Alice in Chains - MTV Unplugged (1996)

Label: Columbia

5. Down in a Hole (5:46)
  6. Angry Chair (4:36)
  7. Rooster (6:41)
  8. Got Me Wrong (4:59)
  9. Heaven Beside You (5:38)
  10. Would? (3:43)
  11. Frogs (7:30)
  12. Over Now (7:12)
  13. Killer Is Me (5:23)
avatar van VDB79
Gamma123 schreef:
Philip Lynott zei ooit "it's better to burn out than to fade away". Laat lizzy nou een van mijn favourite bands zijn

Niet om bijdehand te doen. Maar dit is een quote van Neil Young en stond tevens in de afscheidsbrief van Kurt Cobain.

niet om bijdehand te doen maar luister eens naar het fragment op 20 minuten in deze docu
Phil Lynott documentary RTE 1995 part 2 - YouTube
niet helemaal letterlijk maar toch

avatar van GrafGantz
Gamma123 schreef:
Phil Lynott documentary RTE 1995 part 2 - YouTube
niet helemaal letterlijk maar toch

The line, "It's better to burn out than to fade away", was included in Nirvana frontman Kurt Cobain's suicide note in 1994. It is also referenced in Panic! At The Disco's "Nicotine", Def Leppard's "Rock of Ages", Hole's "Reasons to be Beautiful", Bosse's "Schönste Zeit", Meg Myers' "Some People" and spoken by Kurgan (Clancy Brown) in the 1986 Fantasy Adventure film "Highlander".

En blijkbaar dus ook gebruikt door Phil, maar uiteraard niet van zijn hand.

Hey Hey, My My (Into the Black) - Wikipedia - en.wikipedia.org

avatar van Crimson1969
Ben ook weer even in de spelonken van mijn cd-collectie gedoken en deze juweel gevonden. Wat een legendarische unplugged is dit zeg. Niet echt vergeten maar gewoon even niet meer aan gedacht.

Heb deze cd in 1996 blind gekocht en naar aanleiding daarvan ook voor veel te veel geld het boek gekocht met gitaartabs. Blaren op de vingers destijds Koester het album en het boek, dikke vette 5 sterren.

avatar van haastigespoed
van de MOV LP paar jaar geleden 3 exemplaren voor 8,- (ACHT) EUR per stuk gekocht op Amazon (foutje? bedankt!) en er 2 verkocht… geniaal optreden.