Paul Kalkbrenner - Berlin Calling (2008)

Duitsland

3. Azure (6:11)
  4. Sky and Sand (3:59)

met Fritz Kalkbrenner

5. Square 1 (6:43)
  6. Altes Kamuffel [Special Berlin Calling Edit] (4:35)
  7. Torted (5:30)
  8. Sascha Funke - Mango [Special Berlin Calling Edit] (4:33)
  9. QSA (3:38)
  10. Castenets [Special Berlin Calling Edit] (5:04)
  11. Bengang (5:37)
  12. Peet (3:34)
  13. Train (2:48)
  14. Gebrünn Gebrünn [Special Berlin Calling Edit] (7:14)
avatar van woutorrmusic
Azure is echt hooooogstaand...

avatar van Ice Cream Man
Huh, ik dacht dat Revolte ook op deze CD stond? Staat ook nergens bij de andere CD's...

Heerlijk album dit, nu nog is een keer de film (af)kijken

avatar van VforVictor
Lekker albumpje dit. Al zijn sommige nummers wel saaiig, die gaan te lang door op 1 deuntje maar goed dat heb je snel bij techno.. Er zit daarnaast wel genoeg afwisseling tussen de nummers, veel is lekker geproduceerd en klinkt errig fijntjes. 3,5 ster voor mij.

avatar van Harderwiek
Geweldige producties! Ben geen grote liefhebber van techno, maar dat klinkt echt heel goed:)! Film was trouwens ook echt vermakelijk!

avatar van BB King
Freekje schreef:
Heerlijk album dit, nu nog is een keer de film (af)kijken

De film is erg leuk, de soundtrack nog leuker. Wat een talent heeft deze artiest ! Heerlijke muziek, denk wel iets te traag voor op de dansvloer.

BB King schreef:

Daar zou je je toch in kunnen vergissen. Ik heb hem live gezien twee jaar terug en ik moet zeggen: de sfeer zat er goed in! Eén van de beste optredens die ik ooit op elektronisch vlak gezien heb.

Maar ik moet je inderdaad gelijk geven over het album: geniaal spul dit!

avatar van yoghidrink
Ken eigenlijk alleen het nummer Sky and Sand. Dat is voor ,ij echt de ultieme zomer/festival plaat!

avatar van FRNKY
Azure is briljant. Een van de beste electronische albums van de laatste jaren.

avatar van pim556
Ice Cream Man schreef:

Ik denk dat er verschillende versies zijn... Op mijn versie staat Train er bijv. niet op.

bro
Bij mij staat Revolte er ook op en Train ook niet. Beide anders meer dan goede nummers

avatar van KampF
Allemachtig, Gebrünn Gebrünn is direct een van de beste nummers die ik ooit heb gehoord. Komt keihard uit de verf in de film. Heerlijk.

bro
Ik vind dat ook zo'n heerlijke track! Uit welke scene is die nu weer toch? Ben ik alweer vergeten, na twee keer kijken...

avatar van Streup
bro schreef:
Eindscene als ik het goed kan herinneren

avatar van TonyT
Echt mijn magnum opus binnen de dance. Paul is een visionair die zijn gevoel als geen ander over weet te brengen met ogenschijnlijk simpele arrangementen...die uiteindelijk veel en véél complexer zijn dan vele andere wel gerespecteerde artiesten zelfs van mogen dromen.

TonyT schreef:

Helemaal mee eens. Ook de film gezien? Daardoor ging ik dit album zelfs nóg meer waarderen.

avatar van TonyT
Had precies hetzelfde, alles wordt nog een stukje mooier dankzij de film.

avatar van jrn
jrn
Wel byzonder dat iedereen hier zo verschrikkelyk enthousiast is (waaronder ik), terwyl ik toen ik afgelopen zomer in Berlyn was ik louter negatieve verhalen hoorde over Kalkbrenner. De scene aldaar lykt te kotsen op de commercie. Commercieel of niet, het kan me geen donder schelen, dit is gewoon overheerlyk.

