)
  2. Hollywood (4:24)
  3. I'm So Stupid (4:09)
  4. Love Profusion (3:38)
  5. Nobody Knows Me (4:39)
  6. Nothing Fails (4:49)
  7. Intervention (4:54)
  8. X-Static Process (3:50)
  9. Mother and Father (4:33)
  10. Die Another Day (4:38)
  11. Easy Ride (5:07)
Nothing Fails is wellicht een van haar beste nummers aller tijden. Prachtig. Love profusion is ook erg sterk.

avatar van Leander1991
dansen op 'my mother died when i was five" Madonna komt er weer origineel en controversieel uit. prachtig

avatar van Phoebe318
American Life blijf ik geweldig vinden!

avatar van rkdev
Onthutsend zwak album van Madonna. Ik vind dit haar enige zwakke album vanaf Ray of Light tot nu.

avatar van Angelo
Dat dit album zo negatief werd beoordeeld heb ik nooit begrepen. Dit album is juist erg onderschat als je het mij vraagt. Het was de voorganger 'Music' die door iedereen de hemel in werd geprezen, maar album dat album vond ik juist ontzettend slecht en onorigineel.

'American life' heeft niet de erkenning gekregen die het album verdient, de teksten zijn gewaagd en de arrangementen zijn ook niet alledaags, iets dat bij Madonna's bestselling albums wel het geval is.

Dit album heb ik altijd al weten te waarderen en nu vind ik het nog steeds een even goed album als in 2003. M.i. is het een voorloper van de electronica/dance albums die hedendaags veelvuldig worden uitgebracht.

Hoogtepunten zijn:
- American life (behalve de rap)
- Hollywood
- Mother and father
- Love profusion
- Nothing fails
- Die another day

En de albumcover vind ik trouwens ook erg mooi!

avatar van Waste Management
Er lekt al een tijdje een unrelease track rond genaamd ''Can't You See My Mind'' van Madonna. Nummer was net zoals ''Die Another Day'' bedoeld voor de James Bond film Die Another Day maar heeft nooit plaats kennen vinden. En een vraag voor die gene die het kan beantwoorden: Is het wel of niet Madonna die het nummer zingt of is haar stem zo gemixt?

avatar van Waste Management
Eerst vond ik deze album verschrikkelijk maar naar een paar keer de nummers hebben beluisterd, vind ik dit toch wel een aardige album om naar te luisteren.

Beste nummers:
01. Die Another Day.
02. American Life.
03. X-Static Process.
04. Hollywood.
05. Mother and Father.

avatar van Waste Management
Hier is tie dan, mijn review over American Life.

American Life:
Schijnt de 1ste of 2de single te zijn geweest, verder maak niet uit. De opener van het album en 1 van mijn favorieten, ik vind het een goed nummer waarop Madonna haar kritiek uit over de Irakse-oorlog. Akoestische Pop met Techno bliepjes in het nummer. Fantastisch.

Hollywood:
Ook een single geweest en wat een leuke videoclip met allerlei verschillende Madonnas. Ook nog eens radio-gevoelig nummer is het. En ook 1 van mijn favorieten.

I'm So Stupid:
Van deze ben ik niet zo zeker van, best een irritante nummer. Verder heb ik over deze niets te zeggen.

Love Profusion:
Ook weer een single geweest, wat een leuk nummer zeg en ook radio-gevoelig. Als ik deze nummer iedere keer hoor zing ik lekker mee. Top.

Nobody Knows Me:
1 van de dancenummers op deze plaat. Lekker dansbaar is het en de Techno bliepjes zijn goed te horen. Ook top.

Nothing Fails:
Wat een prachtig nummer is deze, mooi gezongen en een koor op de achtergrond. 1 van de mooiste nummers van deze plaat.

Intervention:
Een nummer, die madonna zingt over haar zoon Rocco. Lekker luisternummer, ik word er wel rustig als ik het wat zachter zet. En er zit ook wat Techno bliepjes bij. Fijn nummer om naar te luisteren.

X-Static Process:
Ook 1 van de Akoestische pop nummers en alweer 1 van mijn favorieten. deze luisterd ook weg. heerlijk nummer. Top.

Mother and Father:
netals Nobody Knows Me een dansbaar nummer. Hier zingt Madonna over haar moeder, best triest en dat rap-stukje vind ik er wel bij passen. Verder lekker aanhoorbaar.

Die Another Day:
De soundtrack van 1 van de James Bond films (heb de film nooit gezien). Ook een fantastisch nummer (en de videoclip is ook fantastisch), ook alweer een favoriet. Top.

Easy Ride:
De afsluiter van het album, begint heel rustig maar vlak ten einde komen de Techno bliepjes tevoorschijn. wat een mooi nummer zeg, verder heb ik hier niets meer over te zeggen, maar WAUW, WAT EEN AFSLUITER (I'm Loving It).

avatar van Poeha
Dit album haalt net aan 3*. Gelukkig nog een enkele geweldige track.
Met name afsluiter Easy Ride vind ik geweldig. Zeker die overgang aan het eind wat Waste Management ook al aanhaalde.
Daarnaast zijn American Life, Hollywood en Mother and Father nog goed te pruimen.

avatar van Style.Girl
Ben niet echt een Madonna Fan, dat is pas later beetje bij beetje los gekomen, maar dit behoort wel tot haar betere albums vind ik.

American Life, Hollywood (geweldig lied), I'm So Stupid, Love Profusion, Nobody Knows. X-Static en Die Another Day zijn de beste nummers. Maar, dan blijft er niet veel meer over.

Dus het album is gewoon erg goed

TheArtfulDodger
Elke keer als ik Easy Ride beluister denk ik dat ze 'sukkel' zingt in plaats van 'circle'.

I go round and round just like a sukkel... When I touch the ground I come full sukkel...

TheArtfulDodger schreef:

Idd

avatar van edje1969
Love Profusion is een nummer die zo op de repeat kan..... Er staan een paar mindere nummers op wat voor mijn doen een wat lagere Madonnascore geeft.

avatar van IntoMusic
Toch wel een leuk album, nu ik het helemaal heb beluisterd. De voorganger vond ik voor het grootste gedeelte niet mijn smaak, maar op American Life zitten toch meerendeel leuke nummers.

Allereerst de geweldige James Bond-track waardoor ik dit album ben gaan luisteren. Samen met Garbage's The World Is Not Enough is Die Another Day voor mij een top 3 JB-track. Ook de eerste vijf tracks, Easy Ride én X-Static Process zijn heerlijke songs. Vooral die laatste twee is Madonna op haar best waarbij alleen haar stem de aandacht trekt.

MadonnaAlbums
Heel veel herinneringen van mij hoor ik terug op dit album. Madonna's meest alternatieve album,maar een blijvertje. Zeker Nothing Fails is voor mij één van Madonna's mooiste nummers. Madonna zingt op dit album veel over haar emoties,meer dan op de meeste andere Madonna albums.