Lunatic Soul - Lunatic Soul (2008)

Polen
Rock / Avant-Garde
Label: KScope

1. Prebirth (1:10)
  2. The New Beginning (4:50)
  3. Out on a Limb (5:27)
  4. Summerland (5:00)
  5. Lunatic Soul (6:47)
  6. Where the Darkness Is Deepest (3:57)
  7. Near Life Experience (5:27)
  8. Adrift (3:05)
  9. The Final Truth (7:34)
  10. Waiting for the Dawn (3:36)
avatar van Ayreonfreak
Atmosferisch album van Mariusz Duda, de frontman en zanger van Riverside. Mooi ingetogen, rustig album, waarmee je avonds en s’nachts met een hoofdtelefoon in een trance kan raken die je heerlijk meevoert in allerlei emoties. Zo hier en daar is duidelijk de Riverside invloed te horen. De elektrische gitaar mis je hier totaal niet, soms is de akoestische gitaar niet eens nodig. Op dit album hoor je de veelzijdigheid van Duda’s stem erg goed. Een stem die je geboeid houdt tot het einde, ook al valt dat op de Riverside albums niet specifiek op.

Een mooi, goed tussendoortje, maar ondanks de schoonheid van dit album toch niet briljant, dat vind ik persoonlijk weer teveel eer, ook al zal ik het nog regelmatig beluisteren.

Favo tracks; Lunatic soul en The final truth.

avatar van james_cameron
Mooie, sfeervolle plaat, fraai geproduceerd en zeer verzorgd in elkaar gezet. Jammer dat er een paar instrumentale songs op staan die niet veel meer zijn dan soundscapes. Dat drukte de pret een beetje, maar prachtige songs als The Final Truth zorgen toch voor een dikke voldoende.

avatar van legian
kom er net achter dat ik hier nog niet op gestemd had, laten we dat meteen maar even doen.

het is, zoals al vaker vermeld, een sfeervol album, met prachtige instumentale stukken erop die je meenemen op zijn reis.
zijn zang heb ik altijd al prachtig gevonden maar hier komt het eigenlijk nog beter op zijn plek.
vooral doordat de zang ook echt onderdeel is van de muziek, en niet alleen maar een verhaal verteld.
verder zit eigenlijk alles erg goed in elkaar.