Def Leppard - High 'n' Dry (1981)

Rock / Metal
Label: Vertigo

1. Let It Go (4:43)
  2. Another Hit and Run (4:59)
  3. High 'N' Dry (Saturday Night) (3:27)
  4. Bringin' On the Heartbreak (4:34)
  5. Switch 625 (3:04)
  6. You Got Me Runnin' (4:23)
  7. Lady Strange (4:39)
  8. On Through the Night (5:06)
  9. Mirror, Mirror (Look Into My Eyes) (4:08)
  10. No No No (3:12)
avatar van Kronos
Ik vind Pyromania hun beste. Op Hysteria gaat het vooral nog om effect te sorteren in de grote stadions. High 'n' Dry is een prima album maar heeft niet zo'n sterke nummers als Pyromania.

avatar van Von Helsing
High 'n' Dry is naar mijn mening het beste album van DeF Leppard. Het debuut, Pyromania en Hysteria zijn ook goed, maar dit album is spontaan en er staan in de vorm van Let It Go, You Got Me Runnin' en Lady Strange nummers op die mij, nog nog altijd, spastisch doen rondlopen, als ware door het dolle heen, met klotsende oksels, door de huiskamer. Een jeugdige onbevangenheid van dit kwintet welk steeds minder werd qua release.

Bringin' on the Heartbreak mag er bovendien ook wezen.

avatar van vielip
Kronos schreef:
Op Hysteria gaat het vooral nog om effect te sorteren in de grote stadions.

Dat is ook overduidelijk zo. En dat is als hardrockband natuurlijk al een prestatie op zich als dit lukt. Maar om het album alleen daarop te beoordelen doe je de songs ernstig te kort vind ik. De nummers lijken misschien simpel maar zitten ontzettend knap in elkaar. Ja het is laag over laag opgenomen en voorzien van vele effecten. Maar dat gaat allemaal niet automatisch en vanzelf natuurlijk. De songs moeten wel worden bedacht en geschreven. En dat beheersten ze, met (grote) hulp van Mutt Lange, tot in de puntjes.

avatar van Dirkrocker
Hun debuut was leuk en zoekende , maar op deze plaat staat echt en band te rockenhalleluja. Zelfs de ballads komen binnen. Vind dit een van hun beste platen, samen met pyromania .