avatar van woutorrmusic
Het is, op een bepaalde manier, ook commercieel om te zeggen dat commerciële artiesten kut zijn. Wat mij betreft moet je goed van slecht scheiden en niet kijken naar de onmogelijk-objectieve meting of een artiest commercieel is of niet; Kalkbrenner had een hit met een fijn nummer, waar hij achteraf ook niet heel blij mee is. Als je zijn muziek luistert, kun je daarentegen vrijwel niet anders dan concluderen dat het gewoon heel goede dance of techno, geef het beestje een naam, is.

avatar van rolandobabel
Ik vind het album Self veel beter, of ligt dat aan mij?

avatar van vork666
Heel erg mooie melodische techno, met een weidse, diepe atmosfeer. Prachtschijf

avatar van Jensiebo
heerlijke muziek natuurlijk maar ik had liever gezien dat de voorkant van de soundtrack als album-cover was geüpload ipv de dvd-cover.

avatar van Jensiebo
Ik zou gewoon zeggen 16 nummers met deze tracklist
Soundtrack | Berlin Calling - berlin-calling.de
maar er zullen waarschijnlijk meerder versies zijn ja

avatar van Thin Air!
Paul Kalkbrenner for president!
Deze CD is 1 brok gevoels techno. Ik vind het nummer Gebrunn Gebrunn echt uitzonderlijk. Alleen jammer dat op deze CD niet de beste mix staat van dit nummer.
Verder vind ik ook Azure, Peet & en jawel Sky and Sand (nummer 16). Deze draaide hij ook op Pinkpop vorig jaar waardoor het nog een paar graden warmer werd in de tent. Als laatste track wil ik noemen "Altes Kamuffel". Wat een nummer..alsof je in de super sferische achtbaan zit..

avatar van Streup
Net heeft de plaat het laatste halfje erbij gekregen. Toevallig weer eens geluisterd en het blijft gewoon een fantastische plaat zonder echte mindere nummers. Zeker heeft de film ook geholpen een bepaalde sfeer te creeren bij de nummers, maar ook voordat ik hem zag vond ik de plaat al top.Toppers zijn boven ook veelvuldig genoemd: Azure, Altes Kamuffel en Gebrunn Gebrunn.

Samen met een aantal James Holden mix-platen (At the Controls, DJ-Kicks en Balance 005) en Plastikman-Consumed wat mij betreft behorende tot de top-techno platen.

avatar van 2 Many PJ's
Een van de beste albums in de laatste jaren die ik beluisterd heb en overigens nog steeds niet beu ben! Op mijn versie van het album staan er nog de nummers revolte, atzepeng en absynthe op. vreemd. Het is heel moeilijk om er 3 favorieten uit te halen maar als ik dan toch een keuze moet maken dan zijn het de volgende 3 geworden: Aaron, Altes Kamuffel & Gebrün Gebrün. Het nummer dat mij onlangs nog 'verrast' heeft is Mango van Sasha Funk hier ook op uit gebracht, wat een heerlijk zwoel plaatje zeg!

De film hierbij horende is ook een echte aanrader en gaat je zelfs nog meer van de muziek beginnen houden!

Draai het album nog steeds. Heerlijke plaat. Blijft het goed doen.

Meesterwerkje.

rolandobabel schreef:
Ik vind het album Self veel beter, of ligt dat aan mij?

Ik ben wel héél laat met mijn reactie, maar nee, je hebt volkomen gelijk. Self ís gewoon veel beter.
Eerdere werken zelfs nog véél beter!
Paul Kalkbrenner - Eins - YouTube

kuifenco
Een jaar of tien heb ik in deze geweldige stad gewerkt en gewoond. Als er één muziekgenre is dat het uitgaansleven aldaar karakteriseert/de dan is het wel techno. Deze tracks hebben voor mij dan ook een grote nostalgische waarde. Thuis zal ik hier niet naar luisteren maar om er daar in Das Loch op loos te gaan was/is een waar feest. Sluw plaatje. Niet te complex of heavy en daardoor goed verteerbaar op de vloer.

Arbeidsdeskundige
Wow! De opzwepende baslijnen en heerlijke golfvloed van sounds is briljant. Azure is de parel.